• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.409 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.674 acteurs
  • 199.117 gebruikers
  • 9.378.487 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans (2009)

Misdaad / Drama | 121 minuten
3,00 1.600 stemmen

Genre: Misdaad / Drama

Speelduur: 121 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Werner Herzog

Met onder meer: Nicolas Cage, Eva Mendes en Val Kilmer

IMDb beoordeling: 6,6 (84.242)

Gesproken taal: Spaans en Engels

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans

"The only criminal he can't catch is himself."

Een corrupte, cocaïnesnuivende rechercheur mag een onderzoek leiden naar de moord op vijf illegale immigranten uit Senegal, in New Orleans. Tevens ligt hij in de clinch met een klant van de prostituee op wie hij verliefd is.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Terence McDonagh

Frankie Donnenfeld

Stevie Pruit

Armand Benoit

Pat McDonagh

Captain James Brasser

Binnie Rogers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Ookalgezien

Ookalgezien

  • 1 berichten
  • 0 stemmen

Echt een film die Nicolas Cage op het lijf is geschreven, zuipen, snuiven en de idioot uithangen. Ik vond het een typische Cage film, goed van het begin tot het einde met af en toe wat onverwachte wendingen.

Vooral het ongeluk waarbij er een dode krokodil op de weg lag vond ik bijzonder goed gefilmd, had verder helemaal niets met het verhaal te maken maar dit soort scenes geeft zo'n film wel een extra dimensie.

Ik ben een groot liefhebber van Nicholas Cage films en beloon deze dan ook met 4 sterren.


avatar van 2009

2009

  • 62 berichten
  • 92 stemmen

Rottentomatoes 87% d.d. 10 juli 2010, say no more!


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Hahah.. of dat echt iets zegt betwijfel ik .


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4616 stemmen

Ik heb bijna uitsluitend laaiend positieve reviews gelezen van deze film, dat zegt toch wel iets vind ik.


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Ik kan het me haast niet voorstellen. De reacties hier zijn ook niet heel geweldig. Het gaat toch sowieso om je eigen mening. Opzicht mooi dat je hebt genoten van de film. Dat is eigenlijk ook de bedoeling. Ik had dat zelf alleen niet. Ik ben het ook vaak niet eens met de recensies die ik het laatste jaar lees.


avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

  • 4355 berichten
  • 4515 stemmen

Ik denk dat de lage score hier te verklaren zou vallen omdat de film van de verwachtingen afwijkt zowel als Herzogfilm en als actiefilm. Maar het is in mijn ogen een klein meesterwerk, Herzog is op het moment in waanzinnige vorm.


avatar van emporio

emporio

  • 26 berichten
  • 48 stemmen

een goede film, niet zo goed als de voorganger, maar zeker vermakelijk


avatar van van duijn

van duijn

  • 935 berichten
  • 845 stemmen

ik vond er helemaal niets aan. de acteerprestaties gaan nog wel maar de film is echt NIET goed.


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4616 stemmen

fappie schreef:

Ik kan het me haast niet voorstellen. De reacties hier zijn ook niet heel geweldig. Het gaat toch sowieso om je eigen mening. Opzicht mooi dat je hebt genoten van de film. Dat is eigenlijk ook de bedoeling. Ik had dat zelf alleen niet. Ik ben het ook vaak niet eens met de recensies die ik het laatste jaar lees.

Het is exact wat Drs. DAJA zegt. Natuurlijk verschillend meningen altijd, er is geen enkele film die iedereen geweldig vindt. Maar de nogal kortzichtige, kansloze reacties vieren hier echt hoogtij Komt niet voor bij de andere films van Herzog, die worden in het algemeen meer 'genegeerd' en zullen ook nooit of te nimmer bekeken worden door velen die wel oorspronkelijk geïnteresseerd waren in deze film. (door cast en slechte promotie)


avatar van Kjelle

Kjelle

  • 11 berichten
  • 20 stemmen

Ik vond dat deze film niet echt goed was.

Typische nicholas Cage film, goeie acteur. Maar film was niet wat ik verwacht had.


avatar van René8

René8

  • 90 berichten
  • 445 stemmen

Wat een heerlijk stuk werk is dit. Ik had al enorm genoten van de 'Harvey Keitel-versie'. Die heb ik een keer of vijf gezien, maar dat heeft me bij het bekijken van deze geen moment gestoord. Beide films hebben een geheel eigen charme. Geen van de toevoegingen van Herzog vind ik storend of overbodig, in de versie met Keitel lijk ik in retrospect niets te missen.

Ik kan hem iedereen aanraden. 4,5*


avatar van René8

René8

  • 90 berichten
  • 445 stemmen

Misschien ten overvloede: benader deze film niet teveel als een politiefilm met een traditioneel verhaal; zo is hij totaal niet bedoeld. Denk dat dit misschien de relatief lage score verklaart...


avatar van Hectometerpaal

Hectometerpaal

  • 722 berichten
  • 964 stemmen

Fantastische film. Eindelijk een film zonder die verplichte schmuck van nowadays. Kleffe romantische verhaallijntjes, stomme grappen en onwaarschijnlijke pief paf poef momenten waren niet te zien in de film.

2 uur genoten van de anti-held spelende Cage.

De tegenstemmers hebben er gewoon geen kijk op, want dat gezeur over Cage gaat hier gewoon niet op. Hij speelt normaal helemaal niet zo'n rol, dus dat gedoe over "typische Cage film" is gewoon een manier om makkelijk te scoren om zo niet te veel te hoeven na te denken waarom deze film zuigt in hun ogen. Hooguit heeft ie 2 keer eerder een snuivende anti-held gespeelt

Ik ben echt een kritische kijker en zeker wat betreft Cage maar dit was gewoon een van de weinige films die iets anders brengt dan wat ik nu zie staan in de videotheek.

Een halve ster eraf vanwege Xzibit. Hij is beter als puber-held voor die MTV-herkauwers.


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7311 berichten
  • 0 stemmen

ik vind dit zelfs 1 van Nicolas Cage z'n beste rollen zoniet z'n beste


avatar van marcelvkan

marcelvkan

  • 153 berichten
  • 854 stemmen

Slecht acteerwerk.. Slecht gefilmd.

1.5 voor de moeite


avatar van Esp

Esp

  • 115 berichten
  • 647 stemmen

Ik vond 't prachtig toen ik hoorde dat deze film over een snuivende agent ging, dus had ik 'm ook maar gekeken. Heerlijke film met goed acteerwerk.

X-Zibit die meespeelde was een groot pluspunt


avatar van andijvie

andijvie

  • 224 berichten
  • 601 stemmen

Goeie sub-topper. Denk niet dat je een actiefilm gaat kijken, want dat is het niet. Het gaat gewoon over een detective en wat ie allemaal meemaakt. Erg vermakelijk en goed voor een leuk filmavondje, maar geen topper .... dat niet !


avatar van 009

009

  • 417 berichten
  • 288 stemmen

viel wel mee...

er zaten toch ook wel grappige momenten tussen, en

vaak is cage zijn kop ook zo grappig...

ik snap niet wat die reptielen daar liepen te doen? ?

vond ik toch maar dieptepunt ..

spijtig

anders wel goeie film


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4616 stemmen

009 schreef:

ik snap niet wat die reptielen daar liepen te doen? ?

vond ik toch maar dieptepunt ..

spijtig

Surrealisme? Of gewoon hallucinaties van Cage? Wat maakt het eigenlijk uit wat de bedoeling erachter is, het is toch een originele toevoeging die ik door het camerawerk en de muziek zelfs bijzonder grappig vond.


avatar van brucecampbell

brucecampbell

  • 3315 berichten
  • 7384 stemmen

Inderdaad, het was juist dat surrealisme dat de film een meerwaarde gaf, zoals het moment dat Cage zegt his soul is still dancing , geniaal!


avatar van mOOse

mOOse

  • 31 berichten
  • 56 stemmen

Onderhoudende film, maar waarom staat dit hier in godsnaam als "Komedie" geclassificeerd?

Daarnaast haalt ie 't bij lange na niet bij Bad Lieutenant.


avatar van purekillah

purekillah

  • 102 berichten
  • 121 stemmen

yeyo schreef:

(quote)

Surrealisme? Of gewoon hallucinaties van Cage? Wat maakt het eigenlijk uit wat de bedoeling erachter is, het is toch een originele toevoeging die ik door het camerawerk en de muziek zelfs bijzonder grappig vond.

Wat maakt het uit?..Ik weet niet hoor misschien om de film iets meer te begrijpen?

Wat heeft het voor zin om 10 minuten een reptiel te gaan filmen midden in een film? Wat voor toegevoegde waarde heeft dat?

En ja origineel is het wel ja, denk dat geen enkele regisseur zoiets zinloos zal doen.

Alle spanning of gevoel die bij de kijker tot dan toe is opgebouwd vervaagt dan in een "WTF reactie".

Kom op hoor hey, denk dat dit echt maar moet blijven bij een kwestie van "smaken verschillen".


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1887 stemmen

Meer een kwestie van overdrijven, de reptielen zijn geen 10 minuten in beeld geweest hoor, zelfs als je iedere stukje uit de hele film bij elkaar optelt kom je bij lange na nog niet eens op 5 minuten!


avatar van purekillah

purekillah

  • 102 berichten
  • 121 stemmen

10 minuten, 5 minuten, whatever, you get the point.

Voelde iig aan als 10 minuten.


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4616 stemmen

purekillah schreef:

Wat maakt het uit?..Ik weet niet hoor misschien om de film iets meer te begrijpen?

Wat heeft het voor zin om 10 minuten een reptiel te gaan filmen midden in een film? Wat voor toegevoegde waarde heeft dat?

En ja origineel is het wel ja, denk dat geen enkele regisseur zoiets zinloos zal doen.

Heb jij eigenlijk ooit al een surrealistische film of een mindfuck film gezien? Daar komen zoveel zaken in die op zich geen steek houden, maar toch op een esthetische manier overtuigend zijn. Daarnaast vond ik dat met die leguanen gewoon erg grappig, met dat liedje 'Release Me' op de achtergrond.

purekillah schreef:

Alle spanning of gevoel die bij de kijker tot dan toe is opgebouwd vervaagt dan in een "WTF reactie".

Welke spanning? Deze film is niet als thriller bedoeld of zo. Ik denk dat je zelfs van de opzet geen bal begrepen hebt.


avatar van purekillah

purekillah

  • 102 berichten
  • 121 stemmen

yeyo schreef:

Heb jij eigenlijk ooit al een surrealistische film of een mindfuck film gezien? Daar komen zoveel zaken in die op zich geen steek houden, maar toch op een esthetische manier overtuigend zijn. Daarnaast vond ik dat met die leguanen gewoon erg grappig, met dat liedje 'Release Me' op de achtergrond.

Als het net zo slecht was als Bad lieutenant, dan waarschijnlijk niet. Die troep interesseert me allemaal niet.

yeyo schreef:

Welke spanning? Deze film is niet als thriller bedoeld of zo. Ik denk dat je zelfs van de opzet geen bal begrepen hebt.

Nogmaals opzet boeit niet. Het gaat om de uitwerking.

Op bepaalde momenten zat degelijk wel wat spanning in de film. Je weet wel, een gevoel dat een film bij je opwekt? En dat wordt gewoon verprutst door lang en zinloos leguanen te filmen.


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1887 stemmen

purekillah schreef:

10 minuten, 5 minuten, whatever, you get the point.

Voelde iig aan als 10 minuten.

Nee eigenlijk dus niet. Althans jóuw punt niet. Het punt van de film wél.

Ik had het ook over 5 minuten totaal door de hele film, jij over 1 scène van 10 minuten. Die scène die jij waarschijnlijk bedoelt was eerder 10 seconden...

Met je reactie hierboven geef je alleen maar aan dat je inderdaad zoals Yeyo al vermeldde helemaal niets van de film begrepen hebt.

Opzet boeit niet maar de uitwerking wel? Dat is toch iets dat je even mag uitleggen hoor, dat komt mij als een nogal heel erg vreemde opmerking over.


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4616 stemmen

purekillah schreef:

Als het net zo slecht was als Bad lieutenant, dan waarschijnlijk niet. Die troep interesseert me allemaal niet.

Vooral niet vergelijkbaar, surrealisme is er in zoveel vormen en ik denk dat er heel wat mooie films aan je zullen voorbij gaan, als je er zo weigerachtig tegen die stijl bent. Moet alles in een film op hapklare wijze rechtstreeks in betrekking staan tot het verhaal?

purekillah schreef:

Nogmaals opzet boeit niet. Het gaat om de uitwerking.

Op bepaalde momenten zat degelijk wel wat spanning in de film. Je weet wel, een gevoel dat een film bij je opwekt? En dat wordt gewoon verprutst door lang en zinloos leguanen te filmen.

'Gevoel' is nogal vaag, maar als spannend heb ik deze film alleszins nergens ervaren. Dat begrip is ook wat te eenvoudig voor de complexe, abstracte films van Herzog. Aguirre en Nosferatu zijn ondanks hun thematiek ook helemaal niet als spannende films bedoeld.


avatar van purekillah

purekillah

  • 102 berichten
  • 121 stemmen

Thorak schreef:

Nee eigenlijk dus niet. Althans jóuw punt niet. Het punt van de film wél.

Ik had het ook over 5 minuten totaal door de hele film, jij over 1 scène van 10 minuten. Die scène die jij waarschijnlijk bedoelt was eerder 10 seconden...

Jij je zin 10 seconden. De lengte van de scene boeit niet, begrijp je dat niet?

Het punt blijft hetzelfde. Of wou je gewoon een tegenreactie posten?

Thorak schreef:

Met je reactie hierboven geef je alleen maar aan dat je inderdaad zoals Yeyo al vermeldde helemaal niets van de film begrepen hebt.

Opzet boeit niet maar de uitwerking wel? Dat is toch iets dat je even mag uitleggen hoor, dat komt mij als een nogal heel erg vreemde opmerking over.

Als je inhoudelijk niks toe te voegen hebt aan de discussie kun je er ook voor kiezen om niet te reageren?

En verder lijkt mijn reactie me vrij duidelijk, de opzet van de film/bedoeling van de regisseur etc (waar hier constant door "de verdedigers" op gehamerd wordt) boeit niet. Het gaat om het resultaat en uitwerking van de film.


avatar van neo

neo

  • 15435 berichten
  • 10038 stemmen

Off topic discussie verwijderd.