Delta Force 2: The Colombian Connection (1990)

Alternatieve titel: Delta Force 2: Operation Stranglehold

Actie

geregisseerd door Aaron Norris
met Chuck Norris, Billy Drago en John P. Ryan

Drugsbaas Ramon Cota ontsnapt uit een Zwitserse gevangenis en doodt daarbij drie agenten van de DEA. Er is slechts één man die in staat is om Cota te vangen: kolonel McCoy en zijn Delta Force. Het kost hen echter enige moeite om in het schijnbaar onneembare fort van Cota in San Carlos te geraken. De actie bereikt een hoogtepunt wanneer Cota en McCoy hun wilskracht testen tijdens een uiterst spannende finale...

avatar van Beertje45
matig vervolg op het commerciele succes van Delta Force. Ik vind Chuck Norris wel oké, maar de film gaat voor het overgrote deel naar de vaantjes door John P. Ryan. Ik krijg al maagkrampen als ik die vent nog maar hoor praten. In deze prent geeft hij een aardig potje overacteren weg. 1 ster voor Chuck en 1 voor Billy Drago die hier toch wel een aardige performence geeft als bad guy. Verder maar een standaardwerkje. Jammer

Matige film waarin the delta force jacht maakt op een Colombiaanse drugsbaron. Het verhaal doet er weinig toe bij deze typische Chuck Norris actiefilm. Een lekkere over the top bad guy en hier en daar ook wat humor (bedoeld en onbedoeld). De actiescenes zien er nog redelijk goed uit, waardoor het geheel nog wel vermakelijk is.

avatar van Ajax&Litmanen1
Vele malen minder dan het origineel. En dat origineel was al niet zo best, maar die was nog wel leuk op bepaalde vlakken. Delta Force 2 is eigenlijk tot een half uur voor tijd vooral erg saai. De massale shootout bij de villa was wel aardig, maar ook niet meer dan dat. Het haalde het zeker niet bij de laatste 3 kwartier uit de voorganger. En gezien de jungle-achtige setting vond ik deze film ook wel erg op Norris zijn Mission in Action reeks lijken. Nee, ik heb me hier niet mee vermaakt. Al kende de film met Norris in het restaurant aan het begin van de film wel een tof stukje!

1,5* (was 2*)

avatar van Beertje45
Zinema schreef:
The Chuckmeister in Colombia.

Het vervolg op de bescheiden Cannon-hit ontbeert vooral een aardig verhaaltje. Maar zo voorspelbaar en clichématig als dit werkje wordt gebracht.. Het had maar zo Braddock Part 4 kunnen heten.

Ook de afwezigheid van Marvin en Balsam doet de film weinig goed. Niet dat het eerste deel een meesterwerk was o.i.d.. Maar dit werkje is beduidend minder. De schmierende Ryan en Drago maken gelukkig een klein beetje goed, alsmede de waterval aan actie-scènes.

Doorsnee.
Ik kan die Ryan niet hebben, wat een flut, zeg. Van overacting gesproken.

avatar van FunkStarr
Duidelijk een stuk minder dan het eerste deel, al zet Drago natuurlijk wel een heerlijke badguy neer, maargoed wat wil je met zo'n rotkop. Ondanks dat er genoeg actie in de film zit vind ik deze toch niet echt voor herhaling vatbaar, teveel cliché's en nergens bijzonder. Bovendien vond ik het een beetje een slap einde. Meer dan 2* kan ik hier niet aan kwijt.

avatar van lars-pixar
In dit vervolg is er gekozen voor een vrij simpel verhaal waarin weer lekker veel geschoten kan worden.
En dat gebeurt dan ook, er vliegen meer kogels de lucht in dan in het vorige deel!
Het verhaal speelt zich af in onder andere de lucht, maar voornamelijk in de jungle.
Chuck Norris zien we gelukkig nu wel de gehele film en doet zich ook wat komischer en stoerder voor.
De rol van de slechterik is trouwens ook leuk neer gezet door Billy Drago.

avatar van Phantasm
Prima aktiefilm die me geen moment heeft verveeld.

avatar van Metalfist
And when death calls, you'll be screaming like a baby

Langzaamaan begin ik zowat door mijn voorraadje Chuck Norris films te geraken. Ooit eens in een wilde bui een resem van zijn films aangeschaft, dit is nummer 9 als ik me niet vergis, en eigenlijk was enkel Hellbound iet of wat de moeite waard. Ik heb een tijd gewacht met deze Delta Force 2 omdat ik het eerste deel nog niet had gezien, maar ik was ondertussen de man met de baard wel weer wat beu geraakt en had niet veel zin om mijn voorraad opnieuw te vergroten. Dan maar de goede hoop er op nahouden dat het niet noodzakelijk ging zijn om de eerste film te hebben gezien.

Dat is volgens mij absoluut ook niet nodig, want met uitzondering van wat kleine details misschien heb ik nergens het gevoel dat ik iets mis. Dat is dan ook het globale gevoel dat ik bij deze The Colombian Connection heb: ik had niets gemist als ik de film nooit had gezien. Dit is weer zo'n standaard Aaron - Chuck combinatie die nergens echt boven het gemiddelde uitkomt. Een verhaallijn die met haken en ogen aan elkaar hangt die uiteindelijk resulteert in onze bebaarde vriend die heel de boel moet gaan redden. Klinkt op zich nog wel leuk, maar Norris acteert bijzonder zwakjes (die vechtscène met die boefjes in het restaurant..) en het is echt wachten tot hij eindelijk eens in gang schiet. Daar zit hem dan ook het probleem bij deze sequel, het duurt zo vreselijk lang vooraleer we eindelijk eens wat actie zien. Wat ook niet helpt natuurlijk is dat dit allemaal nogal vrij inwisselbaar oogt. Het is nu alweer een paar dagen geleden dat ik de film heb gezien en ik heb echt moeite om me nog bepaalde zaken voor de geest te halen. Kan ook aan mij liggen uiteraard, maar dat lijkt me toch nooit een goed teken.

Geen hoogvlieger dus van de Chuckmeister, maar gelukkig is daar nog een uitstekende Billy Drago. Dit soort films kan echt wel naar een hoger niveau gedragen worden door een schmierende slechterik en jongens toch, die Drago kan schmieren! Een heerlijk fout figuur dat ervoor zorgt dat het allemaal nog wel wat draaglijk blijft. Zoals gezegd doet Chuck weer zijn vertrouwde kunstje en dat lukt hier niet zo goed. Hij heeft ook al aangegeven dat hij absoluut niet tevreden was met het script en het eindresultaat, je zou verwachten dat de broers toch wat beter met elkaar konden communiceren, en het lijkt zelfs of hij tijdens het filmen het al had opgegeven. Uiteraard zijn er nog de nodige bijrollen, maar die kan ik me net als het plot al helemaal niet meer herinneren. Zal dus niet al te denderend zijn geweest.

De enige film die me nu nog rest is zowaar het regiedebuut van Aaron Norris, namelijk Braddock: Missing in Action III. Ook hier de voorgaande films wederom niet gezien, maar ook dat zal geen onoverkomelijk euvel zijn lijkt me. Hopelijk een wat goede afsluiter van mijn Norris periode, ik vrees er echter voor.

avatar van Phantasm
Vandaag herbekeken, blijft geweldig om naar te kijken.

avatar van Movie Jim
My turn to teach,

Om heel eerlijk te zijn,
ik vindt dit een van de betere actie films die ik gezien heb.
Ben sowieso een grote Chuck Norris fan
en deze film blijf ik keer op keer als ik
hem opzet vermakelijk vinden!
Kortom dit is een echte old school film
maar wel met veel actie.
General Taylor blijft ook fantastisch in deze film!
Mijn mening
is dat ik deze beter vond
als de eerste delta force film