Confessions of a Sorority Girl (1994)

Alternatieve titel: Confessions of Sorority Girls

Drama / Komedie

geregisseerd door Uli Edel
met Jamie Luner, Alyssa Milano en Brian Bloom

Sabrina, een verwend en verveeld nest, neemt intrek in haar nieuwe kamer op Sorority High. Studeren is echter het laatste waar ze aan denkt, veel liever houdt ze zich bezig met het verspreiden van gemene geruchten en het verbreken van relaties. Haar hatelijke gedrag maakt haar echter niet bepaald populair bij haar medestudenten.

avatar van matthijs_013
Film deed me een beetje denken aan Heathers. Goed verhaal, beetje te snel en dramatisch. Toch een van Alyssa's beste films! ****

avatar van mikey
Is dit een remake van sorority girl? uit de 60's

avatar van matthijs_013
Het is er op gebaseerd, maar het heeft weinig overeenkomsten.

Dick2008
Volgens IMDb schijnt het wel een remake te zijn van de film uit 1957, Sorority Girl (1957), alleen het is lang geleden dat ik die gezien heb, maar volgens mijn gegevens vond ik die toen maar matig.

Dit is een tv-film, maar ik vind het erg leuke film om te zien en snap dan ook weer totaal niet, zoals gewoonlijk, de lage score. Modernere film in een oud jasje, maar wat sfeer en vormgeving betreft ziet het er goed uit. Wel is het verre van een komedie. Het is gewoon een dramafilm die zich eind jaren '50 afspeelt. Het draait dus om studenten/studentes onderling maar vooral dus rond het meisje Sabrina, wat een waar loeder is en haar hele omgeving in vernieling brengt. Jamie Luner speelt erg overtuigend. Ook de rest speelt goed. Hoewel het verhaal zelf niet zo plezierig is, vind ik het toch een mooi gemaakte "fifties"-style film en heb er van genoten van begin tot eind. 4.5.

Dick2008
Dick2008 schreef:

Ik vond hem de vorige keer ook al tegenvallen en het wilde nu nog niet. De fifties-style is wel leuk, hoewel ik films uit die tijd vaak ook niet meer zo bijzonder vind maar het verhaal zelf is akelig en absoluut geen komedie, over een jongedame met een kwaadaardig brein. 3.0