• 15.866 nieuwsartikelen
  • 178.583 films
  • 12.249 series
  • 34.038 seizoenen
  • 648.332 acteurs
  • 199.162 gebruikers
  • 9.381.707 stemmen
Avatar
 
banner banner

Ninja Assassin (2009)

Actie / Misdaad | 99 minuten
3,00 902 stemmen

Genre: Actie / Misdaad

Speelduur: 99 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten / Duitsland

Geregisseerd door: James McTeigue

Met onder meer: Rain, Naomie Harris en Rick Yune

IMDb beoordeling: 6,3 (79.329)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 3 december 2009

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Ninja Assassin

"Fear not the weapon, but the hand that wields it."

Als kind is Raizo van straat gehaald en getraind tot één van de meest dodelijke moordenaars van de wereld door de Ozunu-clan, een geheime maatschappij diens bestaan als een mythe wordt beschouwd. Door de genadeloze moord op zijn vriendin, door de Ozunu-clan, verdwijnt Raizo, wachtend en voorbereidend op wraak. Ondertussen onderzoekt Europol-agente Mika Coretti een aantal politieke moorden in Berlijn. Ze komt op het spoor van een ondergronds netwerk van Aziatische huurmoordenaars. Ondanks een verbod van haar baas bekijkt ze geheime bestanden om meer over deze Ozunu-clan te weten te komen. Hierdoor wordt ze echter zelf een doelwit. De clan stuurt de gevaarlijke Takeshi met een groep moordenaars op haar af, maar Raizo weet haar te redden. Nu staan ze beiden op de dodenlijst...

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van eppy

eppy

  • 486 berichten
  • 432 stemmen

een lekker filmpje waarbij het bloed vloeit......


avatar van Skrean

Skrean

  • 539 berichten
  • 694 stemmen

misschien had ik de film op betere kwaliteit moeten zien, maar ergens in het midden was het zo donker dat ik van de actie zo goed als niks zag. toch 3*


avatar van ralfsjam

ralfsjam

  • 2144 berichten
  • 1345 stemmen

allememaggies.... wat een film! ik heb me kapot gelachen!

het goede aan deze film: de vecht scenes! met de moderne technieken mooi in beeld gebracht. wat je er vroeger bij moest verzinnen zat er nu duidelijk in. wel overdreven, maar goed te doen. veel effecten, mooie acties en veel bloed! eigenlijk te veel bloed, want het waren wel heel veel water balonnen gevuld met bloed (de computer inbreng maakte over uren) vroeger had je alleen een streepje bloed in de rechte mondhoek toch?

maar nu het slechte aan deze film: de voorspelbaarheid zoals alles wat ze in het eerste deel leren komt op het einde terug. de ongeloofbaarheid zoals zulke grote zelfhelende wonden en het aantal bloed wat de hoofdpersoon verliest op het einde. het slechte acteerwerk en het slechte, simpele en voorspelbare einde. en zeker niet te vergeten.... alle cliche's die om je oren vliegen! (denk aan een zwerm vliegen om je hoofd die naar strond stinkt. inbeelden is genoeg!!)
en dan hadden we ook nog de fouten! en wat mij irriteerde was dat ik de fouten van het begin vergeten was op het einde door de fouten die daar weer opdoken.

voor het goede aspect wil ik een 4 geven, maar alle nadelen doen mij zakken naar een 2. kortom een leuke film voor 15 jarige jongetjes niet weinig waarden hechten aan geloofwaardigheid...


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

ralfsjam schreef:

kortom een leuke film voor 15 jarige jongetjes niet weinig waarden hechten aan geloofwaardigheid...

Hoezo moet het altijd weer op leeftijd betrokken worden? Ikzelf ben 18 en heb genoeg films gezien om een film goed te kunnen beoordelen, en heb het gekeken met iemand van 26 en iemand van 30 en we hebben alledrie genoten.. Daarbij hoeft ongeloofwaardigheid (wat hier meer over-the-top-heid is) niet een slechte film te betekenen --> reden waarom bijv. Planet Terror toch goed gewaardeerd word. (om het nog niet eens te hebben over de tientallen ongeloofwaardige top 250 films)

dus kortom: die zin zegt meer over jouw zwakheid dan de 'zwakheid' van de film.


avatar van ralfsjam

ralfsjam

  • 2144 berichten
  • 1345 stemmen

DonOswaldo schreef:

(quote)

Hoezo moet het altijd weer op leeftijd betrokken worden? dus kortom: die zin zegt meer over jouw zwakheid dan de 'zwakheid' van de film.

ten eerste is dit gewoon mijn mening, en ik denk dat de meeste mensen wel weten wat ik bedoel te zeggen. over het geheel gezien vond ik dat dit een goede film is voor de 15 jarige ja! maar iedereen weet dat alle leeftijden hier naar kijken. en als je ongeloofwaardigheid "over de top" wil noemen, ook goed! het is maar hoe je er naar kijkt. en het is maar goed dat iedereen een verschillende visie heeft, en daarom geef jij een 4 (wat prima is als je er van genoten hebt) en ik een 2 (omdat ik problemen had met sommige aspecten van de film. heeft denk ik niets met zwakheid te maken...


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

ralfsjam schreef:

(quote)

ten eerste is dit gewoon mijn mening, en ik denk dat de meeste mensen wel weten wat ik bedoel te zeggen. over het geheel gezien vond ik dat dit een goede film is voor de 15 jarige ja! maar iedereen weet dat alle leeftijden hier naar kijken. en als je ongeloofwaardigheid "over de top" wil noemen, ook goed! het is maar hoe je er naar kijkt. en het is maar goed dat iedereen een verschillende visie heeft, en daarom geef jij een 4 (wat prima is als je er van genoten hebt) en ik een 2 (omdat ik problemen had met sommige aspecten van de film. heeft denk ik niets met zwakheid te maken...

Achja als je zelf niet eens kan inzien dat dingen op leeftijd betrekken erg zwak is, dan heeft het ook weinig nut om nog te proberen je iets duidelijk te maken..

Daarbij heb ik niks gezegd over dat het zwak is dat je de film niet goed vond, waar je dat nou weer vandaan haalt..? Ik zeg wel dat die zin nergens op slaat aangezien op leeftijd betrekken onzin is omdat elk individu anders is, en dat ook al hecht je waarde aan geloofwaardigheid aan films (zoals ik bij sommigen) dat ook niet per definitie hoeft te betekenen dat je deze film slecht vind.


avatar van ralfsjam

ralfsjam

  • 2144 berichten
  • 1345 stemmen

[quote="DonOswald]. [/quote]

nou ik heb wel het idee gekregen dat ik je op je pikkie heb getrapt... en als je boos word en stampvoetend achter je moviemeter zit omdat iemand iets zegt waar je het niet mee eens bent... zullen we het hier mij bij laten wat Ninja assassin betreft? misschien worden we bij een andere film weer vriendjes!


avatar van In2Sneakers

In2Sneakers

  • 33 berichten
  • 13 stemmen

De schrijver en regisseur van het verhaal hadden in hun hoofd, dat ze veel bloed, afgehakte koppen, zwaarden en messen wouden zien.

Toen ze het hele script en idee af hadden. Kwamen ze erachter dat ze er ook nog verhaal bij moesten bedenken. Dan maar iets met een man een vrouw die verliefd worden op elkaar.

Geen sterk verhaal, maar wel lekker veel actie.


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

ralfsjam schreef:

nou ik heb wel het idee gekregen dat ik je op je pikkie heb getrapt... en als je boos word en stampvoetend achter je moviemeter zit omdat iemand iets zegt waar je het niet mee eens bent... zullen we het hier mij bij laten wat Ninja assassin betreft? misschien worden we bij een andere film weer vriendjes!

Ook hier snap ik weer niet waar je dat vandaan haalt, en kan je dus blijkbaar niet het verschil zien tussen discussiëren met argumenten en boos zijn en stampvoetend zitten.. Eerlijk gezegd boeit het me vrij weinig, aangezien ik zelf geen 15 ben, maar ik ontneem mezelf niet het recht om een discussie aan te gaan.

Maarja, als dit de beste reactie is die je eruit kan persen, dan laten we het hier inderdaad maar bij.


avatar van the new guy

the new guy

  • 1731 berichten
  • 1591 stemmen

Een van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Een film die van geen kanten klopt.

Heb je die hele hel zitten kijken en dan komt dat belachelijke eindgevecht. Wat een onzin. Dit is in potentie een goede film omdat het idee echt wel heftig is. Het is alleen zo ontzettend overdreven verfilmd dat een 1 nog een redelijk fatsoenlijke waardering is.

Overigens is het vetste van de film (dat hele schaduw gedoe) natuurlijk totaal niet geschikt om te verfilmen. Je zit namelijk drie kwart van de film naar een donker hoekje te kijken, terwijl de Chinees toch wel achter je staat.

Belabberd, 1 ipv 0.5 door het heftige wapen (zie poster).


avatar van the new guy

the new guy

  • 1731 berichten
  • 1591 stemmen

Achja als je zelf niet eens kan inzien dat dingen op leeftijd betrekken erg zwak is, dan heeft het ook weinig nut om nog te proberen je iets duidelijk te maken..

Daarbij heb ik niks gezegd over dat het zwak is dat je de film niet goed vond, waar je dat nou weer vandaan haalt..? Ik zeg wel dat die zin nergens op slaat aangezien op leeftijd betrekken onzin is omdat elk individu anders is, en dat ook al hecht je waarde aan geloofwaardigheid aan films (zoals ik bij sommigen) dat ook niet per definitie hoeft te betekenen dat je deze film slecht vind.

Ik vond The A-team vroeger ook heel vet, leeftijd heeft zeker iets te maken met je filmperceptie.


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

the new guy schreef:

(quote)

Ik vond The A-team vroeger ook heel vet, leeftijd heeft zeker iets te maken met je filmperceptie.

Dat wel, maar het blijft individueel en niet iets wat je over één kam kan scheren.


avatar van ralfsjam

ralfsjam

  • 2144 berichten
  • 1345 stemmen

ik wilde deze discussie eigenlijk laten rusten, maar goed...

ik schreef:

"kortom een leuke film voor 15 jarige jongetjes die weinig waarden hechten aan geloofwaardigheid..."

daarin zeg ik niet dat alleen 15 jarige jongetjes er naar kunnen en mogen kijken, ik scheer niets over 1 kam. maar ik schetste een niveau van de film en de doelgroep die ik er het beste bij vind passen...


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Ik dacht juist dat we onze discussie al hadden laten rusten. Ik in ieder geval, van jou word ik ook niet wijzer.

Vanaf nu dan maar weer over la film>?


avatar van van duijn

van duijn

  • 935 berichten
  • 845 stemmen

ralfsjam schreef:

ik wilde deze discussie eigenlijk laten rusten, maar goed...

ik schreef:

"kortom een leuke film voor 15 jarige jongetjes die weinig waarden hechten aan geloofwaardigheid..."

daarin zeg ik niet dat alleen 15 jarige jongetjes er naar kunnen en mogen kijken, ik scheer niets over 1 kam. maar ik schetste een niveau van de film en de doelgroep die ik er het beste bij vind passen...

Ik ben 14 en als je ongeveer die leeftijd als jongen dan hebt bereikt kijk je onverschillig naar dit soort films. Tuurlijk je vindt de actie erg gaaf maar je zou het niet eng ofzo vinden.


avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

  • 9979 berichten
  • 4660 stemmen

Bloederige actiefilm met enkele leuke scènes. Een grote klassieker in het genre wordt dit evenwel nooit.

Wel erg overdreven en onwaarschijnlijke one man army prent bvb hoe snel het hoofdpersonage geneest nadat zijn uitgewanden er bijna half uithingen en het aantal ninja's waartegen hij het haalt . Het is ook helemaal niet duidelijk waar de film zich afspeelt. De ninja werd getraind in Japan neem ik aan, daarna zien we een onderzoek in Amerika of Duitsland en plots bevindt iedereen zich op het einde in de ... Japanse tempel

Goed, niet te veel nadenken. Wie zijn portie CGI-bloed wil zit goed en natuurlijk ... films met ninja's zijn gewoon cool


avatar van Dragoontje

Dragoontje

  • 15 berichten
  • 50 stemmen

Gruwelijke veel bloed en rondvliegende ledematen!

Een echt hack&slash zo noem ik het. Het verhaaltje erbij was beetje overbodig, maar wat is nu een film zonder verhaal:P

1* omdat de hoofdrolspeler 20 liter bloed heeft.

1* omdat de actie best gruwelijk is.

1* voor het toch nog leuk verhaaltje

=

3*


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23785 berichten
  • 4898 stemmen

Hier had ik veel meer van verwacht. Best een aardige film nog, maar naar aanleiding van de trailer(s) en bepaalde interviews, artikels en vooral reviews (met behoorlijke positieve krachttermen) van testscreenings dacht ik dat dit echt ongelovelijk zou worden. Viel een klein beetje tegen dus.

Ik stoorde me vooral nogal aan het amateuristische vlak; vaak slecht gefilmd, bedroevende dialogen en matige (amateuristische) acteurs. Toch... bevat de film ook wel wat pluspunten. Gelukkig maar. Een paar vechtscénes zijn heerlijk, vooral naar het einde toe werd dit steeds beter. In het begin vond ik het veelal te donker gefilmd. Ook op visueel vlak kent de film buiten de dieptepunten om ook behoorlijke pluspunten. Een paar mooie shots en veel (CGI) bloed (wel wat overdreven, maar oké). Ik had ook veel liever ''echt'' bloed gezien trouwens. Bepaalde dingen sloegen ook nergens op; dat helen van die wonden bijvoorbeeld. Daarnaast is het script een ramp, één grote gatenkaas. Mjah, daar draait het dan ook niet om.

Toch maakt de film het - om wat heerlijk vliegende zwaarden, messen en kettingen heen - voor de rest ook niet echt waar. Ik had ook graag meer gezien van dat gebouw van die clan in de bergen. Mooie locatie. Nu krijgen we te veel flash-backs te zien en die werden ook wat vervelend op een gegeven moment. Maar ik heb me redelijk vermaakt.


avatar van crxman

crxman

  • 30 berichten
  • 20 stemmen

Hij is de moeite waard om te kijken , veel bloed en mooie gevechten....


avatar van mrwhite

mrwhite

  • 1521 berichten
  • 3499 stemmen

JAMES McTEIQUE is geslaagt in zn opzet wat mij betreft hij wilde een soort manga film maken maar dan een echte film.
daarom dat deze film ook zoveel bloed bevat en waarom hij de kracht had om te genezen en zo meer

manga liefhebbers dit is echt iets voor julie.


avatar van engelen

engelen

  • 40 berichten
  • 0 stemmen

Een visueel mooie film en regie. De gevechten waren goed .

Maar de film kon mij op de een of ander manier niet boeien. Het verhaal is heel zwak. Men heeft enkel oog gehad voor de gevechten. Dus verstand op 0.


avatar van MovieMadman

MovieMadman

  • 25 berichten
  • 18 stemmen

Toen de trailer bekend werd kon je al op je klompen aanvoelen welke kant het op zou gaan. De regisseur heeft zo te zien zijn nieuwe softwarepakket ´splatterbloed´ uitgeprobeert en zo te zien heeft hij er zelf veel lol aan beleefd. De film is voorspelbaar en een echte popcornmovie. Voor de vechtsport liefhebber een leuk avondje film.


avatar van skipy05

skipy05

  • 1676 berichten
  • 2702 stemmen

Goede actie film. Mooi gemaakt. Ze gebruiken wel iets te veel overdreven bloed. gevechten waren heel goed.


avatar van dirk1967

dirk1967

  • 1 berichten
  • 12 stemmen

Veel bloed en soms een beetje te.


avatar van tal1b

tal1b

  • 2596 berichten
  • 2329 stemmen

tjonge jonge, wat een kinderachtige filmpje is dit, gi joe is nog beter..

lijkt wel een promotie filmpje voor heinz ketjup.

nah, vechtsscenes zijn redelijk, zowiezo nauwelijks te volgen in het donker.

sommige scenes hebben ze proberen boeiender te maken met wat vonken en andere grappen, maar heeft geen beter effect kunnen brengen.

Begrijp me niet verkeerd, kung fu of andere martial arts films vind ik geweldig, maar dit heeft de plank behoorlijk mis geslagen.

vermakelijk voor degene die wat minder gewend zijn, maar voor het serieuzere werk loopt deze behoorlijk achter.


avatar van scorepio

scorepio

  • 282 berichten
  • 257 stemmen

Lekker over-the-top-no-brains aktiefilmpje. Sommige beelden zijn meesterlijk verfilmd , terwijl de vechtscenes ( vooral op het laatst ) wat eentonig zijn. Het bloed en de "gore" spatten wild in het rond wat in 3D een dubbel effect moet hebben. ( deze film is normaal in 3D )

Al bij al een zeer vermakelijk filmpje met enkele zeer goede scenes. ( de moord in het toilet oa. )


avatar van Uier

Uier

  • 2006 berichten
  • 3749 stemmen

Toch een flinke meevaller na enkele negatieve commentaren hier.

Toegegeven dat de acteurs en dialogen niet van hoogstaand niveau is, maar dat is eigenlijk ook het laatste dat ik verwacht van een film als Ninja Assassin. Bij een ninja-flick wil ik actie, actie, bloed, actie, geweld en nog meer bloed. En vooral qua bloed zit het ruimschoots over het benodigde quota heen. Wat een overdreven bloedbad. Maar wel leuk.

Het sterke punt van de film zijn de gevechten en de CGi. Op het bloed na ziet dit zeer strak uit, met enkele zeer hoogstaande vechtscenes, met name richting het einde van de film.

Eigenljik geen seconde verveeld en daarom weer een erg geslaagde ninjafilm, na Goemon afgelopen jaar. Keep 'm comming!

3.5*


avatar van jorriroosen

jorriroosen

  • 206 berichten
  • 717 stemmen

wow lang niet zo'n slechte film gezien. Vooral het acteren was te slecht voor woorden. En de actie spraak mij niet aan dan hou ik meer van de actie van ong bak.


avatar van Raffael77

Raffael77

  • 1891 berichten
  • 0 stemmen

jorriroosen schreef:

wow lang niet zo'n slechte film gezien. Vooral het acteren was te slecht voor woorden. En de actie spraak mij niet aan dan hou ik meer van de actie van ong bak.

Mee eens. Het zag er ook allemaal vrij nep uit en dan zeker dat overdreven gedoe kwa bloed scenes.


avatar van tilburg_city

tilburg_city

  • 17 berichten
  • 11 stemmen

lache film met veel aktie en erg veel bloed...

meer kan ik er niet van zeggen..

kortom....een film die me erg goed heeft vermaakt.

4,5*