Clash of the Titans (2010)

2,81 (1986)
1986 stemmen

Actie / Fantasy

geregisseerd door Louis Leterrier
met Sam Worthington, Liam Neeson en Ralph Fiennes

Geboren als een god, maar opgevoed als een mens probeert Perseus (Sam Worthington) hulpeloos zijn familie te redden van Hades (Ralph Fiennes), de wraakzuchtige god van de onderwereld. Perseus biedt zich vrijwillig aan om deel te nemen aan een levensgevaarlijke missie om Hades te vermoorden, voordat die de macht van Zeus (Liam Neeson) kan grijpen, om zo de aarde in een hel te laten veranderen en prinses Andromeda (Alexa Davalos) van haar leven te beroven. Bijgestaan door Io (Gemma Arterton), een mysterieuze spirituele gids leidt de missie Perseus en zijn groep strijders op een gevaarlijke reis diep de verboden wereld in. Daar moeten ze vechten tegen heidense demonen en andere beesten die geen gevaar vrezen. Perseus zal zijn bestaan en zijn macht als die van een god moeten accepteren en zijn eigen lot moeten creëren, wil hij het uiteindelijk gaan redden...

avatar van JeroenFR08
Best aardig en vermakelijk, maar niet meer dan dat.

Fiennes was t best, de kraken zag er aardig uit. Dat was het wel. Hoef hem niet snel weer te zien, maar heb me wel vermaakt.

Volgens de critici zo ongeveer de slechtste film aller tijden, maar ik vond 'm bijzonder amusant en ik heb me geen moment verveeld. Wat mij betreft veel beter dan de gevierde films die iets met de Griekse mythologie hebben willen doen, zoals Troy en 300. Zoals moderne producenten graag oude verhalen in een modern jasje steken (bv. een opera van Mozart in eigentijds jasje), lijkt Hollywood meer van het omgekeerde te houden: men schrijft een heel modern verhaaltje (dat zo de argeloze moderne kijker kan boeien) en laat dat dan plaatsvinden in een antiek decor dat het dan nog interessanter moet maken, maar ik stoor me dan slechts aan het anachronisme waarbij de oude Grieken en Romeinen dingen zeggen en doen die ze nooit hadden kunnen zeggen of doen. The Clash of Titans was leuk omdat de Griekse mythologie er echt herkenbaar in was en als je er verder niet bij nadacht leverde het louter plezier op.

avatar van CorvisChristi
"Leave us alone............RELEASE THE KRAKEN"

Alleen al vanwege die scene, die te hilarisch voor woorden is, is deze film de moeite waard om gewoon voor de lol en het vermaak naar te kijken. Want dat is precies wat deze film te bieden heeft; niets meer, niets minder.
Met een heerlijk vaartje dendert deze film aan je voorbij en doet precies wat je verwacht. Namelijk vermaak bieden. En in dat opzicht is de film best geslaagd te noemen.
De film voegt niets toe aan het origineel, behalve dat ie er een stuk moderner en hipper uitziet, wat ook wel verwacht mag worden van een film uit 2010.

Eigenlijk is het te zot voor woorden om dezelfde grote acteurs die ooit de sterren van de hemel speelden in Schindler's List, hier opnieuw hun opwachting te zien maken. Gelukkig is redelijk te merken dat zowel Neeson als Fiennes hun rollen niet serieus nemen. Neeson is knap doorsnee aan het acteren en Fiennes doet nog eens een keer zijn enge Voldemort-stemmetje na.
Naast deze kopstukken schittert Worthington de hele film door als een deurkruk en het is maar goed dat hij de show mag stelen als waaghals, want acteren is de man niet op zijn lijf geschreven.
Gek genoeg vond ik Mads Mikkelsen en Jason Flemyng nog het vermakelijkst in de film; je kan duidelijk zien dat ze plezier hebben in hun rollen als respectievelijk stoere soldaat en geflipte, gemuteerde koning van Argos.
De charmante Gemma Arterton (niet alleen knap, maar ook nog eens gezegend met één van de mooiste vrouwenstemmen allertijden), is een leuk extraatje.

Visueel is het allemaal best prima te noemen. De gevechten en monsters zien er cool uit en vooral Medusa hebben ze goed aandacht aan besteedt. De kraken is redelijk imposant te noemen, al blijft het ergens jammer genoeg wat frustrerend dat ie vrij gemakkelijk wordt verslagen. Maar goed, zo is het verhaal nou eenmaal en ergens is het natuurlijk niet meer dan logisch dat als wapen het afgehakte hoofd van Medusa wordt gebruikt.

Concreet: een leuke, vlotte film die om de zoveel tijd gewoon erg vermakelijk is om naar te kijken.

avatar van hijman1946
prima film kort maar krachtig.just as it has to be

avatar van horizons
Redelijk amusante film. Special Effects ietwat zwalkend. Neeson ontzettend matige Zeus.

Aardige film waarin een half-god het opneemt tegen de goden om zo de mensheid te redden. Een avontuurlijk verhaal gebaseerd op de Griekse mythologie. Mooi aangekleed, prima special effects en meer dan genoeg actie. De personages wisten niet echt te boeien en ook Sam Worthington weet niet altijd te overtuigen in de hoofdrol.

avatar van Phantasm
Deze versie moet het meer van de special effects hebben, daarom leuk om naar te kijken, net zo leuk als de versie uit 1981, al is de opbouw hier wel een beetje anders.

MaartenTuinstra
Precies zoals verwacht: aandacht naar het visuele, maar niet naar het verhaal.

106 minuten vol visueel spektakel, melodrama en epiek. Het biedt vermaak, maar de personages boeien totaal niet en het meerendeel van de cast speelt op de automatische piloot. Natuurlijk verdienen de special effects een pluim, maar men geeft duidelijk geen zier om het matige plot. Gelukkig zorgt het vlotte tempo toch nog voor een enigszins redelijke film.

avatar van Pazmaster
Leuke spektakelfilm, niets meer en niets minder. Het ziet er allemaal aardig uit, de actie is goed en de vaart wordt er lekker in gehouden. Qua verhaal stelt het niet al te veel voor, en is uiteraard ook voorspelbaar, maar daar kijken we dit soort films ook niet voor. Het acteerwerk is redelijk en alles bij elkaar maakt dit best een vermakelijk filmpje.

avatar van FazeRain
Wel aardig vermaak, maar niet meer dan dat. Vlakke personages, weinig uitstraling, met uitzondering van Draco.Redelijke CGI en actie scenes.
Moest om de een of andere reden telkens aan de God Of War 2 game denken tijdens het zien van deze film.Zaten wel wat overeenkomsten in met deze film in, vond ik. Wel net goed genoeg voor mij om de vervolgfilm hierop te bekijken, hoop dat de acteurs er wat meer zin in hebben,en wat meer vuur in de film kunnen brengen.

avatar van W.V.
De laatste jaren worden we overspoeld met dit type film, niets mis mee als je heel erg gaat voor actie en dat het goed in beeld wordt gebracht. Maar met zwaargewichten als Neeson en Fiennes mag je toch meer verwachten, de film is een visueel spektakel en de actie is prima, maar daar ligt ook het zwaartepunt van de film en ik had juist gehoopt dat deze film een uitzondering zou zijn en er wat meer aandacht naar de karakters zou gaan. Kijk van Worthington weet je dat die als actieheld door het beeld gaat, dat moet je zelfs van hem verwachten, maar Neeson en Fiennes krijgen eigenlijk niet de kans om als de goden Zeus en Hades een karakterrol neer te zetten, dat had de film namelijk ver boven de middelmaat uitgetild, nu blijft het een film zoals zovele in dit genre.

avatar van Dudady
FazeRain schreef:

Ik moest er ook steeds aan denken, er zijn ook errug veel vergelijkingen. Alleen Kratos miste ik.

avatar van Antonev
Aangenaam actie spektakel! Voor het verhaal hoef je het niet echt te doen, maar de vele actie en indrukwekkende scènes zijn zeker de moeite waard. Typische film die niet geweldig is, maar als hij op tv komt dan zap ik er altijd wel naar toe.

avatar van Thampon
Altijd een fan geweest van de originele "Clash Of The Titans". Doch is deze niet slecht maar zoals alles tegenwoordig "Over The Top", dat je op den dur niet weet waar eerst te kijken.

avatar van Traiannnn
Ralph Fiennes is leuk

avatar van Shadowed
Mwa.

Wel een prima remake op een origineel dat ik nog niet gezien heb. Helaas is dit waarschijnlijk ook een geval van betere effecten maken niet meteen een betere film. Neeson en Fiennes doen het goed, maar de rest is eigenlijk gewoon ongeloofwaardig.

Kostuums zijn vooral niet geloofwaardig, het lijkt net alsof ze gewoon naar de speelgoedwinkel zijn geweest voor het filmen. Worthington draagt en overtuigd niet en Fiennes en Neeson komen te minimaal in beeld. Visueel is het wel leuk, vooral de kraken natuurlijk.

Jammer dat de finale ook wat teleurstellend is, de film is te standaard daarnaast. Gelukkig weet de film wel te boeien met al die Griekse mythes erin. Enkele scenes zijn leuk en er is genoeg actie, daarmee is het cijfer een 2,5* geworden.