HouseSitter (1992)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Frank Oz
met Steve Martin, Goldie Hawn en Dana Delany

Wanneer zijn verloofde Becky nee zegt tegen zijn huwelijksaanzoek, en daarmee tegen het huis dat hij voor haar heeft gebouwd, neemt de architect Newton Davis dat slecht op. Enige tijd later loopt een avontuurtje met de fantasierijke serveerster Gwen uit de hand, wanneer zij zijn droomhuis opspoort, en er zonder dat hij het weet intrekt. Vervolgens laat zij het hele stadje weten dat zij en Newton getrouwd zijn. Iedereen in haar nieuwe omgeving valt voor haar, inclusief de ouders van Newton, terwijl Becky nieuwe interesse in Newton toont. Newton ziet al snel de voordelen van deze situatie, en overtuigt Gwen ervan dat het bedrog voordelen voor beiden kan hebben.

• gisteren om 20:00 uur op TV (Net 5)
  • zaterdag om 22:30 uur op TV (SBS9)

vic
leuke kleine komedie. genietbaarheidsgehalte is hier het enige wat een voor een hoger sterren aantal zorgt

avatar van jester
Ik vind het wel een leuke film. Goldie Hawn en Steve Martin zijn aan elkaar gewaagd. Ik vind hem wel *** waard.

avatar van Rascal
Hilarische film. Leuk samenspel van Hawn en Martin. Ik heb me rotgelachen bij deze film. Hawn is hartstikke grappig.

avatar van Bandit
Ik heb Steve Martin wel beter zien spelen...

goede film, leuk verhaal en enthousiast spel
van steve martin en goldie hawn.
de scenes met die zwervers zijn hilarisch.
martin en hawn kwamen in 1999 samen terug in de film out of towners.kun je ook goed om lachen maar haalt het toch niet bij deze
film .kijk ook eens naar father of the bride 1+2 dat zijn steve martins beste films vind ik.
trouwens die 2.40 sterren zijn wel erg laag,
4.5 sterren van mij.

de duitse titel van deze film is:
'Lugen haben schone beine"

avatar van speedy23
Het duo Hawn-Martin is goed op dreef in deze lichtvoetige pretentieloze komedie. De regie is van de hand van Frank Oz die ondermeer zijn stem leende aan Miss Piggy en Fozzie Bear van de Muppet Show...

3* maar Speedy ? ik had meer van je verwacht.

avatar van speedy23
Het is dan ook geen origineel script. Het script van "It Started with Eve" uit 1941 werd speciaal voor deze prent herschreven...

avatar van Purmerend
Gaat helemaal nergens over deze komedie, maar daardoor wordt het ook wel weer leuk. Goldie Hawn is aardig of dreef met al haar leugens. Een van de eerste scene's vond ik wel geestig. Toen ze klaar was met haar werk in het restaurant en dan Steve Martin weer tegenkomt. En dat hij dan even met haar mee naar huis loopt. Een hele tijd later hebben ze een groot rondje gelopen om het restaurant, want ze woont gewoon boven het restaurant. 2,5*

avatar van riivas
Bandit schreef:
Ik heb Steve Martin wel beter zien spelen...

Inderdaad. Toch wel leuk filmpje, met de onuitputtelijke fantasieverhalen van Gwen (laten we het daar maar op houden..:P) en goed geacteerd door Goldie Hawn.

avatar van ***MaYa*1001***
Heerlijke RomKom

avatar van kanjertje
Middelmatige komedie.
Af en toe gelachen en gelukkig niet geergerd.

avatar van Norma
Ik heb dit altijd een erg leuke komedie gevonden. Na diverse herzieningen verliest hij wel wat zijn glans, maar Steve Martin is grappig en Hawn vind ik een stuk minder irritant dan in vele andere films (of misschien past ze gewoon erg goed in deze rol) Was destijds gek op dat huis, kon me helemaal indenken dat ik er ook zo in had kunnen trekken. Grappige situaties, gezellige film om zo af en toe eens te herzien.

Vroeger vele malen op VHS bekeken en nu weer eens herbekeken op DVD. Het is en blijft geen hoogstaande komedie, maar het is erg vermakelijk en nergens irriterend. Steve Martin en Goldie Hawn zijn een leuk stel en ik vond de ouders van Gwen alias de zwervers leuk als extraatje.

Dick2008
Bijzonder matige, stroef verlopende film. Dat vond ik in het verleden ook al en heb daarna nog maar weinig films van Martin bekeken. Eigenaardig dat een aantal films me jaren later toch nog zeer goed bevalt. De combinatie Martin met Hawn is niet verkeerd maar die zijn in deze film toch duidelijk over de top van hun kunnen. Wel spelen ze beide behoorlijk ingetogen, hebben ze wel vaker gedaan maar meestal zijn het toch beide nogal drukke spelers. Mooie vrouw in deze film, Dana Delany, die de rol van Becky speelt maar die acteert niet bijster goed. Al wordt over het algemeen door iedereen vrij matig geacteerd. Nu ik hem nog eens gezien heb, nog steeds geen leuke maar wel saaie film. 2.0.

Aardige comedie waarin een vrouw, na een one-night-stand, zich voordoet alsof ze getrouwd is met haar eenmalige bedpartner. En dit levert genoeg komische situaties op waarin alles van leugens aan elkaar hangt. Maar op een gegeven moment is de rek er een beetje uit. Steve Martin en Goldie Hawn doen het leuk en vormen ook een leuk koppel.

avatar van Gang_Star
Best leuk. Er zitten een aantal geslaagde grappen in en het kijkt makkelijk weg, het verhaal op zich stelt niet veel voor maar is best leuk. Ook zijn Steve Martin en Goldie Hawn goed op elkaar in gespeeld en stelt dit duo niet teleur.

avatar van Ron Tuijnman
De plaatsvervangende schaamte die de kijker telkens weer bekruipt als dat hele kaartenhuis van leugens ineen dreigt te storten wordt wel wat vermoeiend...

avatar van Rancid
Deze 'komedie' wist letterlijk geen enkele keer ook maar het minst van een glimlach op m'n gezicht teweeg te brengen. Met uitzondering van het gezicht van de vader nadat zijn zoon toelaloera voor hem zingt.

Vreemde keuze trouwens om Moffat de vader van Martin te laten spelen. Niet alleen omdat Martin er ouder uitziet dan hij is vanwege dat witte haar van 'm, maar ook omdat Moffat in het echt slechts 15 jaar ouder is.

Tenenkrommend. Goldie heeft een leuk figuurtje en daar blijft het ook bij. Heb het toch een 1,5 uur uitgehouden alvorens ik overschakelde naar een ander net. Moet even bijkomen. Morgen bel ik wel naar geestelijke hulp.