The Prophecy (1995)

Thriller

geregisseerd door Gregory Widen
met Christopher Walken, Elias Koteas en Virginia Madsen

Enkele afvallige engelen, aangevoerd door Gabriël wil de mensheid elimineren en de Hemel ten val brengen. L.A. smeris Thomas Dagget (Elias Koteas), die ooit op het punt stond priester te worden, ontdekt bij een lugubere moordzaak enige wonderlijke details die hem doen afvragen of het gevonden lijk wel menselijk is... Gabriëls grote rivaal Simon verschijnt inmiddels ten tonele en probeert diens plannen wanhopig te dwarsbomen, maar Gabriël gaat nietsontziend op zijn doel af. Als Thomas' onderzoek hem vervolgens naar Arizona voert, leiden alle wegen naar een duivelse confrontatie tussen Engelen, doden, stervelingen én uiteindelijk Satan zelf...

neo (crew)
deze film is zeer goed.het is niet zo'n film waarvan je er al honderd hebt.christopher walken speelt een goeie rol en de muziek is ook ok.3.5 sterren

Wel goede film.

Walken my man!

dit is echt het type film waar ik optimaal van kan genieten. Heerlijke rol van Walken! 4 sterren!

avatar van narva77
Heerlijke reli-thriller!

mister blonde schreef:

Nauwelijks origineel te noemen. In de jaren 70 al heel veel gedaan.

Noem eens 1 zo'n film dan?

raVen
Heerlijke film !!!
Super verhaal en Walken doet het er prima in

hmmm in de jaren 70 al heel veel gedaan ???
ja welke dan!?

Viggo Mortensen als Duivel is weer eens wat anders en Christopher Walken is vanouds weer lekker op dreef. Ik hou zoiezo wel van films die de duivel een plaatsje bieden. The prophecy is een redelijke thriller met enkele spannende momenten maar moet het toch vooral hebben van Christopher Walken. Elias Koteas en Virginia Madsen zijn erg geoninspireerd in hun rol en de exorcist ripoff in the prophecy is maar matig.

**1/2

viggo is geweldig in deze film! ik hou van die man!
walken is natuurlijk weer geweldig! die rare blik en zijn manier van praten is echt perfect voor een rol al engel.. vooral eentje die niet zolief is

donnie B.
Dit is zeker een goede film, maar deel 2 en 3 zijn ronduit bagger!! De enige reden voor Walken om hieraan mee te werken zullen wel de $$ geweest zijn...

mister blonde schreef:

Nauwelijks origineel te noemen. In de jaren 70 al heel veel gedaan.

Toch wel benieuwd welke films je dan bedoelt, mr. Blonde.

ik moet je het antwoord schuldig blijven. ik was in de war met een andere film...(denk ik).

Begint leuk en interessant, maar zakt na een uurtje in elkaar. Jammer... 2,5*

in het begin een beetje wazig verhaal. veel info over bijbelse details en dat doet erg autentiek aan. sterk verhaal en gabriël als stoute engel

****

Deze film kon mij totaal niet boeien.
Afentoe wilde 'ie nog welleens verassend uit de hoek komen, maar om nou te zeggen dat het een bevredigende thriller was? Neen...

Deze film ontbreekt aan spanning, maar heeft wel mooie gore effects. Alhoewel die ook zeer beperkt blijven.

2* mede voor het overtuigende acteerwerk! (niet sarcastisch bedoeld)

avatar van Flipman
Nou, ik heb gisteren voor vijf euro de complete Trilogy gekocht op DVD. Ik was wel benieuwd en vijdf euro voor drie DVD's is een koopje, vind ik. Ik ga vanavond deel één kijken.

avatar van BoordAppel
Waar heb je die gekocht? Zag die trilogie wel bij de FRS staan bij de 3 voor 33 actie.

Das wel heel goedkoop, misschien een verkeerd stickertje erop? Al kan ik me voorstellen dat ze deel 3 er gratis bijgeven..

avatar van Flipman
Ik heb 'm op een markt gekocht ! Ik denk inderdaad niet dat je de Trilogie in de winkel al zo goedkoop zult vinden! Nee, ik heb gewoon geluk gehad.

Maar ik heb nu deel één gezien. Hij was cool ! Lekker absurd allemaal! Ik geef 'm 'n 3,5. Misschien kom ik daar nog op terug en geef 'm 'n 3, maar dat weet ik nog niet zeker.

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
3.14 gemiddeld Aj, ik wou deze film maar 1* toekennen vond hem echt behoorlijk slecht namelijk. De film zelf was visueel niet echt boeiend, fletse kleuren, weinig spannende of verassende shots en voor 1995 ook behoorlijk crappy special effects.
Het verhaal leek me nog wel aardig maar de film heeft totaal geen sfeer en het ontbreken van een degelijke spanninngsboog doet de film dan definitief de das om. Ik dwaalde echt regelmatig af met m'n gedachte en dan nog schoot de film niet op. Een vriend waarmee ik de film zat te kijken viel er zelfs bij in slaap! Zo slap was het allemaal.
Cristopher Walken, Virginia Madsen, Viggo Mortensen geen slechte cast zou je zeggen. Snap dan ook niet hoe het komt dat al dit acteertalent zo houterig over kan komen.
Film wist me uiteindelijk nauwelijks te boeien en ik heb hem met moeite uitgezeten.

avatar van 606
is wel redelijk

avatar van maurice74
Eerste keer heb ik de trilogie in één keer uitgekeken. Ik houd erg van die apolypistische thrillers en vond het echt te gek, ondanks het feit dat dit toch overduidelijk een B-film is. Tweede keer valt me erg tegen, dan vallen de vele fouten meer op.

avatar van Jerry1981
Super film. Christopher Walken is top.

Hou normaal niet van dit soort fantasy-horror films, maar deze vond ik toch goed, maar ja, ik heb nu ook een boon voor Christopher Walken, dit zal ook wel meespelen..

DThuis
De box (5-disc) komt 4 oktober uit in nederland.

Grootse film. De voorloper van Matrix naar mijn smaak. Christopher Walken speelt een sterke rol en de film zelf is zowat een griezelsprookje voor volwassenen. Heel goed acteer en filmwerk en een goed verhaal maken deze film tot een uitschieter in zijn genre!!

avatar van pjutter
viel me alles mee... 2.5*
stoere rol voor viggo mortensen trouwens

avatar van nachtvlinder
Ik sluit me aan bij Madecineman, hier hetzelfde effect. slaapverwekkend, slechte kleuren en (special) effects, totaal ongeloofwaardig : wellicht alleen voor bijbelvaste mensen eng. Virginia Madsen is wel erg mooi hier met haar zwarte haar; beter dan blond.

laat toch maar gaan

avatar van metaledje
Ooit vond ik dit een hele goede film,en dan was ik er ook niet vies van om met behoorlijk hoge cijfers te gaan smijten, na herziening ben ik er achter gekomen dat ik dit best nogal saai en simplistisch vond.

Christopher walken,Erik stoltz en Viggo mortensen maken een hoop goed en het heeft wel een beetje sfeer, maar het had gewoon veel en veel boeiender gekund, 3*