Stan Helsing (2009)

Canada / Verenigde Staten
Komedie / Horror

geregisseerd door Bo Zenga
met Steve Howey, Desi Lydic en Diora Baird

Op de avond van Halloween zijn videotheekmedewerker Stan en z'n maatjes nog gewoon aan het werk. Er moeten video's afgeleverd worden in een verlaten Californisch stadje. In het stadje aangekomen, ontdekt Stan dat het er niet pluis is. Het stadje wordt gedemoniseerd door horrorfiguren Fweddy, Mason, Needlehead, Lucky, Michael Criers and Pleatherface. Stan en zijn vrienden zullen hierbij als reddende engel moeten optreden.

avatar van john mcclane 2
als je kan lachen om nightmare's freddy die met zijn razorblades zijn kont afveegt ,wie weet kun je ook om de rest lachen.
zelf vond ik het beneden maat kwa grap dichtheid.
niet zo best,maar vooruit voor een keertje ,2,5

avatar van riefenstahl
Waardeloze film.

avatar van BlueJudaskiss
Wonderbaarlijk dat ik hierbij de woorden 'gewaagd' en 'gedurfd' tegenkom: ik vond dit vooral weer het zoveelste ongrappige parodie-werkje met homofobe humor, bijdehante negers en diarree-grappen. Maar vooruit, het was aardig in beeld gebracht en de blonde actrice deed het leuk.

avatar van Chelsea94
Vreselijke film.

avatar van Confusie
Ging helemaal nergens over maar daar hou ik dan wel weer van.

Kan er geen onvoldoende voor geven.

Zo slecht maak je ze zelden mee... 1 ster en alleen vanwege Desi Lydic :-P

te slecht voor woorden, en voor je tijd

Het eerste uur is gewoon een 3.5 waard, want ik vond het best wel grappig. Maar dan gaat het helemaal verkeerd in het laatste half uur. Een karaoke-wedstrijd? Hoe verzin je het? Wat slecht. Jammer!

avatar van N. S.
Verrassend,

Ik ging de film in met lage verwachtingen door het gemiddelde hier. Maar stiekem ook met hoge, parodiefilms kan ik meestal wel waarderen. Ik vond deze beter dan alle Scary Movie films bij elkaar. Misschien ook omdat de echte horror legendes hierin meedoen, maar ook door de leuke personages, grapjes en muziek. Ik was dan ook teleurgesteld dat deze film zo snel voorbij was.

avatar van Shadowed
Beter dan de normale spoof.

Van Seltzer wint deze film het wel, vooral het eerste deel van de film neemt zoveel Horrorcliches in de zeik dat het eigenlijk wel leuk en vlot is. Daarna gaat het toch nog te ver over the top en kan je ook niet echt meer lachen. Simpel is het ook weer zeker.

De boodschap aan het einde kwam op mij over dat als je bang bent voor 1 van die horrorfilm schurken dat ze eigenlijk niets voorstellen. Desondanks na een best geslaagd eerste uur waarbij er vele horrorfilms op de tak worden genomen, soms wel overdreven, is het nog wel leuk.

Vanaf de kerkscene gaat het niveau sterk omlaag en kan je dan ook niet echt meer lachen. De droge humor is compleet weg en wordt vervangen door mega kinderachtige humor en slechte pakken. Jammer, want Zenga was best goed opweg in sommige stukken.