The Princess Diaries 2: Royal Engagement (2004)

Familie / Komedie

geregisseerd door Garry Marshall
met Julie Andrews, Anne Hathaway en Hector Elizondo

Als toekomstige koningin van Genovia heeft prinses Mia (Anne Hathaway) alles wat een meisje zich maar zou kunnen wensen. Samen met haar vriendin Lilli is ze naar het fictieve land ergens tussen Spanje en Italie gereisd en ingetrokken bij haar mooie, wijze oma koningin Clarisse (Julie Andrews). Ze wil uitgebreid de tijd nemen om het land goed te leren kennen en wennen aan haar prinsessenbestaan. Maar ze moet zich ook als een echte prinses gedragen. Een parlementslid, die eigenlijk zijn neef op de troon wil hebben, komt bovendien met een oude Genoviaanse wet op de proppen. Daarin staat dat je alleen de troon mag bestijgen als je getrouwd bent...

avatar van jumpstylemovie
zoals ik al zei bij deel 1 , had er nooit een vervolg moeten komen.
ik vond dit ook inderdaad erg veel van hetzelfde.
om heel eerlijk te zijn had ik nog verwacht dat ik een 2.0 zou kunnen geven . helaas....tijdverspilling
'1.0***

avatar van soom
Leuk dat ze een liedje van Kelly Clarkson erin gooiden .
Anne Hathaway is weer erg goed bezig, en het is fijn om weer naar Chris Pine te kunnen kijken. Fijne vervolgfilm, die niet onderdoet voor deel 1.

avatar van Dianaa`
Erg leuke film en grappige film! Deel 1 is natuurlijk het leukst, want daar leer je het verhaal helemaal kennen. Maar deel 2 is daar niet echt minder op en ik vind dat het zeker geen tijdverspilling is. Anna Hathaway doet het nog steeds erg goed. De sfeer is leuk en ik vind de relatie tussen Mia en die jongen (ben even de naam vergeten). En ik ben jaloers op haar mooie kamer.

avatar van ILDIB
film leeft op hathaway want de rest is echt vreselijk. Verhaal is wel erg simpel en hopeloos zoet. Ben je geen van van hathaway vooral niet kijken..

avatar van Sportingerke
Niet mijn meug... Heb de eerste film niet gezien, dus ik kan niet zeggen dat deze beter dan wel slechter is, maar feit is dat het een beetje een 13 in een dozijn-film is.

Enkel te bekijken indien er niets beters op TV is of indien de afstandsbediening kapot is.

avatar van kimberlyVD
Toffe film... iets of wat voorspelbaar misschien... maar toch een leuk verhaal met toffe wendingen... Een dikke 3,5 van mij !

avatar van Candicee
Mooie & Leuke film, Sommige delen echt komisch xD
3,5 van mij:D

avatar van kimmie131195
Vind alle twee de delen erg grappig

avatar van priinces
aaaah zo leuk echt een meiden film die eigenlijk nog in sprookjes geloven:D

avatar van missl
Ik vind dit soort films erg leuk, ach wie wil er niet een prinses zijn. Haha

avatar van DragQueen
Meer van hetzelfde, maar toch een vermakelijk vervolg. leuk verhaaltje, prima humor. acteerwerk was ook weer in orde. 2,5 sterren.

Hier kon ik nou hardop om lachen.

ook een leuke film, 4,5

avatar van Najade
Leuke vervolg! Ongelofelijk dat julie andrews al in de 70 is, ziet er heel goed uit!

Moest Anne Hathaway niet in deze film meespelen zou deze film toch een heel stuk minder zijn. Zij is een heel goede actrice. evenals Julie Andrews ze speelde ook heel goed. De film is een goed vervolg.

avatar van voskat
Ongelooflijk oubollig en truttig.
Het eerste deel wordt gelijk een stuk beter in mijn herinnering vergeleken met dit gedrocht.

avatar van benthe
Leuke film, grappig en Julie Andrews is altijd goed!

avatar van yeyo
Een handvol irritante personages (de vrijgevochten, eigenzinnige tiener, het machtsbeluste booswicht, de lelijk, doch betrouwbare vriendin,..), wat willekeurige slapstick, een uiterst clichématige voorstelling van de adel, liefdesperikelen, een groots opgezette, ludieke trouw op het einde gevolgd door de 'wijze les' dat liefde alles overwint.

Dat zijn alle noodzakelijke elementen voor The Princess Diaries 2, een film die ongetwijfeld tot de verbeelding zal spreken, van elk jong meisje, maar mij koud liet.

By the way, waarom praten ze Brits in een fictief land tussen Spanje en Italië?

avatar van mnrk
Zelfs deel 2 was nog prima om naar te kijken. Ze hebben gelukkig de zelfde acteurs gehouden als in het 1e deel.

Dit deel keek ook weer prima weg net zoals het 1e deel. Anne Hathaway en Julie Andrews zijn weer lekker op dreef.

avatar van FarahEl
Deel 2 was toch minder. Ik kon mijn aandacht er soms niet bij houden en sommige scenes waren te langdradig.

avatar van TragieStar.*
Eigenlijk toch wel iets beter dan deel 1.
Het had meer sfeer en mooie decoraties en kleding.
Anna Hataway acteerde weer super en ook alle mensen die weer terug waren vanuit deel 1.
Verder veel cliche en voorspelbaar maargoed dat maakt niet uit als de film maar goed in elkaar zit.
Ik vind het toch een hele film om een keer gezien te hebben.

avatar van planet_of_death
Ik ben afgehaakt. Zo veel zoetsappigheid en klefheid kan ik niet hebben. Alsof er een suikerspin in je neus geduwd wordt.

avatar van benthe
Leuke film met een zeer mooie en romantische omgeving. Verhaal blijft leuk! Al heel vaak gezien, maar verveelt nooit, ook nu (ben hem op dit moment aan het kijken) weer niet.

Gemiddelde mierzoete romkom waar je echt een liefhebber van moet zijn ik keek met m'n vrouw en dochter mee en de film viel me toch wel mee.

avatar van juliegirlxoxo
Erg leuke film vooral de kleine kindjes maken het af,maar toch zijn er wat minpunten,sommige scene's mochten ze er uit knippen en andere scene's moesten voor mij part iets langer duren,ook snapte ik niets van het einde.

Leuk vervolg. Net iets beter dan deel 1.

aardig en amusant; zeer cliché-matig.

avatar van alexspyforever
Misschien wat meer spanning in deze film dan zijn voorganger, maar het is allemaal te clichématig en vooral erg overbodig.

Niet half zo leuk als de eerste, maar aardig vermaak. Anne Hathaway is altijd wel leuk om te zien.

avatar van Richard_Voorhees
Ze is inderdaad leuk om naar te kijken, maar verder had de film toch maar bar weinig te bieden.
Matige vervolgfilm die enkel gemaakt lijkt te zijn voor de $.

avatar van mjk87
Matig, zij het iets beter dan het eerste deel. Dat komt vooral door Hathaway die nu niet het hele domme duffe kutje moet spelen. Ze is nog steeds onhandig, maar het is minder irritant dan in het eerste deel. Verder is dit overduidelijk een kinderfilm, in de manier van acteren, de flauwe humor en het feit dat als Rhys-Davies zegt dat er mensen wel de tiara (lees: kroon) van Hathaway willen grijpen, hij daarna ook nog in zichzelf moet zeggen dat hij dat is.

Enfin, verder kent de film wel een zekere charme en dat liedje van Clarkson is leuk. En hoewel Hathaway nog geen groot actrice is hier, doet ze het aardig als leading lady. Andrews en Elizondo . Verder is de aankleding wel leuk met dat typische Europese al is het camerawerk nergens bijzonder of sprankelend. En eigenlijk is dat het hele verhaal van de film. Het is allemaal niet heel slecht en best te kijken, maar ook wat saai en ingedut waardoor je nogal eens op je klokje kijkt hoe lang dit nog gaat duren.

Verder kijkt het eerste uur nog best lekker weg, maar uiteindelijk zit er maar geen schot in de zaak en duurt de hele film toch zeker een kwartier te lang. 2,0*.