The Taking of Pelham 1 2 3 (2009)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Thriller / Actie

geregisseerd door Tony Scott
met Denzel Washington, John Travolta en James Gandolfini

Een groep criminelen onder leiding van Ryder (John Travolta) kaapt de New Yorkse metro 'Pelham 1 2 3' en eist een enorme som losgeld, namelijk 10 miljoen dollar. Ryder wil dit bedrag binnen een uur in zijn bezit hebben, anders zal er elke minuut na de deadline een passagier sterven. Toezichthouder Walter Garber (Denzel Washington) probeert met zijn kennis over de metro de criminelen om de tuin te leiden, maar heeft zelf geen idee welke vluchtroute zij in gedachten hebben.

avatar van Thorak
John Travolta +
James Gandolfini +
Luis Guzman +
Denzel Washington - -

Ach blijft dan toch nog 1 + over....
Ga deze film dan toch wel zien waarschijnlijk.

avatar van Naomi Watts
Doe dat maar niet, straks krijg je weer hoofdpijn.

avatar van horned_reaper
Jeetje wat is Denzel dik geworden als ik het plaatje zo zie :S

avatar van schram101
Moet een heerlijke film zijn dit!

The Last
horned_reaper schreef:
Jeetje wat is Denzel dik geworden als ik het plaatje zo zie :S

Of hij is speciaal voor de rol wat kilo's aangekomen (wat mij het meest waarschijnlijke zal zijn)

avatar van Kr!kke
Lijkt me een goed filmpje, ga ik zeker eens zien...

Eindelijk weer eens een film met Denzel!
Zijn films kijken lekker weg, vind ik.

En nu maar afwachten.
De trailer geeft een leuke indruk.
En ik denk ook zeker dat hij voor deze rol wat kilo's moest aankomen.

avatar van Jawaddedadde
Ik zie Denzel Washington graag spelen en de trailer ziet er wel okee uit. Dus deze zal ik ook wel ergens meepikken

Transformers
een hele goeie film met leuke dingen erin en John Travolta speelt heel erg goed en Denzel Washington ook alleen het einde was een beetje zwak maar toch een 5

avatar van Jawaddedadde
Kan je deze al ergens zien...? Al 5 stemmen...

avatar van selfhealing
Lijkt me goed!

avatar van selfhealing
Thorak schreef:
John Travolta +
James Gandolfini +
Luis Guzman +
Denzel Washington - -

Ach blijft dan toch nog 1 + over....
Ga deze film dan toch wel zien waarschijnlijk.
Denzel Washington - -?

avatar van Mister Onserious
dit is een geweldige film goeie actie John Travolta speelt gewoon geweldig Denzel Washington doet het ook behoorlijk goed

john travolta op dreef!

prachtig gespeeld door John Travolta

avatar van Rosicky
Trailer zag er bijzonder matig uit.

Reinbo
Remake

avatar van Seifer
Ik dacht dat Denzel Washington na American Gangster alleen nog de slechterik wilde spelen in films, blijkbaar heeft hij zich bedacht.

Komt deze film nou 6 augustus of 20 augustus uit? Volgens veel bronnen komt hij de 6e van augustus uit als moviemeter, maar sommigen, net als utopolis.nl of imdb, geven 20 augustus aan :S .

avatar van Leland Palmer
tottenham89 schreef:
Klopt, heb het ff gecheckt; de film komt 20 augustus in de bios.

ok, bedankt voor de moeite

avatar van sinterklaas
Nederland klooit toch de laatste tijd wel behoorlijk met de release datums.

echt een goeie film denzel en travolta goeie combi kijkt lekker weg

Transformers schreef:

5 is het hoogste wat je kan geven.
Wat had je dan gegeven als de film een sterk einde had gehad????
Lijkt me toch een 4,5 als je hem niet perfect vind.....

avatar van Elineloves
Trailer heeft me al weten te boeien.. en John en Denzel helemaal. Ik ben benieuwd, deze wil ik toch wel in de bioscoop zien denk ik.

geweldige film alles is goed aan deze film actie acteren en er valt af en toe wel wat te lachen zekers 5 sterren waard

avatar van DiDa
The Taking of Pelham 123 is helaas niet geworden wat hij had kunnen zijn.

De bedoelingen zijn goed en aan de hand van de trailer verwacht je een vette actie/thriller. De film is niet slecht maar wordt echt alleen maar gered door Washington en Travolta. Zij maken de film of wat er dan nog van over is.

Ik kreeg constant het gevoel dat de makers niet wisten welke kant ze op moesten gaan met het verhaal. Want laat ons eerlijk zijn een aantal plotpunten zijn wel heel typisch (ongeluk transport en de ratscene). Puur erin geplaatst om actie te kweken, maar draagt het wat bij aan de plot. Het antwoord is nee. Deze punten maken de film alleen maar dommer.

De film wil een actiefilm zijn maar daarnaast ook een psychologische thriller die gedragen wordt door de dialogen tussen Travolta en Washington. Zoals gezegd, dat gedeelte zit wel goed.
Maar voornamelijk aan het einde schiet Scott uit de bocht. Het is een echte anti-climax en verrevan spectaculair. Ook het verhaal is dan eigenlijk al niet meer boeiend wanneer we de reden te weten komen over Travolta's doel van de gijzeling.

Tja, hoe moet ik het zeggen. Voor zo'n grote Hollywood productie is het allemaal nèt niet. Het is echt maar goed dat Travolta en Washington de aandacht goed vast weten te houden en de film daarmee redden, anders had deze rechtstreeks op dvd uitgekomen.

Geen slechte film, maar voor een grote Hollywood productie een film die de plot niet goed weet uit te werken en niet kan kiezen tussen actie (aangezet door een aantal onnozele gebeurtenissen in dit geval) of psychologische thriller.

3 sterren

@ Hierboven : nogmaals prachtig verwoord zou het zeker niet beter kunnen verwoorden

Mijn stem is ook een 3

Dit is hoe ik noem : 'Ze hebben de film gemaakt, zonder veel meer...'
Wel goed acteerwerk maar kon meer uitgehaald worden

avatar van Zandkuiken
Voor dit soort films vind je moeilijk een betere dan Denzel Washington. Het is pure Hollywood en de prent verloopt volledig volgens het boekje maar hij speelt het toch zo overtuigend. Een fijne popcorn flick dus.

De rest van de cast ontstijgt de middelmaat in mijn ogen echter niet, met een Travolta die het op zich niet slecht doet maar toch wat te karikaturaal voor de dag komt. Werd wat mij betreft dan ook van het doek gespeeld door Denzel. De rest van de acteurs lijkt er maar wat bij te lopen voor spek en bonen, hoewel ze 't met z'n allen eigenlijk nog best aardig doen.

Visueel ook dik in orde, deze The Taking Of Pelham 1 2 3, met wederom Scotts gekende flitsende stijl, zonder dat het deze keer al te hyperkinetisch wordt. Wat eigenlijk voor de hele film geldt: Pelham 1 2 3 geniet een soort soberheid, ook al omdat de actie-momenten tamelijk schaars zijn, die ik erg kon appreciëren.

Niks nieuws onder de zon, maar wel een leuke wegkijker met een uitstekende Denzel Washington in de hoofdrol.

avatar van æon
Geen geweldige film vond ik. Het blijft wel boeien, maar wordt nergens echt spannend. Travolta en Washington vond ik het goed doen, maar ook niet spectaculair. Het begin was leuk, maar ergens halverwege ging het bergafwaarts.

De overname vond ik goed gedaan en de bad guys schenen intelligent, maar toen ze die laptop niet zagen kreeg ik mijn twijfels. Ook het gesprek tussen Washington en Travolta begon leuk maar sloeg uiteindelijk nergens op. Dat 'we all have a debt to god' gewazel - wilde hij nou gepakt worden of niet?
En dan dat politiepeleton wat een stuk of drie keer crasht? Serieus waar.. Eerst dacht ik nog dat de bad guys het peleton gingen overnemen, maar blijkbaar is de politie zelf gewoon blind.

Niet genoeg diepgang voor een thriller, maar een goede actiefilm voor de regenachtige zondagmiddag.