The 5th Quarter (2010)

geregisseerd door Rick Bieber
met Ryan Merriman, Andie MacDowell en Aidan Quinn

Februari 2006: de jonge Luke Abbate accepteert het aanbod van een vriend om mee te rijden naar de training van zijn team. De auto waarin Luke zit, raakt betrokken bij een ongeluk. Luke overlijdt na twee dagen in het ziekenhuis aan zijn hersenbeschadiging. Gedreven door deze tragedie trekt Jon Abbate, het vijftien jaar jongere broertje van Luke, zijn broers shirt met rugnummer 5 aan. Jon probeert nu de 'Wake Forest Demon Deacons' naar succes te leiden...

avatar van jarno1975
Trailer release 25 maart 2011

Een drama treft de familie Abbate wanneer Luke een autoongeluk krijgt en in coma geraakt. Hersendood wordt hij naar de operatiekamer gevoerd teneinde zijn organen te doneren. Jon eert hem door het american football shirt met nr. 5 te dragen en zijn club naar de zege te spelen. Waargebeurd en echte tranentrekker.

Mager drama wat totaal geen emotie oproept maar wel met een goede cast.

Vond het net een boek van Willem Frederik Hermans niet doorheen te komen.