The Taking of Pelham 1 2 3 (2009)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Thriller / Actie

geregisseerd door Tony Scott
met Denzel Washington, John Travolta en James Gandolfini

Een groep criminelen onder leiding van Ryder (John Travolta) kaapt de New Yorkse metro 'Pelham 1 2 3' en eist een enorme som losgeld, namelijk 10 miljoen dollar. Ryder wil dit bedrag binnen een uur in zijn bezit hebben, anders zal er elke minuut na de deadline een passagier sterven. Toezichthouder Walter Garber (Denzel Washington) probeert met zijn kennis over de metro de criminelen om de tuin te leiden, maar heeft zelf geen idee welke vluchtroute zij in gedachten hebben.

Terroristen? Zijn gewoon criminelen volgens mij.

Tegenwoordig heet dat blijkbaar helaas terroristen Kos.

avatar van Leland Palmer
Leland Palmer (crew)
... en als het je niet aanstaat, voer je toch een correctie door

avatar van Quentin
Plaatje belooft alweer genoeg Scott kitsch, geef mij maar het geweldige origineel.

avatar van brucecampbell
Tja, het origineel was natuurlijk ijzersterk, maar ik ben best wel benieuwd naar deze alhoewel je natuurlijk weet wat je kan verwachten van Scott.

avatar van kArIzMa_Movie
Ik kijk wel uit naar deze remake. Super cast.

Ik denk dat we Travolta hier voor het laatst goed zullen zien spelen, omdat zijn zoon gister door een beroerte om het leven is gekomen. Klik.

avatar van stephan73
kArIzMa_Movie schreef:
Ik kijk wel uit naar deze remake. Super cast.

Ik betwijfel of hij helemaal zal stoppen na zo'n klap, maar dat hij zich tijdelijk op de achtergrond houdt, lijkt me duidelijk!

avatar van N811
Klinkt als een clichefilm.

als ik de cast bekijk moet dit gewoon een hele goeie film zijn.

avatar van 606
Die cast WOW geweldig en de regisseur ook WOW

dan moet / kan deze film wel eens goed worden

avatar van Kr!kke
het verhaal klinkt alvast boeiend...
en met deze geweldige acteurs zie ik deze film helemaal zitten

avatar van Imperial Figure
Travolta weer eens als de bad dude zoals ik hem ook graag zie neemt het op tegen washington (die vaker met tony scott heeft samengewerkt) die uiteraard weer de good guy speelt.
Kan haast niet wachten, voor deze film ga ik 100% naar de bios.

kos schreef:
Terroristen? Zijn gewoon criminelen volgens mij.

een vooropgezet plan met daarin:

- kapen van een voertuig
- het gijzelen van passagiers met de dreiging van moord
- voor welk motief ook (geld, vrijheid van politieke gevangenen, verlaten van een bezet stuk land, etc.)

is duidelijk een vorm van terreur, dus gaat het om terroristen

een crimineel zou bijvoorbeeld een bank overvallen en pas als het alarm afgaat en de politie opdaagt voor hij weg is de bezoekers gijzelen en dreigen met moord voor eigen vrijheid

maar even over de film: deze moet ik gaan zien, een film van deze regisseur met deze cast moet haast wel een groots plezier zijn om te gaan bekijken

en het origineel was ook al een goeie film en ik heb juist geen problemen met remakes. het plaatst het verhaal vaak in een nieuw tijdsvak en/of nieuwe effecten dus is het in feite een nieuwe film in mijn beleving

Gamma schreef:

een vooropgezet plan met daarin:

- kapen van een voertuig
- het gijzelen van passagiers met de dreiging van moord

is duidelijk een vorm van terreur, dus gaat het om terroristen

Voor mij niet hoor. Terroristen willen alleen maar angst en terreur zaaien.

tegenwoordig is iedereen al meteen een terrorist, dat woord begint ook rap aan inhoud te verliezen.

Zin in een nieuwe Scott, enkel Travolta vind ik niet al te boeiend. Plaatje is in ieder geval veelbelovend.

avatar van film88888
Eindelijk een nieuwe Tony Scott film, en het verhaal ziet er al subliem uit, en Travolta nog een keer als badguy, en dan Washington als the good one !

Jaja hier zit ik echt op te wachten !

avatar van guylopez93
lijk mij weer een toppertje
keurige cover
goede cast en John ziet er goed uit als bad guy
ik kijk hier naar uit

avatar van Quentin
Vervelende geluidsband.

avatar van JohnMcLane
Ziet er goed uit!

avatar van kArIzMa_Movie
iell, wat een trailer! Poster ziet er wel goed uit.

Ik kijk er nog wel naar uit

avatar van Naomi Watts
Mis wel Scott's kleurenfiltertjes en zijn hectische camerawerk plus flitsende montage.

The Last
Ik vind die nieuwe trailer erg gaaf en de poster ziet er toch wel bruut uit zeg! Maar ik moet zeggen, ik kijk hier steeds meer naar uit. Heb van Scott niks gezien van na '98, maar ben wel van plan Domino en Man on Fire te gaan bekijken. Lijken mij z'n meest recente interessante titels.

Heb het origineel overigens niet gezien en ga het totdat ik deze heb gezien, ook niet doen. Ik laat het allemaal lekker op me afkomen.

avatar van opa_paul
[quote]The Last schreef:
maar ben wel van plan Domino en Man on Fire te gaan bekijken. Lijken mij z'n meest recente interessante titels.quote]

Man on Fire is wel aan te raden. Je moet 'm gezien hebben!

aerts007
Travolta als bad guy, trailer ziet er goed uit.

deTuinman
N811 schreef:
Klinkt als een clichefilm.

Dat is Tony Scot z'n handelsmerk

avatar van Kricky
VET Travolta en Washington in 1 film. Dit kan nog eens verassend goed uitpakken. Zeker met Travolta als Bad guy en met Washington erbij kan het niet misgaan. Hij is 1 van mijn favoriete acteurs en hij heeft volgens mij nog nooit in een slechte film gespeeld.

gave poster

Hankieh
Ik zie Travolta ook heel graag als de Bad Guy, daar is hij héél erg goed in Alhoewel hij vaker de Good Guy speelt...
Denzel Washington is ook zeker mooie toevoeging, hij heeft met American Gangster laten zien dat hij het uiterste uit het uiterste kan halen

Toegevoegd aan mijn 'Nog Zien' lijstje.

Hankieh
Stem serieus??

The Last
Mooie poster, maar ik vond die eerste veel gaver.

Ik heb trouwens wel zin in deze film. De nieuwste trailer is ook erg goed en met Man on Fire en Domino inmiddels achter de rug, kijk ik hier alleen maar meer naar uit. Scott's nieuwere werk is eigenlijk veel beter dan zijn oudere werk. Had ik totaal niet verwacht.