Boogeyman 3 (2008)

Horror

geregisseerd door Gary Jones
met W.B. Alexander, Erin Cahill en Kate Maberly

Wanneer een universiteitsstudent over de vermeende zelfmoord van haar kamergenoot getuigt, zet ze een serie van weerzinwekkende gebeurtenissen op gang die haar verplichten om een bovennatuurlijke entiteit te vrezen. Als zij probeert om de overige bewoners van het studentenhuis ervan te overtuigen dat de 'Boogeyman' (Boeman) echt bestaat, groeit de kwade macht en wordt zij alsmaar sterker en nu moeten haar vrienden de prijs betalen. Nu moet zij het ultieme kwaad trachten te stoppen en dat nog voor de hele campus ten prooi valt.

avatar van RuudC
Wederom teleurstellend. Het laatste deel van de trilogie bevat gelukkig nog een bovennatuurlijke boeman, maar ook die laten steekjes vallen. De spanning is in dit deel weer eens ver te zoeken. Het verhaal is slap. Zodra de lampjes weer gaan knipperen, weet je dat er iets gaat gebeuren. Je hoeft geen genie te zijn om te weten dat het onding niet ineens koekjes gaat bakken. Het resultaat is voorspelbaar en saai. Ik blijf erbij dat de Boogeyman een prima horroricoon kan zijn, mits men zich houdt aan de klassieke ideeën over het wezen, namelijk dat zijn vorm bepaald wordt door de angsten van degenen die hem tegenkomen. Die heb ik helaas in geen van de drie films gezien. Het vervelende aan deze film is vooral de grote willekeur waarin de Boogeyman opduikt. Muren vormen geen obstakel, maar er zijn wel achtervolgingen. Deze boeman werd al snel een beetje saai. Sfeerloos, en dat is de doodsteek voor een horrorfilm.

avatar van DjFrankie
Weer zo'n film die me niet lang bij zal blijven, begint nog aardig maar na 1 kwart totaal over de top, en dat neemt het schrik effect al helemaal weg.

avatar van Daan258
Saaii.
Zeker de slechtste film uit de reeks.
Totaal niet spannend, acteerwerk was vreselijk en de special effects zagen er ook niet uit.

avatar van maloumovie
Ik zelf vond het een leuke spannende film de speciaal effects konden beter!

was leuk, deel 2 was enger maar deze was ook heel spannend

het engste stukje was in de credits. ik had echt zo'n real life horror moment toen ik letterlijk een hele lijst russische namen die allemaal op -ov eindigen voorbij zag rollen...heel vreemd, ik dacht wtf!!

avatar van Phantasm
Met deze film heb ik me ook weer prima vermaakt.

Zo heel slecht vond ik hem niet. Beter dan de gemiddelde Netflix horror films. Er zat tenminste veel bloed in. Ergens deed het me ook wel denken aan nightmare on elmstreet waarin fantasie werkelijkheid door elkaar lopen