The Peacekeeper (1997)

Verenigde Staten / Canada
Actie

geregisseerd door Frédéric Forestier
met Dolph Lundgren, Michael Sarrazin en Roy Scheider

Een huurling wil wraak nemen op de president van de VS, die hem in de steek heeft gelaten tijdens een missie, steelt een nucleair raketplatform met drie nucleaire bommen, waarvan er 1 op Washington is gericht. Maar 1 man weet het platform binnen te dringen en gaat de strijd aan met de huurling.

avatar van Quentin
Vrij aardige B-film 2,5/5

achtervolgingsscene over de daken leuk, maar verder

avatar van herman78
verder alleen de ontploffing aan het begin van de film.

avatar van SSeagal
Wel geinige actiefilm, alleen het superslechte acteerwerk (met name van de badguys) geeft de film een serie-sfeertje. Vanwege wat leuke actiescene's een 2,5 *

wel vette film, alleen acteurs die onbekend zijn, maar de ontploffingen zijn wel vet

Dolph Lundgren is (ook voor mij volstrekt onduidelijk waarom), wel bekend, hoor.

avatar van Lavigne
opzich wel een goede film.. leefde wel mee met het verhaal... het was niet supergoed van WOW wat een film maar ook niet slecht 3 sterren

goede film goede acteur heb wel slechtere films gezin

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Aardige film al weet ik dat dolph lundgren beter kan dan dit.
Soms vooral in het begin erg overdreven dat vond ik wat minder. na een half uur begind de film redelijker teworden.
Paar leuke gevechten maar nietzo veel dat is opzich jammer.
Verhaal opzich iswel leuk gedaan beetje standaard maar dat is niet zo ramp.
3 sterren.

avatar van Lennert
Sympathiek actiefilmpje wat het toch voornamelijk moet hebben van de twee grote namen Lundgren en Scheider. Het verhaal begon wat onduidelijk maar werd uiteindelijk beter, er zaten enkele leuke actiescenes in (autoachtervolging over de daken) en de film bleef over de gehele lijn intrigeren. Dit betekent echter niet dat we met een echt goed product te maken hebben, want ondanks de interessante setting krijgt de kijker toch voornamelijk matig overacteerwerk van de boeven te zien, lijkt de film soms wat stil te vallen en miste ik gewoon een hoop vuist- en voetwerk van mijn Zweedse actieheld. Edoch, er zat genoeg humor in om het geheel leuk te houden, dus je hoort mij niet echt klagen, maar er had zoveel meer in kunnen zitten.

Leuke film met Dolph Lundgren. Lekkere spanning en goede actie. Vooral de auto achtervolging:).

goed geacteerd en leuke humor en oneliners:D

een aanrader voor de fans.

Couch Potato
Vrij aardige b-film, iemand zei dit al, trouwens.

avatar van lars-pixar
‘Vol Uit Vermakelijke Actie’

De casting is geweldig alle acteurs passen zich goed aan hun rol.De film gaat in een lekker tempo door en de actie is zeer vermakelijk. 3,0*

avatar van RuudC
Rond het uitkomen van The Expendables ben ik begonnen me meer te verdiepen in het oeuvre van Dolph Lundgren. Op die manier heb ik Direct Contact en The Mechanik al gezien. Hoewel Dolph zijn rol in The Expendables nog niet heeft weten te overtreffen, vind ik The Peacekeeper daarbuiten zijn beste film. Het verhaal is niet al te voorspelbaar en de actie is (zeker in de eerste helft) goed. Als Dolph een koffertje moet beschermen met de lanceercodes van kernraketten, dan weet je dat het (buiten zijn schuld om uiteraard) misgaat. De ingrediënten van de opening zijn goed. Het bevat stemvervormers waar James Bond jaloers op zou zijn, de auto achtervolging is gaaf en op het moment dat Dolph zijn jas uittrekt en alle kogels (die op zijn kogelvrije vest gestuit zijn), op de grond vallen, kan ik alleen maar tevreden knikken.

De tweede helft van de film bevat te weinig actie en besef ik me hoezeer ik de badass motherfucker mis uit The Expendables. Het verhaal blijft interessant, door de rollen van Michael Sarrazin (vorige maand overleden, RIP) als gefrustreerde marinier en Roy Scheider als president, maar volgt toch wel redelijk de bekende weg. Uiteraard gaat de kernexplosie in de laatste seconde niet door, maar tot die tijd is The Peacekeeper een heel vermakelijke film.

avatar van ella9084
slecht acteerwerk, plot met hiaten, matige regie. De acties zijn professioneel uitgevoerd en in beeld gebracht, maar verder is het huilen met de pet op

avatar van Buurman Zijlstra
Geweldige B-film met lekker veel "O ja" momenten.

avatar van DonPeliculón
Leuke B-actiefilm. Af en toe wat voorspelbaar en het acteerwerk maakt soms dat het wel een komedie lijkt, maar ondanks dat toch een lekkere wegkijker.

avatar van Metalfist
Could someone bring me my gun?

De laatste tijd kocht ik mijn actiesterren nog op good old fashioned VHS, maar na een paar problemen met het afspelen ervan (niets zo rot als een film willen zien die dan niet afspeelbaar is) ben ik toch overgeschakeld op DVD. Al verdwijnt wel hiermee de charme van het videotheek gevoel dat ik hier altijd mee associeerde. Soit, het leuke was ook dat die tapes spotgoedkoop zijn, maar twee Dolph Lundgren films op DVD voor 1 euro per stuk kon ik niet laten liggen.

Het is wel te hopen dat Bridge of Dragons wat beter zal zijn dan deze Peacekeeper, want dit is gewoon niet goed. Al mag het gezegd worden dat Frédéric Forestier hier en daar nog wel een vermakelijke scène weet neer te poten zoals de auto-achtervolging op de daken. Realistisch? Nah, dan ben je ook aan het verkeerde adres. Leuk? Dat wel en het is één van de weinge echt geslaagde scènes. Voor de rest is het echter dus allemaal nogal pover en dat komt voornamelijk omdat de ene na de andere stupide scène elkander opvolgt. Cross wordt verscheidene keren serieus onder vuur genomen, maar blijkbaar trekt zijn kogelvrije vest alle kogels aan. Hoe verklaar je anders dat hij bij zo'n kogelregen als in de hotelkamer geen enkele keer geraakt wordt. Het plotje rond het lanceren van een kernraket stelt voor de rest niet veel voor en eenmaal Northrop op de proppen komt is de kous helemaal af. Ik heb de film gisteravond gezien en nog geen 24 uur later heb ik al de grootste moeite van de wereld om me iets van het verhaal te herinneren. Zegt genoeg lijkt me.

Gelukkig kan ik Dolph Lundgren wel waarderen. Overduidelijk niet één van zijn beste rollen, maar Lundgren weet nog wel wat fun in zijn rol te steken. Het blijft een acteur die geknipt is voor dit soort films en ik kan hem meer vergeven dan pakweg Steven Seagal. Blijkbaar is Montel Williams, die hier de rol van Northrop op zich neemt, een bekende talkshow host in Amerika, maar die had van mij gerust achter zijn desk mogen blijven. Roy Scheider is naast Lundgren de andere bekende naam die de poster van The Peacekeeper mag sieren. Geen slecht acteur en toch haalt hij niet alles uit zijn rol.

Een soort van Die Hard rip-off waar 1 persoon het tegen een heel leger aan slechteriken moet opnemen. Die Hard bewijst dat dat goeie cinema kan opleveren, The Peacekeeper bewijst dat het ook de andere kant had kunnen uitgaan. Enkel de moeite voor de fans van Lundgren, maar zelfs dan zijn er betere films te vinden.

Dick2008
Leuke actiefilm met Lundgren, die wel degelijk weet te acteren en wie zegt dat hij niet over humor beschikt. Een hoop ongeloofwaardigheid, maar het eerste halfuur is erg leuk gedaan met inderdaad die achtervolging over de daken. Het halfuur daarna wordt het wat minder. Het laatste halfuur is dan weer wat beter, al wordt het nooit meer zo sterk als dat hij begint. Keurige, grappige rol van Lundgren, keurig verzorgde film ook. Neem het met een korrel zout en je houdt een redelijke tot behoorlijke goede actiefilm over. 4.0/3.0

avatar van Bram0108
Leuke, vermakelijke actiefilm! Dit is echt een typische Lundgren film. Gewoon leuke film!

avatar van xxERWINxx
Vandaag bekeken, aardig onderhoudende actiefilm met Dolph Lundgren.
Van begint tot eind gebeurd er van alles en ik heb geen saaie stukken kunnen ontdekken, hij oogt wel jaren 90 achtig met wat oudere muziek en settings, maar de actie was best goed en leuke/ spannende achtervolgingen, ook het einde was zeer geslaagd.
Vermakelijk voor een avondje.