Cats & Dogs (2001)

Verenigde Staten / Australiƫ
Familie / Komedie

geregisseerd door Lawrence Guterman
met Jeff Goldblum, Elizabeth Perkins en de stem van Tobey Maguire

Er is een geheime oorlog gaande waar de mensen niets van af weten: de eeuwige strijd tussen de honden en de katten. De katten zijn van plan een nieuw vaccin te vernietigen. Dit vaccin zal namelijk alle menselijke allergieën voor honden genezen.

Dick2008
Behoorlijk drukke film die grotendeels toch vermakelijk in elkaar zit, ook al wisselt het sterk. Zo zijn er leuke gedeelten en dan weer mindere. Over het algemeen vind ik die drukke actiescènes niet zo leuk maar voor de rest wel. Wat dat betreft is het laatste gedeelte van de film voor mij ook niet zo geslaagd, maar verder vind ik het allemaal goed te doen. Knappe combinatie vaak van echte en computeropnamen. Jeff Goldblum en Elizabeth Perkins zetten soms een wat al te domme rol neer, maar dat is meestal zo met familiefilms en ik vind dat juist wel grappig. Toch zijn de dialogen tussen de honden en katten onderling eigenlijk het leukste. Verder is het een soort van James Bond, Mission Impossible-achtige film. De film is wel een stuk leuker dan die met die cavia's G-Force (2009) . De katten hebben een behoorlijke ondankbare rol en daardoor komen de echte beelden niet zo sterk naar voren maar van de honden leveren toch prachtige plaatjes op. 4.0.

avatar van nclo
Laatst nog gekeken toen wij er achter kwamen dat hij tot onze verbazing gewoon te huur stond bij Movie Max. Natuurlijk geen gras over laten groeien en deze film eens een keer herbekeken. De humor was soms flauw, maar het is een goed teken dat ik 12 jaar later nog met tranen van het lachen naar dit pareltje kan en mag kijken. Mr. Tinkles is koning. 3,5 ster, vanwege het feit dat het allemaal wel heel simpel is bedacht.

avatar van Timothyvdmeer
tja je ziet aan de poster al wat je kunt verwachten. Leuke kinderfilm.
Met een schattige Beagle in de hoofdrol. De voiceover van Sean Hayes als Mr Tinkles steelt echter de show.

avatar van Kondoro0614
Cats & Dogs

Prima te doen!
De film is vermakelijk, en leuk bedacht! Goeie Familie met opzich goeie Komedie!

Nou maar goed, het feit dat de cast/crew van deze film, de perfecte hond moeten vinden is natuurlijk een grote uitdaging. Knap trouwens, hoe je zo'n hond kan trainen, als je goed kijkt is hier een goeie training achter verbonden. Wanneer ik mijn hond dit laat doen denkt ie alleen maar dat ik wil spelen met hem, en rond die als een dolle weer weg Erg knap dus!

De film zelf is ook goed te doen, zoals ik al eerder zij. Ik denk toch ondanks wat hierboven is gezegd niet mee gaat tellen met mijn punten telling, of heel licht. Want het begin van de film vond ik erg matig en wou hem bijna uitdrukken. Heb toch door gezet en ben hem verder gaan kijken, omdat ik hem toch eens helemaal wou wagen. Maar goed dat ik door keek, want rond de tijd Dat er ninja katten naar het huis vlogen vond ik de film leuker worden!

Het verhaal is prima te doen, natuurlijk moet je wel begrijpen dat het een verhaal is voor het hele familie, en zoals ik al eerder las bij swoppy, kinderen van 8 en 9 jaar moeten zo'n film niet te eng gaan vinden, en uiteindelijk misschien bang worden van deze leuke dieren op deze aard (Mijn voorkeur gaat uit naar een hond)... Dus het verhaal is goed te doen, en ik denk dat dit een zeer leuke film is om met de hele fam te gaan kijken! Ik deed het in dit geval alleen op Netflix (Verveelde me)

Ik zelf vind de film een 3.0* waard. Dit is bij mij het neutrale cijfer, en hier mee bedoel ik dat de film niet SUPPERR goed is maar ik niet ZOOO bagger... Hij zit er echt tussen in!

avatar van baspls
Als Kat en Hond was altijd een van onze favoriete films thuis, dus voor mij is dit puur jeugdsentiment. Na al die jaren kende ik de hele film eigenlijk nog van voor naar achter.

Na al die jaren valt het wel op dat veel CGI-effecten behoorlijk gedateerd zijn en in de originele versie zit wat flauwe humor. De Nederlandse versie heeft veel leukere dialogen en met name de stem van Mr. Tinkels en de katten komen daar veel beter tot hun recht.

Deels is het ook een soort live-action tekenfilm. Continu de slapstic-geluidseffecten en stretch en morph door middel van CGI. De CGI mag dan wat gedateerd zijn, de animatronic van Tinkels was wel erg knap gemaakt en ziet er nog steeds uitstekend uit.

Opvallend dat de film een onvoldoende heeft. Ik kan me herinneren dat deze film destijds heel populair was onder mijn leeftijdsgenoten en mijn ouders vinden het zelfs een leuke film. Daarnaast is het ook een van de betere dierenfilms, toch duidelijk hoger niveau dan de Buddy-films en dergelijke. Toegegeven, met name de Engelse stemmen en cartoonhumor zijn een beetje flauw, maar wat verwacht je van een Amerikaanse film. De Nederlandse dub is oprecht heel grappig. Dat de katten en honden tegen elkaar vechten vond ik overigens vroeger al vreemd omdat wij zowel een kat als een hond hebben die nooit vechten. Ik vond de katten vroeger stiekem veel leuker.

Vermakelijke James Bond-parodie met katten en honden. Bijzonder leuke film voor kinderen.

vandaag om 14:01 uur