• 8.351.998 stemmen

Genre: Drama

Geregisseerd door: Robert Rodriguez

Met onder meer: David Arquette, Salma Hayek en John Hawkes

Plot Roadracers

Dude Delaney is een typische 'rebel without a cause' in het Amerika van de jaren 50. Hij wil zo snel mogelijk weg uit zijn suffe woonplaatsje. Vooral omdat hij genoeg heeft van de corrupte politieagenten die hem telkens aanspreken en de vervelende jongeren die hem lastig vallen omdat hij een Mexicaans vriendinnetje heeft. Als hij zich aansluit bij een band, en ze een kans krijgen op een platencontract, realiseert hij zich dat dit de mogelijkheid is om uit het plaatsje te ontsnappen.

imageimage

avatar van Insignificance

Insignificance

Niet onaardig voor een snel en goedkoop gemaakte TV film. Begin is nog twijfelachtig. De humor daar is niet echt aan mij besteed, al is het wel lomp genoeg om niet echt een obstakel te vormen. Rodriguez is ook wat overdadig in de weer met z'n rock 'n' roll, maar de energieke editing valt op en David Arquette is geen onaardige kettingrokende greaseball.

Halverwege is het, zonder dat het echt een noemenswaardig plotje heeft, redelijk op stoom en in het afsluitende deel, waar Rodriguez afrekent met de idyllische jaren '50, gaan er nog wat remmen los. De cameo van Kevin McCarthy is geweldig, The Ramblers krijgen wat ze verdienen en de confrontatie tussen beide kemphanen is verrassend stevig.

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Heb hem eind jaren 90 keer op tv gezien en was me altijd bij gebleven. Kon hem lange tijd niet op DVD krijgen tot ik hem tot van kort toch tegen kwam op DVD en natuurlijk kocht.

De film was precies zoals ik me herinner en erg vermakelijk. David Arquette, Salma Hayek en John Hawkes zetten een mooie rol neer

4,5 ster

avatar van Noodless

Noodless

Een film van Rodriquez en natuurlijk Salma Hayek

En toch kon me de film niet volledig bekoren.

Het sfeertje van de jaren 50 wordt goed neer gezet en het gebruik van veel achtergrondmuziek werkte wel op een positieve manier. Ook de voortdurende ruzies met andere jongeren en de confrontaties met de corrupte agenten houden de aandacht vast door komische toevoegingen.

Bv. het haar dat in brand staat bij het racen, de verschillende worstenbroodjes in de zakken van de agent. De climax biedt een simpele, maar wel een verrassende, korte, harde actiescène.

David Arquette wist wat te overdrijven met zijn voortdurende dezelfde mimiek en het constante roken ( sigaret aan - peuk weggooien). Aardige film, meer ook niet. 6/10

avatar van MH040

MH040

RaoulDuke schreef:

Mooie ode van Rodriguez aan de jaren 50 Rock & Roll-film. Lekker over de top en alle cliches vet aangezet. Ook de muziek is goed te pruimen. En Salma Hayek is een topwijf !

Hier sluit ik me bij aan.

Film met een vette knipoog, maar niet dusdanig dat ik me eraan stoorde zoals ik dat bijvoorbeeld wat meer recentelijk wel had bij Machete Kills.

Ik was in de stemming voor wat Salma Hayek, dus heb toen op één dag zowel Midaq Alley als Roadracers gekeken. Twee totaal verschillende films, maar aan Roadracers hield ik een beter gevoel over.

Foute maar erg vermakelijke film. (Met een prachtige Salma Hayek).

avatar van Biosguru

Biosguru

Een hele late jaren '80 film, die helaas tot op het bot voorspelbaar is.

avatar van fappie

fappie

• 2005 stemmen

Biosguru schreef:
Een hele late jaren '80 film, die helaas tot op het bot voorspelbaar is.

Ik vond het einde anders vrij verrassend. Ik dacht dat het zo'n zoet einde kreeg waarbij die Dude uiteindelijk toch zou kiezen voor de muziek. Maar in plaats daarvan doorzeeft hij die gast met een shotgun .

Tarkus

Tarkus schreef:

Typische Robert Rodriguez film, die wat oubollig overkomt, maar wellicht is dat er speciaal om gedaan.

De acteerprestaties zijn niet van de beste, maar toch is het een leuke film waarbij je niet al te veel details moet letten en gewoon alles maar over je heen moet laten gaan.

Door de ganse film heen gaat 'The Invasion Of The Body Snatchers' als een rode draad in het verhaal... een leuk detail is hier dat de verschrikte man in de bioscoop Kevin McCarthy is, de hoofdrolspeler in die film toen.

Dit is zeker niet Rodriguez' beste film, maar hij is zeker de 1 €, die ik ervoor heb betaald bij Blokker, dubbel en dik waard.

Heb deze film eens opnieuw bekeken, en vind hem toch minder goed dan toen ik hem de eerste maal zag.

Vooral het acteerwerk laat te wensen over, het verhaal is prima, maar een andere cast zou het er beter vanaf hebben gebracht.