The Switch (2010)

2,78

Komedie / Drama

geregisseerd door Josh Gordon en Will Speck
met Jennifer Aniston, Jason Bateman en Patrick Wilson

Beste vrienden Wallie (Bateman) en Kassie (Aniston) zijn beiden tegen wil en dank verstokte vrijgezellen. Kassie besluit op een dag dat ze lang genoeg heeft gewacht op de juiste man, om een gezin te stichten, en gaat, tot ongenoegen van de licht neurotische Wallie, op zoek naar een geschikte spermadonor. Nadat ze de perfecte kandidaat in de zeer aantrekkelijke Roland (Wilson) heeft gevonden, geeft Kassie een feestje ter ere van de daadwerkelijke inseminatie. Hier vindt echter een niet geplande last-minute verwisseling plaats, die pas 7 jaar later aan het licht komt, wanneer Wally en het schattige, maar licht neurotische zoontje van Kassie elkaar ontmoeten…

132 BERICHTEN 32 MENINGEN
avatar van El ralpho
geplaatst: 29 december 2013, 21:04 uur [permalink]
Te verwachten

Voor een ieder die niet voor verassingen wil komen te staan is hier The Switch. Als je de plotomschrijving leest weet je precies wat je kunt verwachten, en al gauw is dan ook duidelijk hoe het verhaal van start tot finish zal eindigen. Storend? Nee. Saai en voorspelbaar? een beetje. Echt heel saai wordt het niet, maar voorspelbaar is deze titel tot en met.

Credits gaan toch vooral naar het jonge acteurtje Thomas Robinson die nog wel geregeld voor een glimlach wil weten te zorgen, maar de rest voelt aan als gesneden koek die je al honderd keer eerder gegeten hebt.

avatar van Lord Flashheart
geplaatst: 10 januari 2014, 19:06 uur [permalink]
Jennifer Aniston op de automatische piloot.

Wederom speelt Aniston zo'n zelfbewuste, moderne vrouw, terwijl B-acteur Jason Bateman de sullige mannelijke hoofdrol vervult. Dankzij het leuke jochie en de bijrol van Jeff Goldblum is de cast nog net te pruimen, want dolkomisch was het bepaald niet. Met name in de tweede helft lijkt het creatieve kruid verschoten en strompelt de film naar een vreselijk cheesy einde toe.

Matig. 2,5*

avatar van Roger Thornhill
geplaatst: 11 januari 2014, 13:55 uur [permalink]
Tja, niks bijzonders, en Jennifer Aniston speelt weer eens Jennifer Aniston, en Patrick Wilson lijkt alleen maar mee te spelen om eerst als sexy en daarna als dom te kunnen worden afgeschilderd en tenslotte uit de film te worden geschopt zonder dat zijn personage daar erg veel schuld aan heeft. Juliette Lewis speelt helaas ook weer Juliette Lewis, maar gelukkig speelt Jeff Goldblum ook weer Jeff Goldblum, en vooral is Jason Bateman een frisse en innemende verschijning die een aantal mooie scènes met Anistons zoontje heeft. (Ik kan me niet voorstellen dat iemand aan deze film begint zonder van tevoren al te weten waar de titel op slaat, maar ik zal dit stukje toch spoiler-free proberen te schrijven). Ik heb begrepen dat hij in Amerika een redelijk bekende acteur is, en voor Nederlandse televisiekijkers wellicht ook wel, maar zelf heb ik hem nog niet zo vaak gezien, dus zijn persona hier is voor mij nog vers en ontwapenend. Zijn aanwezigheid is dan ook de voornaamste reden waarom ik ondanks alles eigenlijk toch wel enthousiast over deze film ben – ik begrijpt zelf ook niet helemaal hoe dat kan, zo'n flauw verhaaltje zou toch niets voor mij moeten zijn, hoe kan ik dit dan toch leuk vinden? Of zou ik… ben ik misschien als baby… STOP!

geplaatst: 19 november 2014, 11:08 uur [permalink]
Stelt weinig of niets voor deze film.
Grappig is hij helemaal niet en de vertolkingen zijn beneden alle peil.
Komedies zijn niet echt mijn ding en dit al zeker niet. 🙁

avatar van Glennekeeeee
geplaatst: 4 juli 2015, 18:26 uur [permalink]
degelijke komedie met een talentvolle cast die er ook het maximum uit weet te halen. Het verhaal op zich is wel goed en houd de film ook recht want echt veel hilarische situaties zijn er niet, het zit meer in de details en zinspelingen. Bateman speelt hier wel iets anders dan in zijn meeste rollen en vooral de vader-zoon relatie vond ik goed uitgewerkt. Aniston is altijd een genot om te zien en Goldblum heeft een leuke bijrol.

Nergens een topper maar zeker een degelijke komedie.

avatar van Jimske

geplaatst: 13 april 2016, 22:26 uur [permalink]
vitaya film, enough said

avatar van Arapaho85
geplaatst: 16 april 2016, 10:27 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Typisch een film over 2 beste vrienden die eigenlijk voor elkaar gemaakt zijn, maar het dan zelf niet doorhebben.
Jennifer Aniston acteert op ‘cruise control’ (in het kwadraat dan), misschien besefte ze wel dat dit weer eens één van de vele doorsnee films ging zijn met haar kop en naam erop.
Jason Bateman is een sympathieke kerel, niets op aan te merken. Jeff Goldblum zorgt nog voor de meest komische momenten gelukkig was hij er nog. Juliette Lewis doet haar rol nog eens lichtjes over uit de film Catch and Release (2006) en het jongetje mocht er ook wel zijn.
De film zelf dan; voor romantische komedie ontbrak het aan romantiek en voor komedie ontbrak het aan goede humor.
Het hoogtepunt, de scene met het spermapotje, dat was onderbroeken humor, tenen krullend vond ik het.
Ik vind het niet erg om geregeld eens naar een (romantische) komedie te kijken, maar dit was fastfood uit een restaurant op de autosnelweg; vlug vergeten die troep!

avatar van SimonV
geplaatst: 20 augustus 2016, 21:29 uur [permalink]
Romantische komedie die voor mij niet zo romantisch en niet komisch was. Verhaal is leuk verzonnen, maar dankzij de titel en een scene in het begin al heeel voorspelbaar.

avatar van Timothyvdmeer
geplaatst: 5 januari, 18:51 uur [permalink]
Goldblum redt de film. Geniaal acteur. Zijn manier van spelen is erg fijn. Aniston is zoals altijd fijn om naar te kijken als speelt ze wat minder. Bateman doet het wel weer leuk. Verhaal is al vanaf minuut 3 duidelijk maar blijft een leuk filmpje.

avatar van IH88
geplaatst: 11 januari, 18:19 uur [permalink]
“I… um, hijacked your pregnancy.”

Aardige romcom zonder al te veel romantiek of humor. Dat klinkt gek maar The Switch is vooral een film met het hart op de goede plaats en leuke acteurs die zorgen voor een aangename kijkervaring. Aniston heb ik wel eens beter gezien, maar het is Bateman die de gehele film overtuigd.

Hij begint als pessimistische manchild, maar nadat de film een sprongetje in de tijd maakt zie je hem groeien. Vooral de scènes tussen Bateman en de jonge Robinson zijn erg sterk en zorgen ervoor dat de film toch genietbaar blijft. Want voor de rest heeft de film eigenlijk weinig te bieden. Aniston en Bateman zijn een aardig duo, maar echt vlammen wil het niet tussen beide. Goldblum heeft dan nog wel een leuke bijrol maar voor de rest... Hoe deze film eindigt kan iedereen denk ik wel raden.

avatar van Thomas83
geplaatst: 28 januari, 19:31 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Beetje doorsnee allemaal, met natuurlijk een vreselijk dom verhaal dat een hoop vragen oproept. Maar je hoopt vooral dat Aniston, Bateman en Goldblum nog wat leuks naar de film kunnen brengen. Bateman doet het ook best leuk. Aniston is altijd leuk om te zien maar kan niet zeggen dat ze nou goed loopt te acteren. Goldblum helaas een wat te kleine rol, maar hij voelde nog best op zijn plaats. Hij deed me aan Hugh Grant denken op een of andere manier. Niet dat hij nou echt zo'n Grant-achtige rol speelt. Eigenlijk speelt hij meer de beste vriendin. Maar dan een kerel en de vriend van Wally (ik dacht eerst zijn baas).

Wat nog opvalt aan de film is dat alles zo haastig is geschreven vaak. Kassie is zwanger en direct verhuist ze naar de andere kant van het land. Wally en Sebastian ontmoeten elkaar jaren later en razendsnel wordt er een band tussen de twee opgebouwd en ook in de relatie van Kassie en Roland (Patrick WIlson als de knappe als Bateman zijn concurrent is?) ontwikkelt zich wel gigantisch snel.

Het is ook wel echt een film met zijn eigen filmregels, ver van de realiteit. Dat hele geintje van Wally die zijn sperma verwisselt met dat van Roland is in werkelijkheid natuurlijk ook enorm griezelig, en een situatie die nooit zou gebeuren als Kassie om vage redenen niet voor een merkwaardig alternatieve route zou kiezen om zwanger te raken. Debbie is zo'n beetje de slechtste sidekick ooit. Ze krijgt geen ruimte humor in de film te brengen, waardoor je je afvraagt waarom ze nou in de film zit.

Gelukkig maakt de relatie tussen Wally en Sebastian de film nog wel redelijk de moeite waard. De jongste acteur die het kind speelt kan niets anders dan zinnetjes opdreunen, de hints naar de gelijkenissen tussen de twee zijn ergerniswekkend opzichtig (maar voor de personages zelf nog niet genoeg) en je weet precies hoe alles zal verlopen, maar toch ontroert het nog best wel, vooral dankzij Bateman. Geen goede film maar ik heb me niet verveeld. En blij dat men het eens amper probeert met de middelmatige humor. Een dikke 2.5*.

geplaatst: 27 februari, 02:33 uur [permalink]
Vermakelijke comedy film!