Tsja, het voelde als een experiment van een filmstudent. Dat heeft zijn positieve kanten en zijn negatieve kanten, maar overall vind ik het best geslaagd. Dit is natuurlijk vooral te merken aan de subject matter, die interessant is en vooral niet gecensureerd. De film voelde dan ook totaal niet Hollywood aan in mijn ogen.
Het camerawerk was niet perse slecht, maar wel erg voor de hand liggend. Ook vond ik de symboliek soms was overdreven, zo met de camera van onderen met flink wat tegenlicht. Dit had allemaal wel wat subtieler gekund wat mij betreft. Hetzelfde geldt voor de muziek; leuk om wat jammerende vrouwen op de achtergrond te gooien, maar het was allemaal zo duidelijk. Zo was de muziek meer een "he, dit moet je voelen!" dan een verleningen van de emotie. Om dan af te sluiten met mijn laatste negatieve punt, het acteerwerk was niet altijd even overtuigend en soms had ik het idee dat de acteurs het zware materiaal niet echt aan konden.
Mr. Gosling is dan het eerste grote pluspunt aan de film. Hij zet een hele sterke en overtuigde rol neer en zelfs bij zijn zware monologen blijft hij makkelijk overeind. Het verhaal en dan vooral het script is een ander groot pluspunt vond ik, intelligent maar toch ook niet te overduidelijk. Het was een mooi gevonden gegeven wat ondanks de minpunten toch de hele speelduur bleef boeien. Er worden interessante vragen gesteld, goede punten gemaakt maar toch had ik niet het gevoel dat er tegen mij gepreekt werd.
shrink schreef
Zeer matige film. Een jood die nazi is en 100 procent voor zijn zaak staat en dan zo weer switch. Allemaal erg ongeloofwaardig. Ook de redenen tot beide bekeringen zijn erg dun. Nee jammer.
Hij geeft toch die speech dat hij het idee heeft dat Joden erop uit zijn om gehaat te worden? Dat is dus precies wat hij doet. Vond dat het binnen het verhaal prima neergezet werd, had niet het idee dat ik naar iets ongeloofwaardigs zat te kijken.