The Falcon Takes Over (1942)

Misdaad / Mystery

geregisseerd door Irving Reis
met George Sanders, Lynn Bari en James Gleason

Ex-worstelaar Moose Malloy, net uit de gevangenis, is op zoek naar zijn voormalige verloofde Velma. Hij kan haar niet snel vinden, wat resulteert in een aantal moorden. Gay Lawrence (George Sanders), aka The Falcon, moet samen met Ann Riordan (Lynn Bari), een mooie journaliste, deze zaak oplossen nadat hun hulp is ingeroepen.

neo (crew)
In hetzelfde jaar van de laatste Saint film (The Saint in Palm Srpings) bedacht men een ander karakter voor George Sanders te spelen, met in gedachten uiteraard weer een hele reeks. De Falcon reeks heeft naar alle waarschijnlijk dezelfde wisselvalligheden per deel. Dat kan je al inschatten na een enkele film als The Falcon Takes Over. Toch best leuke gevatte dialogen, goed gespeeld door Sanders en een verdere plezierige cast. Ook de (stock) muziek van Roy Webb is uitstekend, met opvallend dezelfde muziek als bij andere. Rarara. 2.5 sterren

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Degelijk ouderwets misdaadverhaal dat niet verrast, maar wel weet te vermaken. > 3*

Prima vermaak mystery thriller.