The Prophecy: Forsaken (2005)

Thriller

geregisseerd door Joel Soisson
met Jason Scott Lee, Kari Wuhrer en Tony Todd

Allison krijgt een eeuwenoud boek in handen, waarin de opkomst van de antichrist voorspeld wordt. Vanaf dat moment wordt Allison lastig gevallen door kwaadaardige engelen, die het boek koste wat kost in hun bezit willen hebben...

O O OOO, ik hoop dat deze film niet een vervolg van de welbekende Prophecy-reeks is

Ze hadden de titel niet "The Prophecy: Forsaken" niet moeten noemen, maar "The Prophecy: Forsaken NOT AGAIN"

avatar van as
as
En het gaat maar door... walken doet niet meer mee zie ik.

Duurt maar 75 minuten: Kort maar krachtig?

avatar van Thorak
Kijk eerst eens bij: The Propecy: Uprising, dan zie je dat dit daar het 2e deel van is.

avatar van moviefreak#1
Op de poster staat Jason London (Mallrats, Out Cold) heel stoer met een zonnebril. In de film doet hij 2x 1 seconde mee en heeft hij niet eens een menselijke vorm, laat staan een zonnebril.

En om de vraag van Mandrake te beantwoorden. Ja de film is kort maar nee de film is niet krachtig. Alhoewel het eind wel enige speculatie teweeg kan brengen. Ik vond het in elk geval wel sterk. De rest van de film kenmerkt zich in dramatisch slecht acteerwerk en een belachelijk script. De amusementwaarde is echter wel redelijk dus ik hou het op 2 sterren.

avatar van as
as
moviefreak#1 schreef:
Ik zou London er ook zo snel mogelijk er uit knippen

avatar van moviefreak#1
Dat is weer een ander verhaal

wanneer komt deze uit dan? die ander had al geen zak te maken met Prophecy en dit zal waarschijnlijk al helemaal ruk worden!
geen prophecy zonder Walken!!

Kan me iemand uitleggen welk het verschil is met " uprising"?

Film is eigenlijk best goed, maar veel veel te kort. Beetje jammer, maar Kari speelt niet onverdienstelijk maar die donkere gast is gewoon totaal niet scary. Jammer

vervolg op uprising en gelukkig een stuk beter... deze is (mede dankzij Todd) wel te kijken. niet heel bijzonder.. voor een dode zondag of zo.

75 minuten? Mijn dvd speler begon na 67 minuten al met de aftiteling... veel te kort en waarschijnlijk de minste uit de reeks. Meer hoeft ook niet, 5 is mooi genoeg (zo niet te veel).

en is het ook maar een heel klein beetje geloofwaardig dat je die engelen en serafijnen te slim af kunt zijn door een pruik, ijzerpillen en ander parfum? niet echt.

erik1677
wat belachelijk om uprising en forsaken apart van mekaar te maken.
beide films had net zo goed 1 goeie film kunnen zijn.
Nee deel 1,2,3 zijn veel beter.
Dit is de reinste bagger.
verspilde tijd om hier naar te kijken.

Ik heb hem wel afgekeken (maar dat komt ook omdat ie zo kort was). Het stelt allemaal niet zoveel voor en af en toe was het gewoon komisch ipv thriller.