Gabriel (2007)

Australië
Actie / Horror

geregisseerd door Shane Abbess
met Andy Whitfield, Dwaine Stevenson en Samantha Noble

In de traditie van de onderwereld openbaart Gabriel de strijd tussen het goede en het kwaad en het vechten voor de menselijke ziel. In de onderwereld vindt het gevecht plaats tussen de gewone en de gevallen engelen. Zij vechten voor één ding: de controle over de stad.

ga hem vandaag even kijken

hub_011
deze film moet je echt zien!!!!!!!!!!! en oordeel zelf.

Donkere (en duistere) film die mij niet echt kon boeien.
Verhaal gaat nog wel, maar het einde vind ik zeer tegen het karakter van Gabriel in gaan.

2,5 *

en door die rare nasmaak geef je de film een 2,5 ipv een 3,5 of meer..

slecht excuus, misschien moet je de film nog eens kijken.

avatar van wimaroca
hub_011 schreef:
ga hem vandaag even kijken

hoe kan je dan een 5 geven,als je 'm nog moet kijken??

moet je iets verder lezen en je ogen de kost geven

el padrino schreef:

en door die rare nasmaak geef je de film een 2,5 ipv een 3,5 of meer..

slecht excuus, misschien moet je de film nog eens kijken.

Nee hoor, ook als het einde 'beter' zou zijn, krijgt ie niet meer als hooguit 3 *

avatar van Lord@ragorn
hub_011 schreef:
moet je iets verder lezen en je ogen de kost geven

Zo'n hoogstaande recensie zet je ook niet neer hoor.

avatar van sylphil

2,5 *

Prima omschrijving, helemaal mee eens...alleen ben ik iets minder gul met de waardering, 2*.

avatar van Rotwoef
Futloos en niet gezouten,goedkoop en voor mij niet boeiend.Helaas want ik hed er wat van verwacht.
De film komt naar mijn mening niet op gang, verhaal vond ik erg dun, er had in mijn ogen meer mee gedaan kunnen worden.
Special effects waren helemaal om te huilen, terwijl ik toch veel kan hebben en door een hoop heen kijk.
Helaas maar 1 punt, weer eens een zaterdagavond verpest.

avatar van Legan
Gabriel heeft verscheidene plus- en minpunten waarvan de grootste minpunt toch wel het script is. De dialogen, verhaal en personages zijn, netjes gezegd, slap. Eéndimensionaal, oninteressant, onorigineel, ...

Een ander minpunt is het budget. Maar dit is tevens gelijk een pluspunt. Het dwingt de makers tot inventief en origineel denken. En dat is een goede zaak want tegenwoordig denkt men dat een grote zak geld de oplossing is voor alle problemen.

De acteerprestaties zijn best goed, en gezien de acteerervaring van de cast zelfs uitstekend. Maar de zwakste schakel wat mij betreft is de hoofd bad guy Dwaine Stevenson. Een miscast voor deze film.

Visueel is de film mooi, door prima gebruik van licht en donker in een poging de perfecte sfeer te creëren en tegelijkertijd de 'goedkoopheid' te verhullen van o.a. de decors.

De film is gemaakt, niet om hoogdravend te zijn, maar als een commerciële low-budget actiefilm zonder teveel poespas. En wat dat betreft slaagt het met vlag en wimpel.

6,0 uit 10 (3,0*)

avatar van grid8400
Aardige zaterdagavond film. Artwork van die stad was wat magertjes. Verder viel het mij eigenlijk reuze mee, ik had veel erger verwacht

avatar van martijn77
tja, faalt wat mij betreft op vrijwel elk front. Kon mij iig totaal niet boeien. Overdreven platte stilering om een niet bestaand budget te verhullen.. Het belabberde script is daarentegen moeilijker onder het tapijt te vegen, waar deze film dan ook maar snel mag belanden.

Far from Graceful, 2 *

Gabriel is een film waar ik veel van had verwacht. En gedurende viel deze verwachting in duigen. Ik vond namelijk de film zelf heel langzaam op gang komen en redelijk voorspelbaar. De matrix look-a-like actie scenes hebben me hier en daar wel weten te boeien vandaar toch een 2,5*

Raffael77
Gauw overslaan deze film. Zeer matig.

avatar van BeKOS
het kon me gewoon niet boeien. meer kan ik er niet over zeggen.

Offtopic berichten verwijderd. Houd het svp gewoon bij discussie over de film.

Bartel
Vond het wel een goede film, alleen het einde vond ik een beetje tegen alle regels ingaan en ik had er een beetje een vreemd gevoel bij

avatar van Ché Cliché
Mooie tattoo. Keek leker weg. Geen bijzonder goeie film, maar filmwerk is af en toe prachtig (maar soms bijzonder matig). Al met al popcorn erbij en kijken. 3 sterren.

Jeauhan

2,5 *

Wat bedoel je precies met 'het einde'?

film kijkt vlot weg met een blade runner gehalte( rutger hauer )
jammer dat er niet meer speciale effects in de film zitten er had meer in deze film gezeten verder geen slechte film opzich een 3

Ik had best wel wat verwacht van deze film. Maar geen enkel moment kon deze film mij boeien. Deze film zal mij niet lang bijblijven.

Zeer matige film. Is niet wat ik had gehoopt van Gabriel.

Het is meer een eentonige science fiction film met zo nu en dan een beetje aktie.

avatar van dulcinea
Het is lang geleden dat ik een film al na 10 minuten wilden afzetten, dat had ik dus wel bij deze. Ik heb hem uitgekeken maar het werd helaas niet beter, de kaft is stukken mooier dan de film zelf.

avatar van tal1b
ikkyo schreef:
Donkere (en duistere) film die mij

2,5 *

donker en duister vond ik ook, mja het is het vagevuur, en het was de bedoeling wat zonlicht te laten schijnen

gabriel tegen zijn karakter.. .hmm zijn broer michael stond op het eind tegenover hem, dat maakt het wel logisch, toch?

heeel goed einde juist

dulcinea schreef:

dat had ik ook na 10 minuten, voor mijn gevoel is die juist beter gaan worden daarna, erg verrassend, en daardoor mooi inelkaar gezet!

heb hem wel afgekeken...heb wel slechtere films gezien

avatar van Ajax&Litmanen1
Wat een gedrocht van een film zeg! Lijkt wel of wij het kwaad waren in de ogen van de filmmakers, want waarom zouden ze ons anders martelen met dit soort ellende?

Kom op zeg...alles is zoooo B niveau aan deze film. Slecht acteerwerk, een warrig en saai plot, te weinig actie en wat je ziet was matig.

Ik kan werkelijk niets positiefs opnoemen aan deze film. Ik typ dit overigens terwijl achter me de laatste minuten draaien. Kan het niet opbrengen nog langer te kijken naar deze baggerzooi.

avatar van Sentinel69
Een beetje een clicheverhaaltje maar desondanks wel een leuke entertainende film.