Gabriel (2007)

Australië
Actie / Horror

geregisseerd door Shane Abbess
met Andy Whitfield, Dwaine Stevenson en Samantha Noble

In de traditie van de onderwereld openbaart Gabriel de strijd tussen het goede en het kwaad en het vechten voor de menselijke ziel. In de onderwereld vindt het gevecht plaats tussen de gewone en de gevallen engelen. Zij vechten voor één ding: de controle over de stad.

avatar van Killerbert
de film kon veel beter, er zat niet echt een "normaal" verhaal in
voor een zaterdag avond film is hij wel te doen.

avatar van Poppe
Geen slechte film, kijkt aardig weg, plotje toch ietwat dun.. Hoofdrolspeler kwam niet overtuigend over, effecten waren matig. Donkere sfeer vond ik redelijk gedaan. Einde vond ik erg eigenaardig, klein huurtipje.... 2*

avatar van markel66
Als ik een woord moet kiezen om deze film te beschrijven dan zou dat belachelijk zijn. heb em met moeite uitgekeken.

1 ster voor de moeite

Best wel een goede film ook al wordt het verhaal ook helemaal afgeraffeld wat erg jammer is had veel beter uitgewerkt kunnen worden. special effects zijn goed acteerwerk is wel oke. er zijn vele slechtere films dus voor mij een ****

MerLiNiuM schreef:

4 sterren voor een film die word afgeraffeld en het acteerwerk wel ok is

Jeauhan
Smith schreef:

4 sterren voor een film die word afgeraffeld en het acteerwerk wel ok is

Zou kunnen als hun favoriete films, films zijn die wordne afgeraffeld en waarin het acteerwerk wel ok is. Misschien houden ze wel niet van enige precisie en geweldig acteerwerk...

avatar van redjina
nee deze film vond ik echt niets aan.
Absoluut geen goed verhaal..

avatar van Aeneas
Het verhaal vond ik aardig gevonden, maar slecht uitgewerkt. Het acteerwerk en de de special effects vond ik matig.
Toch boeide het mij genoeg om het einde te willen zien dat trouwens vrij apart te noemen is.

leuke film, alleen het einde kan ik niet snappen...

ninoboy1
Pffff, njaaa beetje saai.... er komen goede scenes in voor, maar dat is dan ook al..
Goed voor een 3.0 dus !!

avatar van vampyrmaiden
snap het einde niet.
Vond het verder best een goeie film eerlijk gezegd

avatar van vampyrmaiden
OK, ik snap het eind, moest het ff opzoeken, Gabriel valt, zoals "falling from grace", hij wordt dus mens, om uit te zoeken hoe dit alles zo heeft kunnen gebeuren. Als ik lieg, lieg ik in commissie.

Dit staat op de website: http://www.gabrielmovie.com/answers.php
At the end of the film, Gabriel falls from grace to become a human where he will now stay in purgatory. During his final speech he says "You threw me far from Grace and now I fall unto it." In the Australian theatrical version of the film, there was an extended ending that showed him returning to Jade in the loft. He no longer had the tattoos and his eyes were brown.

Als je een beetje weet hebt van de engelenwereld, de hogere dimensies en de lagere dimensies (aarde) dan is dit een film met veel waarheden en wijsheden. Je moet het ff kunnen zien, anders is de film begrijpelijk niet al te best. Vond het een zeer goed verhaal, herkenbaar en goed camerawerk

avatar van sofripa
Juist, en zo kom je nog eens wat te weten over engelen....Bijzonder volk. Film is best oke vermits je hemelse affaires kunt waarderen.

Dat kan ik, alhoewel je geen big budget zaken moet verwachten. Ook het acteerwerk is niet bepaald goddelijk....maar toch 3 sterren.

avatar van notorious_kim
Dit was een zeer teleurstellende film. Toen ik het verhaal in mijn prime gids las, zag dit er echt iets super uit, het verhaal sprak me meteen aan.
Maar spijtig genoeg is de uitwerking ervan zeer slecht. Op zich het verhaal is wel goed, als je langs de slechte regie en ondermaatse acteeprestaties heen kijkt.
Engelen met revolvers, ik blijf het iets raar vinden, horen deze geen superkrachten te hebben ipv flauwweg op elkaar te gaan schieten. De sfeer in de film vind ik ook totaal niet goed zitten, vaak zijn shots te donker of te onoverzichtelijk. Meermaals is dan ook mijn aandacht weggeglipt, en bijna heb ik deze prent afgezet. Voor mij een gebuisde film!

avatar van crowdsurfer
Niet slecht, maar allemaal een beetje traag. Er had veel meer in kunnen zitten, gezien het genre. Als je een fantasy-film maakt, hetgeen deze film voor mij toch is, zou je veel meer gebruik moeten maken van special effects

Te melodramatische low-bufget film, met een wat "overspannen" plot, die veel te donker is opgenomen. De beide hoofdpersonen weten wat acteren is, helaas kan dat niet van de bijrollen gezegd worden.

avatar van eavymetal
Redelijk goede film.

wimaroca schreef:

hoe kan je dan een 5 geven,als je 'm nog moet kijken??

Je reageert 5 dagen later en een ster kun je geven en verwijderen hoeveel je wilt.

Wat de film betreft, het is super. Een goed verhaal weer over engelen die hun oorlog op aarde uitvechten.

avatar van black swallow
kreeg de film mee van iemand die zei: 'dit is echt wat voor jou'....

aaaaaah, wat een vergissing!....

niet alleen het onderwerp, maar ook de film is een ramp,