• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.405 films
  • 12.229 series
  • 34.009 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.115 gebruikers
  • 9.378.259 stemmen
Avatar
 
banner banner

Inglourious Basterds (2009)

Oorlog / Komedie | 153 minuten
3,96 7.981 stemmen

Genre: Oorlog / Komedie

Speelduur: 153 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten / Duitsland

Geregisseerd door: Quentin Tarantino

Met onder meer: Brad Pitt, Christoph Waltz en Mélanie Laurent

IMDb beoordeling: 8,4 (1.757.135)

Gesproken taal: Duits, Engels, Frans en Italiaans

Releasedatum: 27 augustus 2009

Plot Inglourious Basterds

"Once upon a time in Nazi occupied France..."

In het door Duitsers bezette Frankrijk is Shosanna Dreyfus getuige van de brute moord op haar familie, onder leiding van nazi-kolonel Hans Landa. Ze weet maar net te ontsnappen en vlucht naar Parijs, waar ze een nieuwe identiteit aanneemt en een filmtheater gaat runnen. Ondertussen, ergens anders in Frankrijk, neemt een joodse groep soldaten, onder leiding van luitenant Aldo Raine, wraak op de nazi's.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

LT. Aldo Raine

COL. Hans Landa

SGT. Donny Donowitz

LT. Archie Hicox

Bridget von Hammersmark

Fredrick Zoller

SGT. Hugo Stiglitz

CPL. Wilhelm Wicki

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van predator 2

predator 2

  • 147 berichten
  • 64 stemmen

Zeker een goeie film alleen het genre oorlog Komedie vind ik onzin

zo lachwekkend vond ik hem niet.de film was meer aan de groffe kant.


avatar van MiekieMow

MiekieMow

  • 224 berichten
  • 308 stemmen

Heel tof ook om voor de tweede keer te kijken! Ik vind hem grandioos! En ik begrijp dus alle mensen die deze film zo hoog raten

petje af voor K.Landa


avatar van dulcinea

dulcinea

  • 923 berichten
  • 818 stemmen

Tja wat moet ik hierover zeggen? Het is Tarantino én het is oorlog, en dat zijn al 2 dingen die mij eigenlijk totaal niet liggen. Kill Bill vond ik een uitstekende film, zowat al de rest van Tarantino vind ik compleet overroepen. Door alle goeie kritieken wou ik deze toch ns proberen maar het is gewoon m'n ding niet.

De film kent een paar mooie scènes maar duurt veel te lang en er zitten teveel overdreven lange dialogen in, voor de rest is het typisch Tarantino, bloederig, gewelddadig en af en toe grappig.

Ik kan begrijpen dat sommige mensen dit top vinden maar wat mij betreft zeker geen top 10 plaats.

3*


avatar van macromark

macromark

  • 41 berichten
  • 92 stemmen

movieonly schreef:

(quote)

0,5 is wel heel erg triest om te geven, dan heb je de film volgens mij niet gezien.

Ik heb hem zeker wel gezien. Deze film ligt mij gewoon TOTAAL 100% niet. Ik heb trouwens ook uitgelegd waarom.


avatar van movie fan

movie fan

  • 318 berichten
  • 303 stemmen

wanneer komt deze film eigelijk uit op dvd ? . iemand ?


avatar van mvgeffen

mvgeffen

  • 2 berichten
  • 2 stemmen

Nog maar een maand geleden, heb ik deze film 2x gezien in 2 weken. De top! Woorden schieten te kort. Tekenend daarvoor zijn mijn gedachten bij het verlaten van de bioscoop: "Welke film moet iemand maken om "Inglorious Bastards" te overtreffen?"

Ik was behoorlijk geraakt en enorm enthousiast etc. over o.a. "Slumdog Millionaire", "There will be Blood", "No country for old men" en had toen dezelfde gedachte. Lang geleden, na "Pulp Fiction" en "Reservoir Dogs" dacht ik dat ook en maar nieuwe films overtroffen altijd weer hun voorgangers. Maar nu niet meer! "Inglorious Bastards" is & blijft onovertroffen! Hier gaat m.i. niemand meer overheen. Tarantino heeft de lat op excellente wijze extreem hoog gelegd!


avatar van chevy93

chevy93

  • 12754 berichten
  • 1324 stemmen

movie fan schreef:

wanneer komt deze film eigelijk uit op dvd ? . iemand ?

Bij bol.com kan je hem al voorbestellen. Er staat dat hij 21 januari beschikbaar is. Ik neem aan dat bol.com ook de officiële release aanhoudt:

bol.com | Inglourious Basterds, Brad Pitt, Eli Roth & Diane Kruger | Dvd


avatar van Minotaures

Minotaures

  • 7810 berichten
  • 2537 stemmen

'Bonjuurno'

Blijft een heerlijke stuk!


avatar van Rickazio

Rickazio

  • 292 berichten
  • 390 stemmen

Beste film? Slechtste film van 2009!

Slaat nog geen deukje in een pakje boter.

Zelf ingenomen Brad Pitt is meer bezig om stoer op het witte doek over te komen dan zich te verdiepen in z'n karakter.

Ik zie een acteur geen personage!

Verhaal slaat gewoon ook nergens op, wijkt zo ontzettend ver af van de realiteit, ik snap dat dit misschien de bedoeling is, maar waar slaat het op? Mogen films niet meer leerzaam zijn tegenwoordig?

Mensen die hier een hoog cijfer voor geven zijn opzoek naar wraak op de holocaust ofzo? zinloos...


avatar van RPHNL

RPHNL

  • 3 berichten
  • 4 stemmen

Ga jij maar tekenfilms kijken dan...


avatar van Rickazio

Rickazio

  • 292 berichten
  • 390 stemmen

RPHNL schreef:

Ga jij maar tekenfilms kijken dan...

Lekker genuanceerd jongen... maandag beginnen de basisscholen weer, niet je broodtrommeltje vergeten hé.

Na mijn mening veegt een film als "Der Untergang" deze film van de kaart, simpel weg omdat het beter acteerwerk is en je ook nog wat leert van de geschiedenis.


avatar van BlueVelvet

BlueVelvet

  • 1316 berichten
  • 785 stemmen

Rickazio schreef:

Mogen films niet meer leerzaam zijn tegenwoordig? Mensen die hier een hoog cijfer voor geven zijn opzoek naar wraak op de holocaust ofzo? zinloos...

Wat een vreemde kritiek. Je bent niet zo bekend met Tarantino? Zijn doel is over het algemeen niet een zo realistisch en educatief mogelijk verhaal neer te zetten. Sowieso: dan kun je bij een drama-film ook wel vragen 'mogen films tegenwoordig geen horror bevatten'? Misplaatst, dus.

Na mijn mening
En voor jouw mening?


avatar van Lupussy Galore

Lupussy Galore

  • 456 berichten
  • 728 stemmen

movieonly schreef:

Gelukkig weer naar het filmfestival , kun je weer een hardcore moeilijke film aan je top 10 toevoegen.

0,5 slaat helemaal nergens op zeker niet als je een liefhebber bent , dan geef je alleen al punten voor het vakwerk wat in deze film zit.

Ik maak nooit lijstjes. En ik heb het een beetje gehad met filmfestivals.

Grappig genoeg vind ik 7/8 films uit jou Top 10 geweldig! Heb ik ff gecheckt.


avatar van namingway24

namingway24

  • 1117 berichten
  • 1403 stemmen

"If you don't like Inglourious Basterds, the fault is yours."


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Mensen die hier een hoog cijfer voor geven zijn opzoek naar wraak op de holocaust ofzo? zinloos...
Die is mooi


avatar van DrJ

DrJ

  • 80 berichten
  • 152 stemmen

Als je je inleeft in deze film, ga je die Kolonel Landa echt haten haha...

Hij komt gewoon overal achter...

Goed geacteerd..

Ik vond Brad Pitt het WEER goed doen...

Ik vond hem boeiend, maar een meesterwerk gaat me te ver...


avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

  • 3473 berichten
  • 1630 stemmen

Rickazio schreef:

Beste film? Slechtste film van 2009!

Slaat nog geen deukje in een pakje boter.

Zelf ingenomen Brad Pitt is meer bezig om stoer op het witte doek over te komen dan zich te verdiepen in z'n karakter.

Ik zie een acteur geen personage!

Verhaal slaat gewoon ook nergens op, wijkt zo ontzettend ver af van de realiteit, ik snap dat dit misschien de bedoeling is, maar waar slaat het op? Mogen films niet meer leerzaam zijn tegenwoordig?

Mensen die hier een hoog cijfer voor geven zijn opzoek naar wraak op de holocaust ofzo? zinloos...

Brad Pitt is namelijk een hele goed acteur. En dat laat hij hier weer zien. Hij verdiept zich goed, bijv. met zijn accent. En volgens mij moet zijn personage ook stoer overkomen anders doet hij zulke dingen niet bij die nazi's.

Ook vind ik het wel leuk dat het anders is dan de geschiedenis, of moet de film zich precies aan de geschiedenis houden voor jou?

Het is een keer wat anders.

Wraak op de holocaust omdat we een hoog cijfer geven?? Daar kan ik met me pet niet bij.


avatar van Seifer

Seifer

  • 805 berichten
  • 356 stemmen

mvgeffen schreef:

Nog maar een maand geleden, heb ik deze film 2x gezien in 2 weken. De top! Woorden schieten te kort. Tekenend daarvoor zijn mijn gedachten bij het verlaten van de bioscoop: "Welke film moet iemand maken om "Inglorious Bastards" te overtreffen?"

Ik was behoorlijk geraakt en enorm enthousiast etc. over o.a. "Slumdog Millionaire", "There will be Blood", "No country for old men" en had toen dezelfde gedachte. Lang geleden, na "Pulp Fiction" en "Reservoir Dogs" dacht ik dat ook en maar nieuwe films overtroffen altijd weer hun voorgangers. Maar nu niet meer! "Inglorious Bastards" is & blijft onovertroffen! Hier gaat m.i. niemand meer overheen. Tarantino heeft de lat op excellente wijze extreem hoog gelegd!

Gewoon Hans komt volgens jouw anders aardig dicht in de buurt.


avatar van rww_135

rww_135

  • 8 berichten
  • 68 stemmen

Ik weet niet wat ik van deze film moet denken.. ik vond het maar langdraderig. En de humor was ook ver te zoeken. Dat deze film zo hoog scoort is voor mij dan ook een raadsel.


avatar van raafmau

raafmau

  • 134 berichten
  • 170 stemmen

Bij films van QT, moeten gewoon de dialogen en de humor je liggen anders vind je er idd niets aan. Ik snap je mening rww_135


avatar van groente12

groente12

  • 315 berichten
  • 0 stemmen

Mijn eerste Tarantino film die ik heel erg aandachtig heb gekeken.

Inglourious Bastard is een hele goede film, de eerste scene was heel erg wennen ik had toen echt geen idee welke kant de film op wilde gaan. De scenes zijn heel erg langdradig maar wel heel erg goed en onderhoudend door vooral de dialogen. Wie dan ook het script heeft geschreven verdient echt een dikke pluspunt. De personages vond ik niet heel erg memorabel maar wel erg grappig. Het is niet echt een film wat ik ervan had verwacht, maar door het sterke plot, rare humor, en dialogen ben ik zeker niet teleurgesteld.


avatar van undeviljur

undeviljur

  • 55 berichten
  • 730 stemmen

macromark schreef:
Ik heb me simpelweg kapot verveeld met deze film. Ik vond de karakters niet overtuigens (ook Brad Pitt niet) en het verhaal was naar mijn mening VEEL en dan ook VEEL te langdradig en het pakte me ook niet.

De restaurantscene, beginscene en barscene waren wat mij betreft slaapverwekkend, maar heb toch de hele film afgekeken omdat ik had verwacht dat het einde het dan ook goed zou maken.

Ook dit bleek niet zo te zijn. De film eindigde precies zoals ik had verwacht, terwijl ik op een verrassing hoopte. Verder heb ik alleen kunnen lachen om "wienerschnitzel finger" en hun poging tot Italiaans praten. Voor de rest is deze film totaal niet wat ik ervan had verwacht.

In mijn ogen zie ik niet waarom deze film zo geliefd is, maar aan de andere kant is zo'n converserende film niks voor mij.

0,5* Ik ga nou niet zeggen dat mensen die deze film goed vinden geen smaak hebben, want dat slaat verder nergens op. Dit is gewoon mijn mening.


ik ben het helemaal eens met hem!!!


avatar van Al DeNiro

Al DeNiro

  • 1664 berichten
  • 105 stemmen

Dit moet wel de meest overschatte film ooit zijn.

Beste film van 2009? Kom op mensen, dat kunnen jullie toch niet menen.

Het zal vast te maken hebben met anti-Duitse sentimenten/gevoelens.

Leuk hoor, lachen om Duitsers die zich belachelijk gedragen of afgemaakt worden.

Verder gingen sommige dialogen ook werkelijks nergens over.

In films als Pulp Fiction, Reservoir Dogs en Kill Bill werkte het nog wel, maar hier is het gewoon mislukt.

Enige wat ik goed vond, was het begin, de scene waarin Brad Pitt & Co Italiaans proberen te spreken en Hans Landa.


avatar van deft0nes

deft0nes

  • 1071 berichten
  • 1456 stemmen

Al DeNiro schreef:

Beste film van 2009? Kom op mensen, dat kunnen jullie toch niet menen.

Achja, jij hebt Watchmen als een van de beste films van 2009 en daar ben ik, en met mij een hoop anderen, het weer niet mee eens.


Ik heb de film net gekeken, en hij hoort terecht bij de top films van het afgeloppen jaar, als het nr.1 moet zijn weet ik niet, maar zeker top 3. Het einde van de film gaf me een glimlach....


avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

  • 3473 berichten
  • 1630 stemmen

Al DeNiro schreef:

Dit moet wel de meest overschatte film ooit zijn.

Beste film van 2009? Kom op mensen, dat kunnen jullie toch niet menen.

Het zal vast te maken hebben met anti-Duitse sentimenten/gevoelens.

Leuk hoor, lachen om Duitsers die zich belachelijk gedragen of afgemaakt worden.

Verder gingen sommige dialogen ook werkelijks nergens over.

In films als Pulp Fiction, Reservoir Dogs en Kill Bill werkte het nog wel, maar hier is het gewoon mislukt.

Enige wat ik goed vond, was het begin, de scene waarin Brad Pitt & Co Italiaans proberen te spreken en Hans Landa.

En als mensen deze film wel de beste film vinden van 2009?

Zo wat!?

Ieder zijn smaak toch.

Ik denk dat de meerder helft bepaald.


avatar van maus9

maus9

  • 169 berichten
  • 1785 stemmen

Al DeNiro schreef:

Dit moet wel de meest overschatte film ooit zijn.

Beste film van 2009? Kom op mensen, dat kunnen jullie toch niet menen.

Het zal vast te maken hebben met anti-Duitse sentimenten/gevoelens.

Leuk hoor, lachen om Duitsers die zich belachelijk gedragen of afgemaakt worden.

Verder gingen sommige dialogen ook werkelijks nergens over.

In films als Pulp Fiction, Reservoir Dogs en Kill Bill werkte het nog wel, maar hier is het gewoon mislukt.

Enige wat ik goed vond, was het begin, de scene waarin Brad Pitt & Co Italiaans proberen te spreken en Hans Landa.

Ben het grotendeels met je eens. Maar ik moet wel zeggen dat Hans Landa echt geweldig werd gespeeld, echt super. Goede film, maar niet veel meer dan dat.


avatar van Minotaures

Minotaures

  • 7810 berichten
  • 2537 stemmen

Hoe ik het zo zie, steelt Christoph Waltz de show en niet Pitt.


avatar van angel-eyes18

angel-eyes18

  • 259 berichten
  • 0 stemmen

Minotaures schreef:

Hoe ik het zo zie, steelt Christoph Waltz de show en niet Pitt.

Daar heb je zondermeer gelijk in!!!!!


avatar van audulfus

audulfus

  • 3 berichten
  • 3 stemmen

macromark schreef:
Ik heb me simpelweg kapot verveeld met deze film. Ik vond de karakters niet overtuigens (ook Brad Pitt niet) en het verhaal was naar mijn mening VEEL en dan ook VEEL te langdradig en het pakte me ook niet.

De restaurantscene, beginscene en barscene waren wat mij betreft slaapverwekkend, maar heb toch de hele film afgekeken omdat ik had verwacht dat het einde het dan ook goed zou maken.

Ook dit bleek niet zo te zijn. De film eindigde precies zoals ik had verwacht, terwijl ik op een verrassing hoopte. Verder heb ik alleen kunnen lachen om "wienerschnitzel finger" en hun poging tot Italiaans praten. Voor de rest is deze film totaal niet wat ik ervan had verwacht.

In mijn ogen zie ik niet waarom deze film zo geliefd is, maar aan de andere kant is zo'n converserende film niks voor mij.

0,5* Ik ga nou niet zeggen dat mensen die deze film goed vinden geen smaak hebben, want dat slaat verder nergens op. Dit is gewoon mijn mening.



Marco heeft het goed omschreven, en ik ben het helemaal met hem eens. Er zat werkelijk geen sprankje Pitt in deze film. Naar mijn mening is dit dan ook de meest overgewaardeerde film van 2009.