• 8.560.741 stemmen

• Google Play Bekijk via Google Play
  • meJane Bekijk via meJane

Plot Jonah Hex

"Revenge gets ugly."

In opdracht van het Amerikaanse leger trekt premiejager Jonah Hex (Josh Brolin), wiens gezicht akelig vervormd is, door het Wilde Westen om de voodoobeoefenaar Quentin Turnbull (John Malkovich) te pakken te krijgen. Turnbull heeft namelijk niet veel goeds in de zin, en dat is een understatement.

imageimageimageimageimage

avatar van Al DeNiro

Al DeNiro

Originele western met mooie actie en effecten (vooral het praten met de doden). En megan is altijd leuk. Ondergewaardeerde film als je mij vraagt.

avatar van Onslaught

Onslaught

Nog best te doen. Niet een hele speciale of geweldige film, maar hij duurt gelukkig ook niet lang genoeg om me daar aan te gaan ergeren.

avatar van rubenhendriksen

rubenhendriksen

cool filmpje, toffe acteurs, coole kleuren en muziek. prima tempo ook. prima vermakelijk

avatar van horizons

horizons

Leuke film! Vermakelijk spel, goed gedoseerde actie.

avatar van frolunda

frolunda

Leuke en vrij originele western die er uitstekend uitziet en ook een prima rol van Josh Brolin bevat.Maar oh oh oh wat had hier toch veel meer ingezeten.Met een beter uitgewerkt verhaal,een uitgebalanceerd tempo en daardoor langere film was hier zelfs een genre klassieker mogelijk geweest.En alhoewel Jonah Hex me prima heeft vermaakt blijft er bij mij toch het gevoel van een (gedeeltelijke) gemiste kans over.

avatar van Kondoro

Kondoro

Leuke vermakelijke film voor een middagje te kijken.

Duurt niet lang. Dat is idiaal.

Ook vond ik sommige momenten raar bij de film passen dus ik vind het goed genoeg voor een 2.5

avatar van Rodger

Rodger

Een aardige film, die goed begon,.. Maar op het laatst te snel afgerafeld wordt,.. Er had meer ingezeten...

avatar van RuudC

RuudC

78 minuten klinkt eerder als een lange aflevering van een serie, dan een heuse speelfilm. Wat is dit kort zeg! Vooruit, sommige films hebben hun boodschap wel verteld in een uur en een kwartier en van veel prenten zou ik willen dat ze maar zo kort waren, maar een stripverfilming heeft eigenlijk wel meer nodig. Jonah Hex voelt daarom vooral aan als snel cashen. Ik ken de comics niet, maar de film laat zien dat dit verhaal best potentie heeft. Jonah heeft een aantal toffe eigenschappen. Daarmee bedoel ik niet de vaardigheden om kogels te ontwijken, maar met name het praten met de doden. Stuk voor stuk toffe momenten!

Maar ja, als je een uur en een kwartier hebt, waarvan ook nog een stukje gebruikt moet worden voor de uitleg, houdt je gewoon weinig over. Ik snap de lage beoordelingen wel. De meeste Marvel-verfilmingen zien er een stuk verzorgder uit. Jonah Hex is een interessant personage, maar krijgt een vrij simpel avontuur voorgeschoteld dat inderdaad weg heeft van een aflevering van een serie. De opbouw is erg standaard en alles verloopt (te) snel. Het spektakel is er wel, maar als de makers net wat meer in deze film geïnvesteerd hadden, was het gemiddelde een halve ster hoger geweest. Oja, Megan Fox en John Malkovich stellen echt geen ene drol voor in deze film.

avatar van ILDIB

ILDIB

lekker sfeertje, wel beetje gemaakt maar prima te doen. kort door de bocht en simpel soms. voor fox hebben ze alle pushup bhs van de wereld bij elkaar gezocht en nog helpt t niet

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Best wel leuke film. Niet dat het zo bijzonder is, maar het is beter dan de scores hier doen blijken. Doen me wat denken aan de zeer luchtige Wild Wild West en Shanghai Noon. Vooral dankzij Brolin dan, maar ook Fassbender schiet er bovenuit. Hex is nochtans een figuur van DC en ik heb de indruk dat ze hier Marvel's stijl willen overnemen. Iets wat je ook bij Green Lantern zag, waar het nog minder lukte. Jonah Hex is nog een leuke western geworden. Maar meer dan 'een leuke western' is het ook niet.

avatar van elayz

elayz

Leuke film! Apart maar zeker goed te kijken.

Duurt ook zeker weten niet te lang met z`n 80 minuten.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 1917 stemmen

Leuk voor een keer, niets speciaals verder. En vrij kort met maar 73 minuten speelduur.

avatar van joolstein

joolstein

"Kort maar krachtig" is wat de regisseur moet gedacht hebben? Helaas gaat dat nu juist bij deze film niet op! In Jonah Hex’ zijn de personages niet goed uitgewerkt en voelt het verhaal op verschillende punten onaf aan. Het is een bewerking van een stripverhaal, uit de stal van DC Comics, over een niet te stoppen cowboy aan het einde van de negentiende eeuw, vlak na de Amerikaanse burgeroorlog. Ter vergelijking met Marvel-helden moet je denken aan een soort voortijdige 'The Punisher' De filmmakers hebben zelf wat nieuwe aspecten toegevoegd, zoals de speciale “kracht” om met de doden te kunnen praten. Dat is trouwens ook gelijk het meest interessante uit de hele film. Josh Brolin speelt deze held uit de titel en met zijn akelig vervormde gezicht, trekt hij in opdracht van het Amerikaanse leger door het Wilde Westen om Quentin Turnbull (John Malkovich) te pakken te krijgen. Dit voordat Turnbull samen met een zijn legertje zuiderlingen vreselijke plannen kan gaan uitvoeren. Over de schreef gaat de film als er vluchtige maatschappelijk commentaar te zien is. De prima sterrencast heeft bij deze film verder ook niet veel toe te voegen, al viel vooral Michael Fassbender als Malkovichs sidekick Burke op. Hij vermaakt zich wel in zijn rol als stereotiepe gekke Ier met bolhoed. De appetijtelijke Megan Fox, in een klein rolletje als dame van plezier, is niets meer of minder dan eye candy. De film laat zich het beste omschrijven als een donkere Western, met fantasy-elementen, een gierende hardrocksoundtrack, veel actie en ontploffingen, wat animatie, lichtelijk abstracte droomsequenties, en een mompelende hoofdpersoon met een gezicht als een maanlandschap. Het is dus begrijpelijk dat door de korte tijdsduur, het gebrek aan diepgang en ontwikkeling, de nodige clichés en het rommelige, summiere verhaal de film het niet tot een goed einde weet te brengen.

avatar van Brabants

Brabants

Kort maar krachtige originele Western. De cast die hier ingezet wordt is niet de minste en Michael Fassbender als bad guy met zijn ta moko is een genot om te zien. Josh Brolin is de ideale man om deze film te dragen. Alles klopt en de korte speelduur werkt hier zeker aan mee. Filmpje om je uiterst mee te vermaken.

avatar van mrklm

mrklm

Men heeft flink de schaar gezet in deze western met paranormale elementen die gebaseerd is op één van de minder bekende DC-Comics. In het begin is er nog wel een geanimeerde sequentie waarin Jonah Hex [Josh Brolin] vertelt wat er met zijn familie is gebeurd, alsmede de rol van Quentin Turnbull [John Malkovich]. Verder is dit echter een puinhoop, feitelijk weinig meer dan een opeenstapeling van slecht gemonteerde schietpartijen, voorzien van een saaie metalscore. Van karakterisering is geen sprake in deze flop, die mogelijk in een director's cut nog wel wat opgeleukt zou kunnen worden. Ik heb echter een donkerbruin vermoeden dat ik daar niet warm voor ga lopen.

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Fijne film met mooie SFX,prima vermaak voor iets minder dan anderhalf uur.3.5 stars.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2054 berichten

joolstein schreef:

Het is een bewerking van een stripverhaal, uit de stal van DC Comics, over een niet te stoppen cowboy aan het einde van de negentiende eeuw, vlak na de Amerikaanse burgeroorlog. Ter vergelijking met Marvel-helden moet je denken aan een soort voortijdige 'The Punisher' De filmmakers hebben zelf wat nieuwe aspecten toegevoegd, zoals de speciale “kracht” om met de doden te kunnen praten. Dat is trouwens ook gelijk het meest interessante uit de hele film. Josh Brolin speelt deze held uit de titel en met zijn akelig vervormde gezicht, trekt hij in opdracht van het Amerikaanse leger door het Wilde Westen om Quentin Turnbull (John Malkovich) te pakken te krijgen. Dit voordat Turnbull samen met een zijn legertje zuiderlingen vreselijke plannen kan gaan uitvoeren. Michael Fassbender viel op als Malkovichs sidekick Burke. Hij vermaakt zich wel in zijn rol als stereotiepe gekke Ier met bolhoed. De appetijtelijke Megan Fox, in een klein rolletje als dame van plezier, is niets meer of minder dan eye candy. De film laat zich het beste omschrijven als een donkere Western, met fantasy-elementen, een gierende hardrocksoundtrack, veel actie en ontploffingen, wat animatie, lichtelijk abstracte droomsequenties, en een mompelende hoofdpersoon met een gezicht als een maanlandschap.

In dit gedeelte kan ik mij vinden. Ik zelf lees geen boeken en comics en had dus nog nooit van het karakter Jonah Hex gehoord. Naast de fantasy elementen had de film ook wel wat horror elementen. Het moet voor de genre fans denk ik een genre schok geweest zijn om het western en horror genre te combineren. Ik vond het in ieder geval een geslaagde film. Ik heb mij er gisteravond uitstekend mee vermaakt. Van mij mogen ze er een vervolg op maken. Een dikke 3.0+

avatar van mjk87

mjk87

Leuk filmpje wel, met een lekker ruige Brolin, fijn rolletje van Fox, redelijk aankleding, af en toe leuke dingetjes tussendoor, prima gruizige gitaarmuziek en qua westernsfeer en actie heel behoorlijk. De finale viel wat tegen, maar als geheel heb ik me prima vermaakt en met 80 minuten heb je ook niet echt de tijd om je te gaan vervelen.

avatar van Shadowed

Shadowed

Hm.

Vooral gekeken vanwege de DC-status die de film draagt en de nogal korte speelduur voor zo'n film. Je komt het dan ook niet vaak tegen, een superheldenfilm die maar enkel 81 minuten duurt. De eerste 15 minuten gaan ook volop voor actie, dus ik dacht dat het allemaal nog meeviel.

En de regisseur had ook veel om mee te werken. Brolin was bijvoorbeeld een goede keuze om een mysterieuze superheld te spelen, Fox is een knappe verschijning en Malkovich is de schurk. Eigenlijk kan het bijna niet beter, alle fundamenten staan. En toch weet het niet indrukwekkend te zijn.

Jonah Hex is maar een saai karakter namelijk, totaal niet boeiend uitgewerkt. Brolin is een ideale keuze, maar de rol zelf is nogal simpel uitgewerkt. Wat vage verwijzingen van wat zijn superkrachten zijn en wat achtergrond, maar geen van alles maakt echt degelijke indruk.

Fox is ook onnodig prominent aanwezig hier en lijkt vooral een beetje de eye candy te zijn. Dat is ze ook, maar toen ze mee ging vechten in de slotfase heb ik toch wel met mijn ogen lopen rollen. De grote hoeveelheid CGI-explosies doen voor de rest ook maar weinig wonderen door de film heen.

Bij vlagen visueel wel gave beelden, zoals de scenes met het rode zand. Ook wel een aardige westernlook voor de rest, maar helaas worden deze niet heel erg bijzonder benut. Dat het er visueel qua effecten niet al te best uitziet helpt daar ook niet bepaald aan mee.

Qua actie weinig subtiel, wat wel leuk is, maar veel beter dan de eerste shoot-out tussen Brolin en de sheriffs komt het helaas niet. De rest van de actie is namelijk nogal ongeïnspireerd en eentonig. Had ook wel een scheutje bloed kunnen gebruiken hier en daar. Maarja, brave DC-films.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Matige film. Brolin is wel goed gecast en de film bevat een paar mooie plaatjes maar verder valt er weinig boeiends te ontdekken. Gelukkig duurt hij maar 81 minuten.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Aardig, Fassbender is hier stellig de man. Hij kan zoveel rollen spelen, als je dat vergelijkt met Malkovich in ieder geval. Hij is net als Depp gevallen voor steeds maar hetzelfde typetje te kunnen brengen helaas. Verhaal is niet bijzonder, een standaard western in een nieuw jasje met wat kekke uitvindingen erin.

Ach het is een leuke wegkijkert, ik blijf bij 3**.

avatar van Phantasm

Phantasm

Overal niet echt geweldig, maar verder is de film genietbaar.