The Falcon in San Francisco (1945)

Misdaad / Mystery

geregisseerd door Joseph H. Lewis
met Tom Conway, Rita Corday en Edward Brophy

Tijdens hun vakantie in San Francisco ontmoetten Tom 'The Falcon' Lawrence en zijn partner Goldie Locke het schattige kleine meisje Annie, waarvan haar verzorgster net is vermoord. Wanneer The Falcon Anne naar haar huis begeleidt, wordt hij gearresteerd vanwege kidnapping, maar de geheimzinnige Doreen Temple weet hem op borgtocht vrij te krijgen. Niet lang daarna is The Falcon aan boord van het stoomschip 'Citadel' vanwege een crimineel netwerk rond zijdesmokkel onder leiding van de voormalige dranksmokkelaar Duke Monette.

avatar van wendyvortex
11e deel uit de totaal 16 delen over private-detective "The Falcon".
Stuk charmantere man dan z'n film noir-tegenhangers en daardoor ook wat minder interessant.
Best aardige mystery verder, zeker omdat er wat minder humor in zit dan de meeste Falcon-films, het plot vrij aardig in elkaar zit en we pas aan het einde weten hoe iedereen nou precies met elkaar te maken heeft.
Best wel spannende film, lekker ouderwets met geheimzinnige handen die van achter een gordijn met een revolver schieten en zo.