Psycho II (1983)

Alternatieve titel: Psycho 2

Horror / Mystery

geregisseerd door Richard Franklin
met Anthony Perkins, Vera Miles en Meg Tilly

De rechtbank heeft Norman Bates, de moordenaar van zijn moeder en twee andere personen uit het eerste deel, officiëel genezen verklaard. Na 22 jaar in een psychiatrische inrichting, keert Norman terug naar het oude familiemotel. Al snel wordt het motel wederom het decor van een aantal onverklaarbare moorden.

een heel goed vervolg .ik vind het een geweldige film.meestal zijn vervolgen slechter dan deel 1.in dit geval zeker niet.maar weer jammer dat ze niet op dvd of bluray te krijgen zijn.hier in nederland.zoek ze al tijden.

Goeie film waarin een man, die zijn moeder heeft vermoord, na 22 jaar opsluiting vrij komt. Dit late vervolg haalt het natuurlijk niet bij de originele Hitchcock-klassieker, maar qua verhaal sluit het mooi aan. Een aantal goed opgebouwde scenes en tegen het einde een paar redelijk spannende momenten. Anthony Perkins blijft goed gecast als Norman Bates. Uiteraard ook leuk om het hotel en het huis in kleur te zien.

Dat deze film niet kan tippen aan het origineel van Alfred Hitchcock zal iedereen wel begrijpen.
Maar deze film is lang niet slecht, integendeel. Anthony Perkins kruipt voor een tweede maal in de rol van Norman Bates en doet het ook hier weer voortreffelijk, net als de andere leden van de cast.
Ook het scenario is prima, bijgevolg is deze film een waardig vervolg op de Hitchcock thriller uit 1960.

Supernatural schreef:
eindelijk gevonden ook nog op bol.com een complete box 1tot 4.wel een import maar wel met nederlandse ondertitels.erg blij ben ik er mee.

avatar van Hendrick99
Supernatural

Bedankt voor de tip.
Ik ga deze box zeker bestellen. Had niet verwacht dat de vervolgfilm zo goed zou zijn.

Hendrick99 schreef:
Supernatural

Bedankt voor de tip.

En heb je de box besteld?