The Princess Diaries (2001)

2,77

Komedie / Familie

geregisseerd door Garry Marshall
met Julie Andrews, Anne Hathaway en Hector Elizondo

Een 16-jarig meisje dat wordt opgevoed door haar alleenstaande moeder komt er op een dag achter dat ze de prinses is van een klein Europees landje. Ze moet nu een keus maken tussen haar leven als tiener in San Francisco, of de troon bestijgen in Europa. Terwijl Mia haar keuze probeert te maken krijgt ze prinses-lessen van haar grootmoeder.

98 BERICHTEN 11 MENINGEN
avatar van Dumbledore
Ach ja.... er was niks anders op TV!

avatar van DragQueen
Leuke film, met een goede portie humor. het verhaal is voorspelbaar, maar vermakelijk. aardig om eens te zien. 2,5 sterren.

leuke film, 4,5

avatar van Najade
Voorspelbaar filmpje, maar wel heel leuk!

avatar van Elineloves
Leuk voor als je kleine nichtjes op bezoek komen, kijkt nog wel redelijk weg.

heel goede film. Alleen spijtig dat hij zo laag gestemd is. Verhaal is zeer leuk. Anne Hathaway Speelde hier zeer goed. Zeer goede actrice. Julie Andrews speeld ook er goed. De film is wel voorspelbaar.

Leuk het verhaal is ook goed!

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
Matige film, enorm voorspelbaar en het ene cliche na het andere komt voorbij. Daarnaast moet de film het zeker niet hebben van het slechte acteerwerk van de jongere garde. Julie Andrews doet het echter nog best aardig, maar het is vooral Hector Elizondo die met zijn gevatte opmerkingen en humor, de film nog behoorlijk kijkbaar maakt. Verder is het een film om snel te vergeten!

krappe 2,0*

avatar van ILDIB
Beroerd, simpel en kinderachtig. Voor een peuter van 2 misschien leuk. Het ene stereotyp na het andere komt ten tonele. deel 2 is tikje beter. Hathaway redt het nog een beetje met dr uitstraling.

avatar van TragieStar.*
The Princess Dairies.

Grappige film! En super leuk.
Goed geacteerd en een leuk verhaal.
Wel een tikkeltje voorspelbaar maar het blijft toch leuk voor mij.
Heb erg veel genoten en ben benieuwd naar deel 2.
Ik weet ook wel zeker dat het net zo leuk gaat worden!

3,5* voor de film. En Anne Hataway ze was geweldig.

avatar van Timothyvdmeer
Leuke maar zeer voorspelbare film. Verder niets mis mee kijkt lekker weg. a deze film brak Anne Hathaway door.

Ik bekijk dit eerder ale een jeugdfilm, maar toch vond ik hem best geslaagd.
Leuk verhaaltje en goed geacteerd. Vooral Anne Hathaway doet het hier bijzonder goed.
Bijna 2 uur duurt de film en dat is zeker niet te lang, op geen enkel moment is de film saai.
Kortom, een film voor de ganse familie.

avatar van Mai*
Erg leuke film. Even zo'n meiden ik voel mij zo zielig film en je fleurt helemaal weer op!

Wonder boven wonder vond ik er niets aan...
En dat terwijl ik juist zo van de chickflicks ben.

avatar van mnrk
Leuke film om gezien te hebben...film kijkt prima weg.

Anna Hathaway zag er toen al erg leuk uit en acteerde ook al prima. Julie Andrews speelde ook een erg leuke rol.

avatar van skullcandygirl94
het spijt me..maar ik vond het een flutfilm...maar dat is mijn mening...wat wel leuk was is dat anne hataway(hoe je het ook schrijft) erin speelt! en julie andrews...mar eigenlijk is het ook best wel realistisch maar ja..

avatar van FarahEl
leuke Feelgood movie!

avatar van Drs. DAJA
Disney's meidenperikelen-films kunnen me maar barweinig bekoren, uiteraard niet in de laatste plaats omdat ik duidelijk niet tot de doelgroep behoor. Meisje blijkt prinses te zijn en moet dan in één klap haar leven omgooien... Voeg er wat onzekerheid aan toe en je hebt een wel heel brakke variant op My Fair Lady. Nope, The Princes Diaries kon mij niet bekoren.

avatar van erpunited
Ik vond hem best wel leuk. Saampjes met mijn vriendin op de bank gekeken. Het is wel een standaard vrouwen komedie. Maar ik vond hem best te kijken

speranza
Totaal niets aan. Geen leuke humor. Geen mooie beelden. Heel erg standaard verhaal.

Vermakelijke film, alleen al Hathaway is het aanzien waard

avatar van *film fan*
erg leuke meiden film!
deel 2 ook

Aangename, pretentieloze tijdspassering met Anne Hathaway goed in vorm. Deel 2 is een fraktie beter, vind ik.

avatar van Fran
Ik vond het een leuk tussendoortje. Natuurlijk is het geen hoogvlieger maar ik vond hem wel lekker wegkijken. Het verhaal is ernaar om je lekker helemaal in te kunnen leven.

avatar van ibendb
Originele, maar zéér voorspelbare rom-com.

Anne Hathaway vind ik altijd wel leuk spelen. En dit was niet anders in The Princess Diaries.

Het verhaal gaat over een doodnormaal meisje zonder vader die erachter komt dat haar vader prins van Genovia was. Dus zij is nu prinses van Genovia. Het is werkelijk hilarisch hoe Mia lessen leert van haar oma (Julie Andrews, man wat kan die veel rollen aan, zeg). Er zit meer dan genoeg humor in de film waardoor het nergens saai wordt. Maar ik stoorde mij wel wat aan het liefdesverhaaltje. Al bij al nog een aangename film. 2.5*

avatar van mikey
Verschrikkelijke pubermeid sprookje/komudie of munners. Julie Andrews

avatar van Mochizuki Rokuro
Jammer van het laatste half uur. Anne Hathaway is eigenlijk best charmant (toch ook maar naar Les Misérables dan) en hield ze film best aardig op de rails. Waarom zien we Caroline Goodall eigenlijk zo weinig in films??

Mochizuki Rokuro schreef:
Waarom zien we Caroline Goodall eigenlijk zo weinig in films??

Valt wel mee, hoor. Ik heb haar gezien in: Harrison's Flowers, Hook, Schindler's List en
Shattered Glass.

't Zijn niet allemaal toppers, helaas.

avatar van Mochizuki Rokuro
4 in zo'n 20 jaar (heb ik ook), niet veel toch?