Cyrus (2010)

Komedie / Drama

geregisseerd door Jay Duplass en Mark Duplass
met John C. Reilly, Jonah Hill en Marisa Tomei

Na de scheiding van zijn vrouw, maakt John (John C. Reilly) al 7 jaar een wat vervelende periode door. Als hij Molly (Marisa Tomei) ontmoet weet John het echter zeker; zij is de vrouw van zijn dromen. Hij is in de wolken, totdat hij Cyrus (Jonah Hill), de zoon van Molly ontmoet. Cyrus is namelijk nogal een ''interessant'' geval...

Saaie film en ..........comedy??? eeehmmm? Vind er niet veel te lachen aan 1 ster alstu voor de moeite

avatar van Dumbledore
hendriks schreef:
nou weet niet wat er van moet vinden heb gewoon iets tegen jonah hill snap niet dat mensen die gozer grappig vinden vind het maar een kwal maar reilly speelde wel goed redelijke film maar geen comedy of drama weet niet in welke genre die het beste past eigenlijk

Vent!!! Maak zinnen!

Ik ben het helemaal eens met Regine83. Ik heb hem gisteren met mijn vriend en beste vriend gekeken, zal wel mannen humor zijn ofzo maar ik ben op de helft uit verveling maar de sims gaan spelen. Waardeloze saaie film! Verdoe hier je tijd niet aan.
Slechte romantiek, slechte komedie en waar ze drama vandaan halen??
1 voor de moeite.

avatar van SaNDuTjE
Beetje jammer dat je ondanks dat je de film maar half hebt gekeken toch gestemd hebt...

De echte miscast in deze film vind ik Jonah Hill, had daar een kwal van een puber neergezet die echt heel evil kon zijn was de film stukken beter geweest.

avatar van Bruens
Ik vind Jonah echt hilarisch, moet ik deze film gaan kijken of verpest ik daarmee mijn gedachten over deze held??

avatar van Fortune
Bruens schreef:

Nee, Jonah Hill is best grappig in deze film, vind het ook een rol die echt bij hem past.

Bruens schreef:

Een held is hij alleen in Megamind, voor de rest gewoon een redelijke acteur die voor deze rol geknipt is.

avatar van Bruens
@ Sandutje: leuk dat je verteld dat mijn mening niet klopt, jammer dat je niet op mijn vraag antwoord.

thanks Fortune

Bruens schreef:

Ik geloof dat ik iets zei over 'geknipt' en 'rol'.

Met andere woorden, ja hij speelt zijn rol goed en ja ik vind dat je deze film moet bekijken.

avatar van Bruens
okay, thanks en ik was iets te snel met mijn oordeel!

Geen probleem

avatar van Semsoethot
Mooie film, veel diepgang met subtiele humor. Geen dijenkletser maar een brede glimlach. Mooi gemaakt op de schokkerige inzoonbeelden na. Goede acteerprestaties. Het bijzondere aan deze film vind ik dat ik eigenlijk alle hoofdpersonen sympatiek vind. Geen helden, maar ook geen boeven.

avatar van Blokland
Venijnig filmpje tot aan de wat geforceerde ontknoping.

avatar van wimaroca
SaNDuTjE schreef:

Ik vindt dat dit wél kan,als ie zo slecht is dat je 'm niet afkijkt!!!!
dan is ie inderdaad maar een 0.5 tot een 1 waard

avatar van SnakeDoc
De boodschap van deze film kwam bij mij totaal niet aan. Het was blijkbaar de bedoeling dat ik mij als kijker zou kunnen verplaatsen in de situatie van John of Cyrus. Iets wat mij absoluut niet is gelukt.

Vond het heel aardig gespeeld maar heb de hele film zitten wachten op een bizare plotwending of op wat spektakel.
Maar meer dan het kleine opstootje tijdens de bruiloft bleek er niet in te zitten.

Jammer. Dit had beter gekund!

avatar van the new guy
Perfecte acteurs voor deze film. Helaas is het niet geworden wat ik ervan had verwacht. Iets meer hilariteit was beter geweest, verder wel een leuk filmpje.

avatar van rep_robert
Fijn indiefilmpje dat nergens echt overtuigd, maar nergens ook teleursteld. Het was wel even afwachten hoe die relatie tussen Reilly en Hill zou verlopen, want dat was gewoon extreem vaag in het begin, maar het werd steeds wat erger. Helaas bleef de climax wel een beetje uit en was het constante houterige gezoom van de camera ook niet al te best.
Eigenlijk de grote 2 gebreken aan de film. Verder wel een fijn, droog indie tussendoortje met een tamelijk bekende cast.

avatar van Number23
Deze film had wel wat scherper en pittiger uitgewerkt mogen worden. Vindt het nog beetje te braaf. Verwachtte allesbehalve een platte komedie, maar dit -half comedy/half drama we kunnen niet kiezen- gedoe is t net niet.....

Tomei is altijd leuk om naar te kijken, jammer dat ze in haar films met de lelijkste gasten romantisch gaat doen(naast Reilly bijv. ook P.S. Hoffman)
Daarmee zeg ik niet dat Reilly slecht acteert

avatar van Norma
Volgens mij ben ik één van de weinigen die eigenlijk best ontroerd is door deze film. Maar ik vond hem dus prachtig. Echte mensen op hun kwetsbaarst.

Sommige scènes zijn zeker amusant; je zal maar proberen een beetje romantiek in je leven te brengen terwijl een twintiger elke keer als een soort sfinx naar je staart bij elke move die je maakt. Toch wordt dit komische gegeven niet uitgemolken, maar het geeft een luchtige toon aan een film die op een treffende manier omgaat met de onzekerheid die een situatie als in dit verhaal voor alle betrokkenen met zich meebrengt.

De casting is echt geweldig: John C. Reilly is DE man om op een geloofwaardige manier zowel een grappige als serieuze kant van zijn personage te laten zien en ook Jonah Hill (ik kende hem verder niet) laat zeker wel wat meer zien dan alleen de stoorzender die door zijn fratsen en voorkomen makkelijk de lachers op zijn hand krijgt. Marisa Tomei is gewoon lief, waardoor het goed voor te stellen is dat zowel zoonlief als minnaar haar genegenheid graag willen behouden en ik heb niet vaak bij een film zo zitten hopen dat het allemaal wel goed zou komen voor ze!

Wie aan de lopende band grappen en grollen verwacht zal bedrogen uitkomen (en als ik sommige reacties zo lees is dat toch een beetje de verwachting die de film blijkbaar oproept) maar wie in is voor een niet al te zwaar drama dat door aandoenlijke onbeholpenheid weet te vermaken en ontroeren moet Cyrus beslist een keer een kans geven!

avatar van Safri
Ik kan me wel vinden in bovenstaand stuk van Norma

avatar van FrisoBoei
Rare mix tussen komedie en drama, het weet beide snaren eigenlijk niet goed te raken en boeit daardoor eigenlijk niet.
Een dun verhaal en hier en daar wat aardige muziek om er een artistiek tintje aan te geven.

Paar keer gelachen en Reilly en Hill zijn wel leuk maar het is helaas een zeer matige, slappe film.

avatar van Thibbledorf
Ik vond dit een vrij aardige film. Snap niet waar al die kritiek vandaan komt. Het is vrij minimalistisch en er zitten maar een stuk of 4 of 5 karakters in de film, maar dat is niks negatiefs. Nee, het is inderdaad geen film met over the top humor zoals dat tegenwoordig in de meeste komedies het geval blijkt te moeten zijn. Misschien hebben mensen deze verwachting enkel omdat Jonah Hill en John C. Reilly erin zitten, en dan omdat veel mensen Jonah Hill associëren met een film als bijvoorbeeld Superbad. Als je zo'n film verwacht vind ik het voorstelbaar dat je gaat zeggen: "wat een ***film", omdat deze film niet met zoiets als Superbad te vergelijken is. Dat wil niet zeggen beter of slechter, maar gewoon met een heel andere insteek.

Hoe dan ook, een realistische kijk op een relatie tussen moeder en zoon en een derde persoon die inbreuk komt maken op de huidige situatie. Daar draait het allemaal om. Cyrus vindt het prima zo en zit niet zo te wachten op iemand die zijn moeder van hem wil afpakken.

De film laat zijn bedoelingen redelijk in het midden, maar gaandeweg zijn er wat dingen die John aan het denken zetten, bijvoorbeeld het geval met de schoenen. De scènes waar John hulp gaat vragen bij zijn ex-vrouw vond ik leuk. Haar man kijkt hem liever de deur uit, maar dat kan John niet interesseren (of hij heeft het gewoon niet in de gaten). De leukste scène vind ik waar Cyrus zijn muziek laat horen aan John. Hij kijkt John tijdens zijn demonstratie de hele tijd erg dramatisch en serieus aan, waardoor het heel komisch uitziet.

Het is bij zo'n films echter al snel duidelijk dat het op het einde toch wel goed komt, al vraag ik me af of een regisseur hier iets aan kan doen. Ik wilde ook wel dat het goed zou komen tussen hen drieën.
Al met al een grappige, kwetsbare film die op een leuke manier overbrengt waar alle hoofdkarakters mee zitten en hoe ze daarmee omgaan.

avatar van tom1985
Wow, wat een saaie film zeg. Nog net kunnen afkijken. Ik wilde hem afzetten maar toch verder gekeken omdat er meerdere mensen bij waren. (Die vonden deze film overigens ook schraal) De dialogen vond ik zo saai en langdradig dat ik meerdere keren dacht; waar zijn ze mee bezig?? Ik wilde de film gaan kijken door de leuke cast zoals Jonah Hill maar wat viel hij ook tegen zeg!

Super gave top film. Geweldig verhaal, top acteurs en leuk geregristreerd. Dit is echt een aanrader!

avatar van Hectometerpaal
Ik vond hem wel leuk. Lekker ongedwongen, wegkijkende film. Reilly doet het maar bar weinig keer fout in de filmindustrie.

Ook moet het de gemiddelde kalende man met een buikje nog dat laatste sprankje hoop geven dat er nog een "milf-chance" is

avatar van Menno
erg leuk. vaak ontroerend. vaak grappig.

avatar van oemoemenoe
beetje langzame film met geloofwaardige personen die leuk en soms herkenbaar lijkt op je eigen leven.
bij mij dan.
niet slecht.

avatar van nightbreed
Leuke film met een zeer irritante regie. Wat was die Cyrus een ongelofelijke mindfucker. Hill lijkt elke film 5 tot 10 kilo aangekomen te zijn.