The Green Hornet (2011)

2,79

Actie / Komedie

geregisseerd door Michel Gondry
met Seth Rogen, Jay Chou en Cameron Diaz

Britt Reid (Seth Rogen) is de zoon van de bekendste en meest gerespecteerde mediamagnaat van L.A. Zijn zorgeloze leventje bestaat voornamelijk uit feestvieren, totdat zijn vader op mysterieuze wijze sterft en aan Britt zijn omvangrijke imperium nalaat. Britt sluit daarop vriendschap met één van zijn vaders werknemers, de toegewijde en inventieve Kato (Jay Chou). Ze besluiten om voor het eerst in hun leven iets zinvols te doen: de misdaad bestrijden. En de beste manier om dit te doen is... door zelf crimineel te worden. Zo wordt Britt 'The Green Hornet' en samen met Kato gaat hij de straat op, om de wet te beschermen door deze te overtreden... De vindingrijke Kato bouwt het ultieme retro-wapen: The Black Beauty, een snelle en onverwoestbare auto met de meest geavanceerde wapens aan boord. Met dit rijdende fort en de slimme gadgets van Kato worden ze al snel de schrik van iedere crimineel. Met behulp van Britts nieuwe secretaresse, Lenore Case (Cameron Diaz), openen ze de jacht op de man die de onderwereld van L.A. beheerst: Benjamin Chudnofsky (Christoph Waltz). Maar Chudnofsky heeft zijn eigen plan...

390 BERICHTEN 59 MENINGEN
avatar van TheOneAboveAll
Leno schreef:
Waardeloze film met een bijzonder irritante rol van Rogen en een oninteressant verhaal. De actiescenes zijn ook niet zo sterk (warrig met name) en de humor slaat ook niet in, voornamelijk door de slechte rol van Rogen en de matig tot niet uitgewerkte karakters.

Ik kan het niet beter verwoorden..ik heb de film niet eens afgekeken..

HALVE TAMME.
Leuke Actie / Komedie met goed acteerwerk.

Ik zeg: Op naar deel 2.

avatar van daslekker
deze film is echt master!..hoe de 3d is weet ik niet, maar de humor is geweldig, het vechten is cool en Cameron Diaz is de MILF en de autos badass...me like!

avatar van ILDIB
Gewoon grappig vermaak met leuke actie. Beter te doen dan al die serieuze actiefilms en matige stripverfilmingen die inhoud pretenderen..

Ondanks het wisselende commentaar heb ik hem toch bekeken.
Ik heb er eerlijk gezegd best wel van genoten.
De humor kon ik wel waarderen, de gadgets en de actie ook.
Het verhaal was ook niet zo heel slecht.

avatar van Sarasani
Ondanks het lage cijfer, toch op tv gekeken en viel me zeker mee! Leuke film!

ILDIB schreef:
Exact!!

avatar van Joy4ever
Film begon verrassend goed. Maar het eindgevecht was zo slecht dat dit mijn goede gevoel over de film vrijwel geheel de grond in boorde. Jammer hoor. Zover die er al zou komen zit ik iig totaal niet te wachten op een deel 2.

avatar van tommykonijn
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Afgelopen week eens gezien. Van sommige gehoord dat het een leuke film zou zijn. Opzicht is dit inderdaad een vermakelijke 'verstand-op-nul-film'. Seth Rogen en Jay Chou zitten beiden best aardig in hun rol. Met de rol van Cameron Diaz werd verder niet veel gedaan. Wat de humor betreft; er zijn een aantal momenten geweest dat ik hardop heb moeten lachen. Maar het hadden er meer kunnen zijn. Wat dat betreft concentreert de film zich toch wel wat meer op de actie, die leuk is maar wel vaak ontzettend overdreven dus dat zul je met een korreltje zout moeten nemen (al geldt dat eigenlijk voor de hele film). Naast vele leuke momenten bevat The Green Hornet ook een aantal onbenullige scenes (zoals het gevecht tussen Britt en Kato) en de nogal voorspelbare climax. De film slaagt erin niet te vervelen, maar is geen 'hoogvlieger' wat mij betreft.

avatar van baspls
Seth Rogen is hier vreselijk irritant en acteert te veel over-de-top. Jay Chou was wel best goed en zet wat goede kung-fu neer. Een mindere superhero.

Waardeloze prutfilm.
Geen woorden aan vuil maken.

Leuke komedie/actie. Heb me ermee vermaakt ! Lekkere old school film

Ik heb best genoten van deze film, zeker vanwege de humor die Seth Rogan heeft, en waarop deze film is gebaseerd. Vind het een leuke komieke/actie film

avatar van Dennis0223
Leuke film, kijkt lekker weg en de humor is ook wel te doen.

avatar van Jawadde
Slechte film, had totaal geen inhoud.
De humor was hier ook ver te zoeken.

weer een die ze nieuw leven wilde in blazen ja de generatie van nu die kennen die dingen van vroeger niet maar de mensen die ouder zijn van uit de tijd die weten wel waarom dat de film op geen bal trekt. de film komt eigenlijk van de serie zoals in de tijd batman en robin was en die was helemaal niet komisch want dat was toen met Buce lee actie en niet zo als dat .maar ja het is holliwood ze zijn het gewoon om te knoeien. hoe veel hebben ze er all niet gemaakt van de tv serie uit de jaren 70 en er is geen enkele die is zoals het in die tijd was. denk maar aan de films als the dukes of hazzard twee een flop starsky en hutch en ga zo maar verder.

een middelmatige film. Soms leuk, maar over het algemeen niet bijzonder

avatar van erik1677
slecht kun je dit niet noemen, maar wel vind ik Seth Rogen een complete miscast.
Normaal kan ik wel om hem lachen, maar in deze film is hij eigenlijk totaal niet op zn plek.

avatar van Aric
Christoph Waltz z'n personage is nog wel vermakelijk en wat leuke vechtkunstjes. verder met moeite uitgekeken.

avatar van Gang_Star
Niet meer dan oké.
Seth Rogen als the green hornet is niet al te geslaagd. Hij is te nadrukkelijk aanwezig en speelt zijn rol nogal matig. Jay Chou als Kato is beter in zijn rol en laat tenminste met zijn moves meer zien dan Rogen. De actiescene's zijn goed, qua humor kan het beter.

avatar van missl
Seth Rogen is waanzinnig vervelend in deze film en is hierdoor zeker richting het eind, echt irritant om naar te kijken.

avatar van tattoobob
Ik heb mij prima vermaakt met deze film...het feit dat Seth Rogan hier een hoofdrol in vertolkt heb ik mij niet aan gestoord in tegendeel tot andere.
Ik vind het wel een positief punt,juist daarom komt de komedie in deze film goed tot zijn recht en valt er flink wat te lachen.
Visueel ook best een aardige film

avatar van JoeCabot
Gondry ... wtf

Één iets moet je de man wel nageven: hij maakt er een grote klucht van. Niet meteen bon ton nu superheldenfilms zichzelf steeds serieuzer nemen. Kudos daarvoor. Dat neemt voorts natuurlijk niet weg dat Gondry reclamespotjes gemaakt heeft met 100x meer bezieling dan deze film.

Hoe dan ook was het bij momenten erg onderhoudend. De actiescenes waren best geef, lekker ouderwets schieten en racen. Maar dat had ook in 90 minuten ingeblikt kunnen worden. Twee uur is me toch echt te lang voor dit soort popcornvertier.

Heb verder gemengde gevoelens bij de cast. Seth Rogen was weer heel erg Seth Rogen. Speelt nog steeds hetzelfde typetje waarmee hij doorbrak in Freaks & Geeks. Leuk, maar er zit onderhand toch wat sleet op. Idem voor Diaz: had nogal een déjà vu gevoel bij haar rol. En dan die Jay Chou, zucht, wat een miscast. Echt een non-figuur.

Maar bon, voor superheldenfilms die zichzelf voor lul durven zetten ben ik doorgaans mild. 3*

avatar van des1
Leuke film, en ook eens goed dat er een film is die met het hele heldengenre een keer flink de draak steekt. Want mijn god, wat een suffe ellende met de veel te serieuze Batman films van Nolan, de X Men en de rest uit de Marvel stal. Dat mensen daar voor hun lol heengaan. Vroegah vond ik de strips leuk, maar als films... Driewerf Nee. Waarom moeten alles strips verfilmd worden? Wat Spielberg van TinTin maakte vond ik bijv. redelijk om te huilen.

avatar van Decec
Een redelijk actie/komedie/misdaad/SF/Thriller film...
Redelijk verhaal (niet spannend)...
Redelijk acteerwerk...
Bekende acteurs Seth Rogen, Tom Wilkinson en Edward James Olmos
en ook een bekende actrice Cameron Diaz...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

avatar van jeroentjuhhhhh
Jééézus wat slecht. Rogen mag voor de rest van z'n carrière weer gewoon in z'n (stoner) komedie rol blijven, want dit krampachtige semi-lollige geouwehoer van twee uur (!!) lang is te pijnlijk voor woorden. Mocht zeker een half uur vanaf en zelfs dan was het nog een akelig slepende zit geworden. Superheldenfilm die zichzelf niet serieus neemt, is nou ook niet direct een briljante vondst. Die zijn er genoeg te vinden; en beter.

avatar van AC1
Inderdaad, Jay Chou is non-figuur, de grappige momenten waren zeldzaam en de actie ronduit slaapverwekkend. Het voelde ook allemaal zo gestuurd en krampachtig aan.

Onschuldig. Zeker ook vermakelijk, maar voor een film geschreven door Seth Rogen zelf viel het me op dat de film niet overliep van homograpjes en stonerverwijzingen. Desalniettemin was het alsnog overduidelijk een film die door Rogen geschreven is, Rogen heeft namelijk de mogelijkheid om verder uitzonderlijk Rogen te zijn. De beste man is geen slecht acteur, hij is gewoon beperkt tot het spelen van een uitvergrote versie van zichzelf. Als je dat niet trekt, dan gaat het nooit wat worden. Ik ben zelf... verdeeld over zijn typetje, maar kan het nog uitzitten. Christopther Waltz was dan beduidend leuker, maar hij komt toch het beste tot zijn recht als hij een goed script heeft. Chou zal er wel ingezet zijn om het Aziatische publiek aan te trekken, want de man is een beter popster dan acteur. Die Bruce Lee verwijzingen waren dan op zich nog wel leuk, maar ook niet veel meer dan dat.

Nee, de film werkt op zich redelijk omdat het allemaal lekker vlot is en de actie vrij goed is. Niet hard, maar gewoon vermakelijk met een hoop praktische stunts en niet teveel CGI. De humor werkt bij vlagen, al is het vooral door de props die op de auto's zitten en Christopher Waltz' charisma. Voor de rest is het allemaal wat flauw en is het script gewoon vrij belabberd. De maat met wie ik de film zag, vertelde echter dat de serie waar dit op gebaseerd is eveneens erg kitscherig was, waardoor hij de film in ieder geval nog een behoorlijke hommage noemde (met een knipoog).

Op zich geen verspilling van tijd, alleen geen film die ik snel nog een keer zal zien. Leuk voor een keertje.

avatar van Verhoeven
Ben ik de enige die geregeld in een deuk lag?

avatar van Gizzmann
Bij mij was het eerder gniffelen, maar inderdaad wel constant. Vind het moeilijk de film geslaagd te noemen, maar alsnog was hij erg entertaining.
Of is hij dan juist geslaagd?

Ik kan me niet voorstellen dat de studio blij was met het eindresultaat. Daarnaast heb ik geen idee of Gondry hier kon doen wat hij wou. Maar die frictie werkt verrassend leuk.