The Green Hornet (2011)

Actie / Komedie

geregisseerd door Michel Gondry
met Seth Rogen, Jay Chou en Cameron Diaz

Britt Reid (Seth Rogen) is de zoon van de bekendste en meest gerespecteerde mediamagnaat van L.A. Zijn zorgeloze leventje bestaat voornamelijk uit feestvieren, totdat zijn vader op mysterieuze wijze sterft en aan Britt zijn omvangrijke imperium nalaat. Britt sluit daarop vriendschap met één van zijn vaders werknemers, de toegewijde en inventieve Kato (Jay Chou). Ze besluiten om voor het eerst in hun leven iets zinvols te doen: de misdaad bestrijden. En de beste manier om dit te doen is... door zelf crimineel te worden. Zo wordt Britt 'The Green Hornet' en samen met Kato gaat hij de straat op, om de wet te beschermen door deze te overtreden... De vindingrijke Kato bouwt het ultieme retro-wapen: The Black Beauty, een snelle en onverwoestbare auto met de meest geavanceerde wapens aan boord. Met dit rijdende fort en de slimme gadgets van Kato worden ze al snel de schrik van iedere crimineel. Met behulp van Britts nieuwe secretaresse, Lenore Case (Cameron Diaz), openen ze de jacht op de man die de onderwereld van L.A. beheerst: Benjamin Chudnofsky (Christoph Waltz). Maar Chudnofsky heeft zijn eigen plan...

avatar van TornadoEF5
Niet slecht en beter dan verwacht. De film werd me aangeraden door vrienden, en omdat die eens op TV kwam en ik niet veel beters te doen had, heb ik deze maar opgelegd. En ze hebben al slechter aangeraden. Het is gewoon fijn dat de film op zich niets pretendeert, en de humor en overdreven actie komen daardoor veel beter in hun verf. Ik vond Seth Rogen in deze film gewoon leuk. Toch konden bepaalde zaken beter, en begrijp ik niet wat de waarde van Cameron Diaz in deze film is. Ze voegt niets toe, zowel qua inhoud als qua schoonheid (ze is lelijk).

Redelijk.

Gondry die een superheldenfilm aanpakt met Jay Chou in een hoofdrol. Je krijgt er amper je hoofd rond, toch is het resultaat redelijk zoals je zou verwachten. Een ietwat ouderwetse film, maar wel lekker luchtig en met een redelijk spetterende finale.

Rogen en Jay Chou zijn een best lollig duo. Het is vast een aanpassing voor Chou, die toch gewoon is zélf in de spotlight te staan, maar hij brengt het er best oké vanaf. Al heb ik hem verder niet in veel meer Amerikaanse films gezien, dus een succes zal het wel niet geweest zijn.

De actiescenes in het begin zijn nog redelijk saai, maar die op het einde mag er toch echt wel wezen. Vooral het stukje met de wagen in de lift, da's nét dat beetje extra wat een film als deze wel kan gebruiken. Jammer dat de bad guy weer redelijk flauw was, een bekend euvel.

Met Rogen zowel voor als achter de camera aan het werk is het verder niet zo verwonderlijk dat de humor ook iets harder doorschemert. Niet altijd even geslaagd, maar vaak toch wel geinig. In ieder geval een stuk beter dan de meeste Marvel & DC zooi, maar uiteindelijk is het nog steeds teveel doodgewone superheldendrek op écht leuk te zijn.

avatar van Shadowed
Weer een genre-Rogen.

Rogen lijkt ondanks dat zijn humor en vele films weer hetzelfde is, wel duidelijk nieuwe dingen te willen proberen. Ik heb hem tot nu toe alleen nog niet in een horrorfilm gezien / rampenfilm gezien. Voor de rest lijkt hij best wel wat uit te willen proberen, zolang hij iets van zijn humor mag meenemen.

Ook hier is het een soort mix van een superheldenfilm gemixt met wat lompe Rogen-humor. Het werkt niet heel goed echter. Het voelt te veel aan alsof 2 films te geforceerd zijn gemixt. Bovendien gaat de film niet al te veel in op het superheldengenre maar vooral op de Rogen-komedie. Iets wat ik ergens wel had verwacht.

Waltz is echt wel een goed acteur, maar hier voegt hij niet al te veel toe. Hij is altijd wel een prima schurk, maar krijgt hier simpelweg niet genoeg te doen. Chou heeft ook duidelijk wat moeite met Amerikaans acteren, maar weet zich best staande te houden. Ook Rogen doet het voor de rest prima. Er had wel iets meer diepgang in zijn karakter gemogen.

De actie ziet er toch nog wel redelijk uit. Voelde ergens een beetje aan als Bay. Veel neonlichten, een paar knappe explosies en best leuke, spetterende actie. Echter is de actie in de slotfase toch wel een tegenvaller. Ik had echt een spetterend slot willen zien, maar dat viel hier nog een beetje mee.

Voor de rest kom je hier niet al te moeilijk doorheen, maar voor de rest, zoals verwacht, voelt het niet aan als een superheldenfilm. Meer als een typische Rogen verpakt in een actiefilm dit keer, maar Rogen zorgt er toch wel weer voor dat hij het meest in de spotlight blijft staan.

Vermakelijk, maar de actie had zeker richting het einde beter gemoeten en de focus had meer op de actie zelf moeten liggen. En iets minder op de komedie van Rogen.

avatar van wess16
Prima onzinvermaak.