The Taking of Pelham 1 2 3 (2009)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Thriller / Actie

geregisseerd door Tony Scott
met Denzel Washington, John Travolta en James Gandolfini

Een groep criminelen onder leiding van Ryder (John Travolta) kaapt de New Yorkse metro 'Pelham 1 2 3' en eist een enorme som losgeld, namelijk 10 miljoen dollar. Ryder wil dit bedrag binnen een uur in zijn bezit hebben, anders zal er elke minuut na de deadline een passagier sterven. Toezichthouder Walter Garber (Denzel Washington) probeert met zijn kennis over de metro de criminelen om de tuin te leiden, maar heeft zelf geen idee welke vluchtroute zij in gedachten hebben.

avatar van Kr!kke
Geweldige actiethriller met een leuk verhaaltje en 2 topacteurs. De film blijft heel de tijd boeiend, met af en toe wat humor ertussen.

btw: de film duurt wel maar 100 minuten...

avatar van Nienke1981
Erg spannende film met goede acteurs! 4*

Idd vreemd dat overal staat dat de film 140 minuten zou duren, want gisteren in de bios in Antwerpen duurde hij 'maar' ongeveer 100 minuten inderdaad!

Goeie film. M.n. door de rol van Travolta en de dialogen tussen Washington en Travolta. Ik vond er erg veel humor in zitten. Draait vanaf 30 juli in de Belgische bioscopen.

avatar van dulcinea
Goeie thriller die wel nergens echt verrast maar toch van begin tot einde blijft boeien. De vaart in de film zit precies goed, je wordt niet overdonderd maar er zit ook geen enkel dood moment in.
Acteerwerk van John en Denzel was uitstekend, ik vond hem heel geslaagd.
Ik wil eigenlijk 3,75* geven maar ik hou het dan maar bij 3,5* omdat ik hem net geen 4* waard vindt.

Luitenant Zachary Garber??

avatar van Vavi
De film duurt min credits iets van een 95 minuten.

Zoals Dulcinea zegt zou ik hem ook eerder een 3.75 geven maar hij is niet goed genoeg om hem een 4 te geven. De film begint de film stopt, en tussendoor heb je nooit een saai moment gehad. Is de film perfect? neen zeker en vast niet, maar nietemin heb je een leuke thriller met 2 van hollywoods beste. Er zat wat humor in wat ook altijd leuk is. Het is zeker een film dat ik ga aanraden aan mijn klanten wanneer hij in de videotheek is, maar om hem nu echt in de cinema te kijken? Neen dat hoeft niet.

avatar van Kr!kke
Ik vind dat deze film nog maar weinig stemmen heeft gekregen...

avatar van LucretiaBorg
Kr!kke schreef:
Ik vind dat deze film nog maar weinig stemmen heeft gekregen...

Misschien omdat hij nog uit moet komen in de bioscoop?
Maar sommigen hebben hem waarschijnlijk in een sneak gezien of via een torrentsite gedownload, want daar stond hij zelfs al tussen.

Ikzelf heb hem nog niet gezien, alleen het origineel en als je die kent dan weet je van te voren wat voor soort film je gaat zien.
Niet veel diepgang, maar who cares, zolang het maar een leuke rit is en ik zie John Travolta graag, vooral in een schurkenrol, die doet hij altijd veel beter (Swordfish, The Punisher, maar vooral natuurlijk Face Off en Pulp Fiction) Dus ik ga er lekker thuis op mijn plasma kijken, geen bioscoop meer voor mij, geen onderbrekingen of irritante bezoekers (ook wel hele leuke hoor, maar daar kom je niet voor, toch?).
Nou, ik ben benieuwd........

avatar van Metalfist
In België is hij al uit hoor.

Lekkere wegkijk-film met goede acteerprestaties en een dosis actie. Niets verrassends of speciaals. 3.5 sterren van mij

Metalfist schreef:
In België is hij al uit hoor.

inderdaad, daarom dat ik die opmerking maakte...

wat een hoge ratings hier!
ik vond m zwaar tegenvallen

inderdaad, echt niet zo een goeie film.
Een van de slechtste die ik al heb gezien sinds een tijdje.
Het verhaal was helemaal niet origineel, alles aan de film was voorspelbaar en langdradig.
Zelfs de heel goeie acteerprestaties John Travolta konden de film niet meer redden.

avatar van rokkenjager
Naomi Watts schreef:
Mis wel Scott's kleurenfiltertjes en zijn hectische camerawerk plus flitsende montage.
Idem.

Ik heb deze film gisteren gezien, ik had hier dus echt wel meer meer van verwacht, ik vond m ook echt tegenvallen.
Echt standaard film, met een standaard plot, dat had ik echt niet verwacht, en van John Travolta had ik zeker meer verwacht, maar ja het mocht zo zijn.

Ik geef 2*, meer is deze film echt niet waard.

en Denzel W. weer in zijn automatische piloot van goedzak die niet vergeet een pak melk voor zn vrouw mee nemen. Echt het einde was nog suffer dan de samenvattingen van mijn oma's bingo avonden!

Had wel meer willen zien van James Gandolfini, ben benieuwd hoe zijn carrière zich ontwikkeld na zijn fenomenale Soprano performance!

travolta & washington waren weer zoals gewoonlijk perfect de film was ook goed allen het einde had beter ge mogen ik vond het zo n dom eind voor deze film travolta zegt schiet me neer anders ik jou ok dood dat was het einde geen vlucht poging of niks voor zo n goeie film doodzonde.is net zo n dom einde als bij john dillinger (jhonny depp) ook al een kut einde loopt uit de bios en van achtere pauw dood en dat was het heel jammer kan beter in hollywood

avatar van Kr!kke
djeezes wat een tekst, nog nooit gehoord van deftige zinnen?

net gekeken, wauw, zeer goeie film met 2 wereldacteurs

avatar van RobbieKing
Geweldige Film !!!!!

Was zeer overtuigend vooral het vernieuwde camerawerk met de backstrips was van de nieuwste technieken heerlijk om te volgen.
Ook J. Travolta was eindelijk weer in zn nopjes

5 * topper

avatar van JDSsmetje
Het verhaal is erg simpel en toch boeiend, deels omdat het einde niet voorspelbaar is , tenzij je de originele versie gezien hebt natuurlijk. Toch is het verhaal zeker geen remake waard, het is veel te simpel en er zijn weinig special effects. En als ik op de Moviemeter leden moet afgaan was de originele versie ook meer dan geslaagd. Het vreemdse van het hele verhaal was nog het gesprek met Washington's vrouw die nog even terzijds vroeg om 4 liter melk mee te brengen. Washington is in grootste tijdnoot en zegt daarop nog even: waarom zoveel ? , waar slaat dat nu op ! Moet er wel nog even bijzeggen dat het einde dus totaal niet voorspelbaar was en mij heeft verast. Leuk !

Beetje jammer dat The Taking Of Pelham 123 het typische Hollywood-gevoel heeft en een beetje te kort aan sfeer kent. Er kwam niet zoveel muziek maar in dit geval is dat ook verre van nodig. De speelduur is precies 99 m en 04 sec zonder credits, maar dat is flink genoeg en precies de juiste speelduur om het boeiend en interessant te maken.

Denzel Washington en John Travolta zijn wederom goed, maar verassen niet. Ze hebben allebei al betere acteerprestaties achter de rug, maar goed.

The Taking Of Pelham 1 2 3 heeft een simpel, onvoorspelbaar en boeiend verhaal met enige stoornissen. Het bevat iets te weinig sfeer maar is spannend en de acteerprestaties zijn goed.

RobbieKing schreef:
Geweldige Film !!!!!

Ook J. Travolta was eindelijk weer in zn nopjes

5 * topper

Ik snap echt niet dat je voor deze film 5 sterren geeft, ik snap uberhaupt niet dat deze film zo hoog scoort.

avatar van mandy7
Gister in de sneak gezien,
zeer solide, zeer vermakelijk
heb het origineel niet gezien, dus ga geen vergelijkingen trekken,
maar ik vond travolta en washington goed
heb me niet verveeld en niet geïrriteerd.

3.5

Meesters schreef:

ahzo omdat jij het maar niets vind, mogen de anderen deze film niet waarderen...

avatar van ralfsjam
lekker wegkijkend Thrillertje. John en Denzel speelde de film lekker naar t end. gewoon lekker tussendoortje! 3.5

Naomi Watts schreef:

Dat zit niet in deze film? Mooi! Dan geef ik hem ook een kans. Ik zag Tony Scott staan en wilde om die zaken die je aanhaalde de film bij voorbaat skippen. Maar als dat er niet in voorkomt..

avatar van Naomi Watts
Dat idee kreeg ik van de trailer, heb de film zelf nog niet gezien.

avatar van notorious_kim
Goede film!
Het verhaal is gewoon een basic kapingsverhaal zonder al te veel tierlantijntjes. Maar gewoon zeer goed in elkaar gestoken. Van bij het begin wordt je meteen meegezogen in de film, de personages leer je geleidelijk aan kennen tijdens de kaping. Ik hou wel van die onwetendheid aan het begin van de film, aan het einde van de film passen dan alle puzzelstukjes mooi in elkaar.
Goede opbouw, desondanks dat de film meteen met veel actie begint, verslapt de film op geen enkel moment en gaat hij echt naar een climax. Er is ook voldoende afwisseling tussen drama en actie.

Schitterende cast. Ik wist dat Denzel Washington in deze film meespeelde. Maar niet John Travolta. Ik was de hele film aan het denken van: die kaper heeft veel weg van John Travolta, en ik was dan ook wel verbaasd te zien op het einde dat het effectief John Travolta was. Ik vind dat zijn stem veranderd is in deze film, normaal haal ik die zijn stem er meteen uit, veel zwaarder dan normaal, misschien is dit wel met ouder worden.
Hij zette in ieder geval een zeer goede en realistische kaper neer.
Ook de rest van de cast waren top!

Zeer goede inbeeldzetting. Deze gaf echt een extra dimensie aan de film en dus mijn complimenten voor deze regisseur. De andere twee films die ik van deze regisseur zag, hadden deze zelfde mooie inbeeldzetting: Enemy of the state en Man on Fire. Van deze regisseur wil ik zeker meer zien. Onlangs heb ik nog The Hunger van hem opgenomen, dat is eentje die na deze film een iets hogere plaats op de ToSeeLijst krijgt.
Vlotte camerabeweging, werken met wazige en scherpe beelden, zeer goede actieshots, mooie belichting, ... Top!

Ik heb echt genoten van deze film, ik heb op het topje van mijn bioscoopzetel gezeten. Een aanrader!

avatar van Swastika
Super thriller /actie.De juiste acteurs op de juiste plek.Film verslapt geen moment waardoor je het in 1 teug afkijkt.De afloop was wel te verwachten.

avatar van Djarune
Helaas geen goede, maar een slechte film. John Travolta speelt niets nieuws. Het is gewoon Swordfish all over again. Denzel speelt weer eens de gepeste neger die de stad moet redden. (Deed me een beetje denken aan The Negotiator met Samuel L. Jackson. Die film had wel een beter verhaal vooral aan het eind) Alleen al op basis van het verhaal vond ik deze film al slecht. En dan heb ik het niet eens over de snelle vervelende visuele en sound effecten in het begin. Had na een kwartier tijd al bijna geen zin meer. Zo'n verhaal verdiend toch geen remake? Op de helft van de film begon Travolta met een paar luchtige hollywood tof doen grapjes. Dit bracht een klein beetje energie terug, maar kon de film niet meer redden. Het ergste van de film zijn toch wel de typische hollywood clichés met als dieptepunt een webcamconversatie tussen 2 pubers met het niet ontkomende I Love You gejank, maar misschien heb ik het mis en was dat met die oudsoldaat nog erger....

Dan toch 1 pluspunt: Mijn geloof in het huidige bioscooppubliek is wel weer een beetje gestegen. De helft van de zaal verliet de zaal voor het einde. Eigenlijk had ik erachter aan moeten rennen want de laatste 5 min. waren wederom om te huilen en had eruit geknipt MOETEN worden!

Dit vind ik trouwens ook een definitief dieptepunt voor Tony Scott. Man on Fire was een een goede film. Dit is gewoon pure commerciele hollywood porno die heel veel geld in het laatje brengt voor de cast en de maatschappij. Het feit dat John Travolta al een landingsbaan in zijn tuin heeft staan.....Misschien heeft Scott deze film ook alleen maar gemaakt voor het geld? Waarschijnlijk wel, want wat heeft hij naast Man of Fire nog meer voor mooist gemaakt? Top Gun is alleen vermakelijk...