The Prophecy: Uprising (2005)

Thriller

geregisseerd door Joel Soisson
met Doug Bradley, Kari Wuhrer en Jason London

Het eeuwenoude boek Lexicon, welke de opkomst van de antichrist voorspelt, komt in de handen van Allison. Vervolgens wordt Allison lastig gevallen door afvallige engelen, die het boek koste wat kost in handen willen hebben ...

Dit lijkt verdompt veel op deze film: http://www.moviemeter.nl/film/10476

Of is deze film een vervolg hiervan.

Chainsaw (moderator)
Klopt. Uprising is het vierde en Forsaken het vijfde hoofdstuk uit de Prophecy serie, beide zonder Christopher Walken. De films worden back-to-back geschoten (wat tegenwoordig erg populair lijkt te zijn).

Chainsaw schreef:
Net als de laatste twee Hellraiser films, zeker.

Chainsaw (moderator)
Inderdaad, of als bij Pirates of the Caribbean 2 en 3 of Return of the Living Dead 4 en 5 of Monster Man 2 en 3. Noem ze maar op.

Ik denk dat Pirates of the Caribbean 2 en 3 twee aparte verhalen gaat worden.

Wat ik bedoel dat een film gewoon door tweeën gedeeld word. Net als bij KILL BILL 1 en 2

Chainsaw (moderator)
Ja, maar dat is niet back-to-back filmen, dat wil niet zeggen dat het om één verhaal gaat dat in tweeën is gesplitst. De laatste twee Hellraiser films (ook back-to-back gefilmd) hebben immers ook twee aparte verhalen.

Nee, Hellraiser (Deader en Hellworld) is één verhaal.
Volgens mij

Wat een rip off. Komt notabene enkel op video uit. Kan dus makkelijk op 1 dvd.

avatar van moviefreak#1
Lekker druk in Roemenië de laatste tijd. 2 delen van Hellraiser, 2 delen van The Prophecy en Dracula III werden tegelijk gemaakt in Roemenië in het laatste jaar.
Grappig is het dan dat er een aantal acteurs zijn die in vrij veel van die films meespelen. Zo speelt Kari Wuhrer in de twee Prophecy delen en in Hellraiser:Deader. Doug Bradley speelt in dit deel van Prophecy en uiteraard in de twee Hellraiser delen. Zo kun je ook nog Jason London, Jason Scott Lee en John Light in verschillende films terugvinden.

Deze is trouwens een beetje onsamenhangend , maar dat komt vast goed in het vervolg. Deze heeft zo'n to be continued... einde.
3***

avatar van AHWA
Er is op zich niet veel mis met de film. Er gebeurt alleen zo weinig dat het gewoon saai is. Het verhaal is op zich wel interessant, alleen wordt er te weinig gedaan met de flashbacks naar de tijd van Ceaucescu.

Wuhrer is een knappe vrouw en op zich speelt niemand z'n rol echt belabberd, maar het doet me gewoon allemaal niets.

avatar van razija
Justice4All schreef:
Nee, Hellraiser (Deader en Hellworld) is één verhaal.
Volgens mij

een betje laat maar toch:
hellraiser(deader &hellworld)zijn niet te vergelijken.total verschilende verhalen.

Kan me iemand uitleggen welk het verschil is met " forsaken "?

Saaiheid ten top, viel zowat in slaap, verhaal boeit niet en is noooit spannend, wat schrikmomentjes en gore effectjes en dat was ut. 1.5 ster.

Die Roemeense politieman in z'n Oostblok-auto is een prachtig personage, maar het verhaal is helaas gewoon niet goed en boeiend genoeg.

avatar van eavymetal
Kan er mee door, maar daar is alles dan ook wel mee gezegd.

avatar van Left4Dead
Prima vervolg op de eerste delen maar haalt het natuurlijk daar niet bij. Prima cast met de Kari Wuhrer waar ik sinds de film Thinner stiekem verliefd op ben. Icoon en mister Hellraiser is altijd prima te aanschouwen, John Light en Sean Pertwee waren ook goed bezig.

Het verhaal is weer lekker, de engelen vechten nog steeds om de zielen van "talking monkeys" en dit keer moet onze hoofdrolspeelster een boek beschermen tegen het kwaad. De setting is prima in het vervallen en armoedige Roemenië wat de sfeer nog bedompter maakt.

Ikzelf denk als men de gehele serie volgt deze film een hogere waardering zou geven, het is en blijft een gave serie hoe vaak je hem ook kijkt. Oké, de eerste drie delen met Walker erin zijn wel beter maar duellerende engelen? prachtig gegeven toch!