Leaving Las Vegas (1995)

2048 stemmen

Drama / Romantiek

geregisseerd door Mike Figgis
met Nicolas Cage, Elisabeth Shue en Julian Sands

Ben (Nicolas Cage), een gefaalde screenwriter uit Hollywood, is een onverbeterlijke alcoholist. Wanneer hij zijn gezin, zijn baan en ieder toekomstperspectief verliest, besluit hij z'n schepen achter zich te verbranden. Hij vertrekt naar Las Vegas waar hij in een lange uitbarsting van drank en zelfdestructie zijn einde tegemoet wil gaan. Dan ontmoet hij de prostituee, Sera (Elisabeth Shue), die wanhopig op zoek is naar liefde en op de vlucht is voor haar pooier. Ben en Sera raken verwikkeld in een relatie en vinden hierin enig respijt in hun tot dan toe uitzichtloze leven.

avatar van Jordy
Het verhaal op zich vond ik goed, maar niet denderend, maar de film is wel erg indrukwekkend. Vooral Cage speelt erg goed als alcoholist, en Shue is ook (zoals altijd) leuk om naar te kijken. 3 sterren.

neo (crew)
zeer goeie rol,maar of hij oscar echt verdiend heeft? Sean Penn was ook kanshebber voor zijn rol in Dead Man Walking.

vic
nee sorry, ik ben het bijna nooit eens met die oscars verdeling. Maar dat jaar was de mannelijke hoofdrol echt goed toegekend. Sean penn is een hele goede acteur maar de rol die Nicolas Cage had gegeven in Leaving Las Vegas was echt fantastish.

echt verdiend dus volgens mij

dit was duidelijk niet mijn soort film.

Prachtfilm! intelligent gebracht en SUPER geacteerd..Tsja , Cage he ? =]
4 sterren

Een van mijn favoriete films!
Geweldige rol van Nicolas Cage. Zijn beste rol tot nu toe.
Ook met Elisabeth Shue, oh wat is ze mooi.
De filmmuziek is prachtig en gemaakt door regisseur Mike Figgis. Erg sfeervol, goede combinatie van jazz en klassiek. De tracks die gezongen zijn door Sting zijn schitterend.

rikrikrik
Helemaal eens kappeuter! orgineel verhaal. goed werk van Cage maar vooral van het hoertje. wat mij betreft zo'n beetje de enige goede rol van Cage. Na deze film was ik even fan van Cage als acteur maar dat is er na te veel (in mijn ogen) vreselijk slechte acteer prestaties wel af. 4 sterretjes

Hoertje is trouwens Elizabeth Shue. Ook goed ja, maar bovenal aantrekkelijk..
Inderdaad, ook ik vind Cage inmiddels niet meer zo goed. Face/Off vind ik nog wel goed. Dat zelfde heb ik ook met De Niro. Die speelt ook in zo veel middelmatige films.

Ik vond dit een best mooie film.

avatar van narva77
Afgelopen nacht weer gekeken. Schitterrende film met uitstekend acterende Cage (de oscar was terecht) en bloedmooie Shue

Ik heb alleen 1 keer een shiver-moment gehad (je mag raden welke scene).

Vier sterren (mischien komt er nog een halfje bij)

avatar van narva77
Ook leuk was dat ze in de scene bij het zwembad naar The Third Man zaten te kijken...

avatar van Yak
Yak
Ik ben altijd wel een sucker voor dat soort verwijzingen. Net zoals ze in 'Twelve Monkeys' in de bioscoop naar 'Vertigo' zaten te kijken - "Somewhere aroud here I was born .. and there I die."

avatar van Jordy
was me destijds niet opgevallen, dat ze Third Man zaten te kijken! ook in Heavenly Creatures gaan de meiden Third Man zien...

avatar van Yak
Yak
Ah, dus dat was The Third Man
Heb ik er toch nog een beetje van gezien

kappeuter schreef:
Ook met Elisabeth Shue, oh wat is ze mooi.

Absoluut!, heb deze film al meerdere malen gezien en werd telkens weer verliefd. (zucht)

SlingBlade
Vond Cage echt meesterlijk in deze film en Shue behalve dat ze bloedje mooi is vond ik ook erg goed hoor.
Weet iemand of ze al een vriend heeft

Erg mooie film!
Dat iemand zich wil dooddrinken gadverdamme moet er niet aan denken maar goed.
Ze kunnen beidde niet van hun kutleven af en ze willen het ook niet.
Goed geacteerd!

En Narva77: Volgens mij had je een shiver moment toen ze verkracht werd door dat enge kleine kutventje(eng hoofd) met zijn vriendjes,oooh... dat stuk zal ik niet weer gaan zien als ik hem nogges kijk. Bah wat erg, zulke lui mogen ze van mij doodschoppen, jakkes... ok het is maar een film maar toch het gebeurt ook echt, zo kleinnerend zo eng bah.

prachtige film

Leaving los cines.
Mij kon deze film volstrekt niet bekoren.
Ik vond het pretentieus. Een pretentieus melodrama. Mike Figgis moet trouwens maar eens stoppen met zelf de muziek produceren (letterlijk dus) en zich bij het regisseren houden. The Browning Version die hij een jaar eerder maakte was veeeel beter.
Ik kan mij voorstellen dat mensen heel erg geraakt worden door deze film maar ik dacht alleen maar steeds over Cage zijn personage: 'man, geef jezelf een schop onder de kont.' Ik weet niet of dat een gebrek aan barmhartigheid is of gewoon een kwestie van smaak.
Ik vind Cage geen bijzondere acteur en ik vind dat in zijn plaats Sean Penn voor het prachtige Dead Man Walking of Massimo Troisi (postuum) een oscar voor het poëtische Il Postino had moeten krijgen. Maar ja, ze hebben bij de Oscars nu eenmaal een zwak voor alcoholici, gehandicapten en zwakzinnigen (de rollen bedoel ik).

Eerder een gebrek aan romantiek... (sorry, moest er even uit)

Kwestie van smaak hoop ik. Het is een van mijn favoriete films en ik vind de soundtrack een van de beste soundtracks ooit. Ben het dus niet met je eens.

Soundtrack is wat mij betreft ook één van de beste die ik ken. De stem van Sting en die rokerige jazzy-muziek passen perfect bij de sfeer. Als bij het begin van de film de muziek er in komt, krijg ik alweer kippevel.

avatar van Banjo
brilliant!
niks op aan te merken nicolas cage speelt geweldig en elisabeth shue (wat een vrouw!)
ik zie haar nu voor het eerst maar ben nu al fan van haar. de film is gewoon zo goed dat je m moeiteloos 2 keer achter elkaar kan zien.
*****

avatar van herman78
shue is inderdaad een prachtvrouw. maar van twee keer achter elkaar leaving las vegas kijken word ik wel een beetje depri.

avatar van Phoenix
Cage heeft zich voor sommige scênes ook echt het lazerus gezope... Dan verdien je ook wel een oscar .

avatar van De Knip
Oscar voor deze rol? mwah....

Elisabeth Shue is hier echt een lekkere hoer zeg!

Dankzij haar toch nog :

FisherKing
De Knip schreef:
**1/2

Dan ben ik HEEL benieuwd wat jij onder drama verstaat.

De Knip schreef:

Yeah right

avatar van De Knip
Ik had nou niet echt het gevoel van: goh, wat heb ik meegeleefd met de hoofdpersonages!
Man is dronken, komt om zich dood te drinken naar Vegas, gaat ook dood, voorspelbaar filmpje.
En toen ie doodging...geen enkele rilling over mijn lijf. Zij speelt een lekkere hoer, wordt misbruikt...heb weleens ergere dingen gezien in een film.

Al met al nooit ergens een traan weggepinkt.

Vind het script erg magertjes al met al.

Erg goeie film, die het vooral moet hebben van de erg goeie cast. Cage leeft zich erg goed in als een dronkenlap en Sheu doet het oo erg goed als hoertje. Het verhaal (ondanks dat het echt gebeurd was) is me iets te veel van hetzelfde. 3,5*