• 8.564.250 stemmen

The Last House on the Left (2009)

Horror / Thriller | 110 minuten / 114 minuten (unrated version)
3,34 1.584 stemmen
Aangeboden door
Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Genre: Horror / Thriller

Speelduur: 110 minuten / 114 minuten (unrated version)

Geregisseerd door: Dennis Iliadis

Met onder meer: Sara Paxton, Monica Potter en Garret Dillahunt

Releasedatum: 11 juni 2009

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Last House on the Left

"If someone hurt someone you love, how far would you go to get revenge?"

John en Emma Collingwood en hun dochter Mari verblijven in een vakantiehuis in de bossen. Mari krijgt toestemming van haar ouders om haar vriendin Paige op te zoeken in het nabijgelegen dorp. Maar wanneer het tweetal daar in de handen van een groepje criminelen terechtkomt, worden ze ontvoerd...

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van moviemafketel

moviemafketel

• 19752 berichten

Het vrouwtje uit 72 vind ik leuker.

En die rechter knakker uit 2009 vind ik echt wel een zieke kop hebben.

Maar goed, je maakt me steeds nieuwsgieriger naar de film uit 72.

avatar van Elineloves

Elineloves

Ik vind die psycho's van 2009 anders echt freaky hoor. Als ik die 's avonds zou tegenkomen, zou ik het op een rennen zetten.

avatar van geronimo

geronimo

• 1955 berichten

Halve ster extra, omdat ik het einde absoluut leuk gevonden vond. alhoewel een magnetron volgens mij niet werkt als het deurtje open staat

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Dat wordt uitgelegd: het ding was kapot.

avatar van geronimo

geronimo

• 1955 berichten

Aaaah dus als 't kapot is doet ie 't wel... Nee, ik snap 'm

avatar van melvddonk

melvddonk

Dit is tenminste eens een keer niet het standaard horror-filmpje wat we gewend zijn. Ik vond het ook echt een heel goed verhaal. Lekker veel geweld! Alle karakters werden ook erg goed gespeeld. Neem nou de bad-boys. Die waren echt bad!

Het enige minpuntje vind ik de laatste 2 minuten van de film. Heel de film was erg geloofwaardig en dan komt dat stomme ongeloofwaardige einde. Hij was ook af geweest als ze die 2 minuten weggelaten hadden en dat was beter geweest.

3,5* (hij had van mij 4 sterren gekregen als de laatste 2 minuten weggelaten waren.)

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

Leuk thrillertje, er zit een lekkere sfeer in.

Cast is goed. Ik zat te wachten op een bekend cliché verhaaltje maar dat viel reuze mee.

Bruut geweld. Simpelheid. En vertrouwen.

Ergens vond ik het wel jammer dat Krug de vader was van die jongen. Ik had het misschien spannender gevonden als het twee willekeurige badguys waren. Aan de andere kant voegt dit wel wat toe aan de film, die banden onderling blijven op deze manier wel gespannen.

Ik vind het altijd wel spannend als een verhaal zich in 'n huis afspeelt. Hier dus ook, en het is een fijne toevoeging dat ze nog 'n ander gebouwtje hadden staan in de tuin. Dat op en neer rennen in de regen en dat gerommel in de schuur past er goed tussen. Alleen heb ik gemist dat ze de sleutels van de boot hadden gevonden toen ze die zochten...

Het einde had ietsjes anders gekunt, sluit niet zo heel mooi aan.

Prima filmpje

avatar van Spetie

Spetie

Een onverwachte meevaller dit. Ik had van tevoren niet verwacht dat dit zo’n heftige film zou zijn. De film deed me enigszins denken aan Eden Lake en dat is zeker niet verkeerd.
Ik was vooraf ook niet bekend met het plot, dus ik liet alles maar lekker over mij heen komen.

De film schept een sterke sfeer, bevat prima camerawerk, bevat lekker veel gore (lang leve de unrated version!) en is op sommige momenten ook nog best spannend. Wel jammer is dat de personages nogal cliché zijn en dat zo’n nette dokter ineens veranderd in een meedogenloze killer. Aan de andere kant had dat ook zijn pluspunten, omdat vooral de manier waarop hij een pikhouweel in het hoofd van een van de moordenaars plaatst, wel erg mooi in beeld werd gebracht.

En ondanks dat het verder redelijk liep zoals ik verwacht had kon ik ook goed leven met het happy end. Binnenkort maar eens kijken of ik het origineel kan vinden, want daar ben ik best nieuwsgierig naar geworden.

avatar van Fortune

Fortune

Goed filmpje.

Echt heel spannend vond ik het niet. Want het heeft wel wat weg van Eden Lake maar het is het toch net niet. Denk dat dat waarschijnlijk door de overdreven psycho bad guys komt.
Maar het is toch een hard filmpje die meer om zijn lijf had dan ik dacht.
Alleen wel jammer van het einde, de laatste 2 minuten.
Met de magnetron en dat exploderend hoofd wat er niet uitziet.
Voor de rest wel een goed filmpje en het kijken waard.

avatar van Jawaddedadde

Jawaddedadde

Bruut filmpje!

En zeker niet onaangenaam om naar te kijken. Cast deed het erg goed, verhaal zit ook goed in elkaar, het ziet er allemaal erg realistisch uit en er komt vooral behoorlijk wat (ziek) geweld in voor. Prima horrorwerkje dus.

En dat einde

avatar van Horrorfreak12

Horrorfreak12

Horror ?? voor mij helemaal niet, maar zeker en vast een zalige bloedige wraakfilm ! Zeker de moeite om een keer te kijken!

Het einde maakten de verlangens compleet !

avatar van Timotei

Timotei

wat een drama film.....

Goed verhaal? lol!

avatar van leidsehoodie

leidsehoodie

Een film voor de sadisten onder ons, het geweld was mij te expliciet en de verkrachtingsscène vond ik ook erg grof. Maar erger: de hoofdpersonen maakten soms de meest ongeloofwaardige keuzes. Als ik in het echte leven wordt geconfronteerd met een stelletje moordzuchtige idioten dan ren ik voor mijn leven, maar deze doodnormale mensen veranderen opeens in heldhaftige wrekers. Oh, en dan weer dat oude cliché van de mobiele telefoon die geen bereik heeft op cruciale momenten, tsja.. 1,5*

avatar van marcelvkan

marcelvkan

Verrassend goede Thriller!

Weer eens iets anders dan het standaard Thriller / Horror verhaal!

Lekker sadistisch!

avatar van Nomak

Nomak

Ontdek de versie die te extreem was voor de bioscoop!
Dit staat er op de achterkant van de dvd die ik huurde. Te extreem? Daar heb ik niets van gemerkt. Ook die verkrachting waarover er hier al zoveel is geschreven vond ik helemaal niet extreem. Natuurlijk is het wel erg, maar het deed me hier maar weinig. Het is gewoon een scène zoals andere scènes. Niet alleen omdat er toch niets te zien was, maar er was ook geen emotionele impact. De meisjes wisten sowieso geen moment mijn sympathie te winnen. Ik vond het maar naïeve trutjes, en het kon me weinig schelen wat er met hen zou gebeuren.
De hele film hangt met clichés aan elkaar en is zo voorspelbaar als het maar kan. Vanaf het moment dat je het meisje in het begin van de film langs het zwembad ziet zitten weet je al dat het belangrijk gaat zijn dat ze kan zwemmen en dat men daar iets mee gaat doen. En ja hoor, ze kan erg goed zwemmen, zelfs nadat ze is verkracht en neergeschoten kan ze nog het huis bereiken waar haar ouders zitten. Gelukkig zijn ondertussen ook de boeven daar aangekomen zodat er wraak op hen genomen kan worden. Volkomen terecht natuurlijk dat de ouders wraak willen, maar die vader is wel maar een slappeling. Heeft zelfs nog moeite met een dodelijk gewonde man en daarna krijgt hij zelf nog een hoop klappen van dat lelijk wijf. Maar goed, met de hulp van Justin, de lieve zoon van de verkrachter, lukt het ze toch nog om te overleven en wraak te nemen op een manier die nergens op slaat (met een kappote microgolfoven iemands hoofd laten exploderen), yeah right. Het einde is dan ook wel een tegenvaller. Het lieve gezinnetje overleeft alles en leeft nog lang en gelukkig. Het zou me dan ook niet verbazen als Mari en Justin nog in het huwelijksbootje gaan stappen.
Ik klink misschien redelijk negatief, maar toch heb ik me best wel vermaakt. Het is daarom zeker geen slechte film. Het origineel uit 1972 heb ik helaas nog niet gezien, en dat vind ik toch wel een beetje jammer aangezien ik nu geen vergelijkingsmateriaal heb.

avatar van artwarrior

artwarrior

spannende film met goede acteurs...niet een hoogvlieger...en natuurlijk erg ongeloofwaardig....het is zeker wel leuk om te kijken omdat de spanning goed wordt opgebouwd...de acteurs waren goed op aaron paul na...

wat ik wel irritant vind in films de laatste tijd, is dat wanneer criminelen in beeld komen of acteurs stoer moeten overkomen, hun hoofd altijd scheef houden...zat hier natuurlijk ook weer in...

avatar van maurice32

maurice32

goeie thriller , zeker geen horror

einde was wel leuk ... 3,5 ster

avatar van bobbydigital01

bobbydigital01

top film...gisteren i spit on your grave gekeken,deze lijkt er wel wat op.....allebij topfilms

avatar van obeja

obeja

trieste vertoning, halve ster voor de moeite..

avatar van naturalblonde

naturalblonde

Ik heb de film 1,5 ster gegeven. Mede omdat ik het vaak te onwaarschijnlijk vond. Dat is natuurlijk meestal zo bij horrorfilms, thrillers, ed. Maar toch. De film was verder naar mijn mening wel erg spannend, als een bepaalde scene was weggelaten had de film zeker meer sterren gekregen van mij. Maar dat is persoonlijk.

Wat mij wel blijft verbazen is, hoe verschillend mensen een film kunnen beleven. Ik bedoel nu de verkrachtingsscene. Zelf kon ik het gewoon niet aanzien, en ging op een gegeven moment maar ergens anders heen kijken.. Dat hielp niet want ik merkte dat ik vooral de geluiden niet kon aanhoren, gewoon echt niet kon verdragen. Zat ik daar, de andere kant op te kijken met mijn handen over mijn oren. En dan lees ik hier reacties van mensen die zeggen dat ze totaal niet warm of koud werden van dezelfde scene.. Hmm.. Dan leef je je OF totaal niet in in de film en heb je zoiets van "het is toch nep" OF je bent heel erg sadistisch en raakt gewoon niet onder de indruk van een verkrachting van een jong meisje..

avatar van Zeppos

Zeppos

verrassend goede horror/thriller, prima camerawerk en sterke acteerprestaties

avatar van digi

digi

Spannende harde film en beter dan "I spit on your grave", die ik vorige week heb gezien.

De overbodige laatste 2 minuten hadden ze van mij weg mogen laten.

avatar van juliegirlxoxo

juliegirlxoxo

Leuke spannende film,het begint alemaal heel heel vrolijk,nja op die moord in de auto na,ze zijn in een nieuw mooi huis,de dochter heeft zegt maar een eigen huis ze zit vlak bij het meer en ze kan daar gaan zwemmen en plots draait het de andere richting in.

Trouwens,ook een gewelidige cast!iedereen was perfect ook op uiterlijk en al

Maar wat ik nu niet snap is dat Justin toch al dood was,ik bedoel zijn hele buik is doorboord en toch leeft hij nog op het einde van de film...vreemd.

avatar van Eemster

Eemster

Goede thriller, ik vond het zeker geen horror film.

Bepaalde senes hadden van mij wat korter gemogen.

goed acteer werk

avatar van marloespsv7

marloespsv7

Ik vond het egt een goede spannende film, maar idd geen horror.

Sommige stukken waren wel egt heftig, en uitgebreid.

Mijn mening : top film

scorsese

Goeie horror/thriller waarbij een gezin geterroriseerd wordt in hun zomerhuisje in de bossen. Bijzonder donker en erg naargeestig van sfeer. Ook is de film voorzien van een flink portie bruut geweld. Waar de film niet van voorzien is, is humor of enige vorm van hoop. Hier en daar had het best wat korter gekund en ook de allerlaatste scene had beter geschrapt kunnen worden.

avatar van puckb96

puckb96

Monica Potter deed het goed in Saw 1. Dus haar acteerwerk zal wel goed zijn in deze.

avatar van helleke

helleke

Zeer beklijvende film met prima acteerprestaties.

Veel horror kwam er niet bij kijken, wat positief is, want zuivere horror kan me helemaal niet boeien.

Mooi, spannend en goed opgebouwd verhaal.

Een verdiende 3,5 sterren.

avatar van fionepoon

fionepoon

Ik vond deze film behoorlijk gewelddadig, terwijl ik een hard-core 'Spartacus'-kijkster ben en het me niet snel te gek gaat. Maar dat zal wel aan de manier van filmen liggen. Verder wel een spannend verhaal, maar met een slap einde inderdaad.

Meer dan 2,5 sterren kan ik er niet van maken...

avatar van jippie2010

jippie2010

• 1987 berichten

heb eerst de film uit 72 gekeken en toen deze remake.

Wat een verschil! Meestal betekend een remake niet veel goeds,

maar deze film trok mee mee in het verhaal wat fr film uit 72 niet deed.

Acteerwerk was beter, eveneens de spanningsopbouw en de muziek.

Ik wou een 3,5 geven, maar de laatste scene vond ik zo onnodig dat er toch een half puntje af gaat: 3.0