ad
  • 8.079.484 stemmen

A Date with the Falcon (1941)

Misdaad / Drama | 63 minuten

Genre: Misdaad / Drama

Geregisseerd door: Irving Reis

Met onder meer: George Sanders, Wendy Barrie, Allen Jenkins

IMDb beoordeling: 6,6 (764)

Releasedatum: 16 januari 1942

Over A Date with the Falcon

"ALL NEW THRILLS!"

Sampson is een wetenschapper die een methode heeft uitgevonden om synthetisch diamant te maken voor industrieel gebruik. Zijn synthetische diamenten lijken echter zoveel op echte diamanten, dat zelfs experts ze niet kunnen onderscheiden. Daarom besluit een groep criminelen om Sampson te ontvoeren en hem te dwingen diamanten te maken voor hen. Inspecteur O'Hara geeft superspeurder Gay Lawrence, alias The Falcon, de opdracht om Sampson op te sporen en veilig terug te brengen.

avatar van Fangs

Fangs (crew films)

Net als 'The Gay Falcon' is ook dit tweede deel verrassend grappig en vermakelijk. Dit deel weet zelfs nog iets beter je aandacht vast te houden. Het verhaal is wel een beetje rommelig.

> 3.5*

avatar van Dreiecke

Dreiecke

Dat de man Gay heet vind ik wel erg apart. Het leidt gewoon af

Ook hier weer leuke dialogen en situaties en hier gelden dezelfde opmerkingen als ik bij 'The Gay Falcon' neerpende. Goed expressief acteren en fijne muziek. Ook een betere beeld en geluidkwaliteit in dit deel.

Het was een leuk uurtje tijdverdrijf, deze film.

Ik kon wat vinnige kritiek op het gezag bespeuren, bv op het werk van de politieagent en de (niet nadenkende, doch puur order opvolgende) keuzes die hij daarin maakt.

Niet zo wonderlijk in combinatie met de diamanthandel en de tentoon gespreide mentaliteiten in de film.

avatar van Brix

Brix

Lang geleden heb ik de hele Falcon serie op de Duitse TV gezien.

Met deze dagelijkse double-feature op BBC TV ben ik dan ook erg blij, vooral ook om de films nu in de originele taal te kunnen beleven, en dat is toch wel even wat anders.

Geweldig leuke dialogen, vooral in dit tweede deel.

Sanders is altijd leuk om te zien, en is hier weer goed in vorm.

Jammer dat hij er na slechts weinige delen (4) uit stapte, maar zijn broer Tom Conway nam de rol zeker niet onverdienstelijk over.

Hoewel...die speelde in de films de rol van (The Falcon) Gay Lawrence's broer.

De Falcon doet overigens erg denken aan de Saint. (ook een rol die Sanders ooit speelde)

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Ik ben een fan van George Sanders en de "Saint"&"Falcon"-series.

Deze "A Date With The Falcon" vind ik een van de beste uit de serie.

In deze sfeervolle film krijgt Gay Lawrence (George Sanders) te maken met diamantenhandel en gangsters.