• 8.348.293 stemmen

Geregisseerd door: Buddy Van Horn

Met onder meer: Clint Eastwood, Bernadette Peters en Timothy Carhart

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Pink Cadillac

Premiejager Tommy Nowak is van alle markten thuis als het erop aankomt zijn doel te bereiken. Hij ontpopt zich van geroutineerde deejay of rodeoclown, tot casinocroupier met als doel zijn prooi op het gepaste moment en liefst onverwachts in de boeien te slaan. De zaak "Lou Ann McGuinn" is dan ook een echte uitdaging voor Tommy. Lou Ann is er niet alleen vandoor met de roze Cadillac die ze van haar echtgenoot heeft "geleend", ze heeft ook hun acht maanden oude baby bij zich en een pak valse dollars die in de auto verstopt zaten en die aan een bende blanke extremisten toebehoort. Het begin van een dolle achtervolging.

imageimageimage

avatar van FisherKing

FisherKing

Slechtste film van Eastwood!

avatar van Wouter

Wouter

Slechtste film van Eastwood!

Hij is niet van Eastwood zelf.

avatar van FisherKing

FisherKing

Weet ik Wouter

Ik bedoelde waar hij in acteert.

avatar van Armin

Armin

De op 1 na slechtste van Eastwood. *1/2

avatar van sydney

sydney

De op 1 na slechtste van Eastwood. *1/2

Wat is de slechtste dan?

avatar van Bandit

Bandit

Ik denk dat ie één van die stomme apen films bedoeld.

Onzin verwijderd.

avatar van twintone01

twintone01

Best aardig wegkijkende komedie met een prima 'eind-jaren-80' sfeertje. Hoewel het verhaal in grote lijnen is gejat van het veel betere "Midnight Run" uit 1988 met Robert de Niro en de film soms wat te serieus wil zijn, zitten er best geinige scenes in en moet ik concluderen dat Pink Cadillac niet zo slecht is als het "commentaar" dat hierboven gegeven is moet doen geloven.

2-en-een-halve-ster.

avatar van wesbrina

wesbrina

Ben het met de vorige spreker eens .

Het is geen topper , maar kijkt toch aardig weg dacht ik zo .

Zeker voor de Eastwood fans.

avatar van HammerHead

HammerHead

Zeer matige film, plot is matig, Eastwood is matig, de schurken zijn matig, het einde is matig...

Wel een cameo van Jim Carrey gespot, ook leuk....

avatar van Theatertje

Theatertje

O ja? Waar zag jij Jim Carrey???

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2087 stemmen

Ik heb deze Film wel gezien maar ik zag Jim Carrey ook niet en daarom wil ik de Film nog wel eens herzien.

Clint Eastwood had ook hier weer een Rol om iets moois van te maken maar ik vind het Jammer genoeg toch niet echt een super Goede Film om te zien, Jammer vind ik dat natuurlijk maar ja .... ondanks dat toch nog wel aardig soms.

avatar van l.ingomair

l.ingomair

kijk op imdb.com, staat toch echt dit over de rol van jim carrey

Jim Carrey ... Lounge Entertainer (as James Carrey)

avatar van moviemike

moviemike

Hij komt er één seconde in als infantiele Elvis-imitator, maakt zich hier eigenlijk compleet belachelijk!

avatar van Thomas3

Thomas3

Het jaar erop mocht hij iets langer meedoen in een Eastwood (dirty harry) film dacht ik, maar dit terzijde.

Deze film is een middelmatige film, nie slecht, zeker niet!

Het is beetje in sfeertje van die "apenfilms".

avatar van Beertje45

Beertje45

Echt de zwakste uit Clint's ouvre, alhoewel ik nog nooit die films met die orang heb gezien. Deze was echter al hopeloos slecht, zeker met Peters die me zodanig op de zenuwen werkt. Wat een flutactrice!

scorsese

Matige film waarin een premiejager jacht maakt op een voortvluchtige vrouw in een roze Cadillac. Een wat onevenwichtige mix tussen comedy en actie. Zeker wel een aantal vermakelijke scenes, maar de film had wel wat korter gemogen. Na The Dead Pool is Jim Carrey hier opnieuw te zien in een cameo.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2087 stemmen

Ik meen dat ik 'm al wel eens eerder gezien had. Ik herinnerde me er echter helemaal niets meer van. In de tijd dat ik naar alle Jim Carrey films op zoek was kon ik hem nergens vinden. Nu, reeds enkele jaren na die 'missie', kwam ik de film alsnog tegen.

Hoge verwachtingen had ik niet. Ik hield er rekening mee dat we met een Eastwood komedie te maken hebben en die schijnen niet zo'n beste reputatie te hebben (al heb ik zelf nog geen van de 'apen films' gezien). Clint vind ik een sterk regisseur en acteur. Hier vond ik hem eerlijk gezegd wat onwennig soms. Je ziet dat hij zo nu en dan probeert grappig te zijn, maar dat werkt slechts bij vlagen. Het enige dat daadwerkelijk meermaals op de lachspieren werkte, was hoe fout deze film eigenlijk is. De 80's sfeer wordt 120 minuten lang uitgeademd en daar heb ik eerlijk gezegd een zwak voor. Het zijn vaak gezellige films. Hetzelfde geldt overigens voor de muziek uit die tijd. De soundtrack kon mij dus wat dat betreft ook wel bekoren.

Uiteraard valt er het nodige aan te merken. Bernadette Peters is matig. De schurken zijn lachwekkend slecht en ongeloofwaardig. Eastwood zelf hebben we op zijn zachtst gezegd ook wel eens beter gezien. Het speelduur is net iets te lang. Het verhaal heeft weinig om het lijf. Maar.. aan dit alles heb ik me niet heel erg gestoord. De popcornfactor is namelijk best hoog. Het kijkt zonder meer lekker weg.

Voor Jim Carrey hoef je het niet te doen. Zijn cameo is enkel leuk omdat hij zo'n grote invloed op mijn filmliefde heeft gehad (beter gezegd: ik was groot fan van hem). Voor zowel een betere Clint Eastwood als een betere Carrey als een beter werkje van regisseur Buddy van Horn stem je beter af op The Dead Pool. Pink Cadillac vind ik persoonlijk verder geen slechte film, maar ik snap wel waarom hij zo beschouwd wordt. Inhoudelijk stelt het allemaal niet veel voor, maar qua sfeer en vermaak bood het precies waar ik behoefte aan had.

avatar van klara

klara

Vrij simplistische maar wel aangenaam wegkijkende Eastwood film. Oke, hij heeft er betere

gemaakt, en zijn zijn westerns de beste. In die twee komische films van hem met die orang oetan,

gaat hij de mist in. Eastwood onwaardig. Deze kan er best wel mee door.