Genre: Horror / Thriller
Speelduur: 91 minuten
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk
Geregisseerd door: James Watkins
Met onder meer: Michael Fassbender, Kelly Reilly en Jack O'Connell
IMDb beoordeling: 6,7 (94.397)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 14 mei 2009
On Demand:
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Eden Lake
"A weekend by the lake, with views to die for."
Lerares Jenny en haar vriend Steve gaan er een weekendje tussenuit naar het idyllische Eden Lake. Hun rust wordt echter al snel verstoord door een groepje vervelende tieners. Kleine pesterijtjes monden al gauw uit in levensgevaarlijke situaties voor het stel.
Externe links
Video's en trailers
Reviews & comments
kos
-
- 46075 berichten
- 8459 stemmen
Sjonge, vind dat einde nou net een enorme meerwaarde boven de meeste horror/thrilers.
schram101
-
- 16441 berichten
- 2017 stemmen
Je zou ook even op je spoilers kunnen letten, Lexcoaster!
Overigens ben ik het eens met Kos. Geweldige film, geweldig einde!
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3151 stemmen
Die halve sterren van Lexcoaster en Phoenix + die berichten zijn eigenlijk wel het grootste compliment dat je een horrorfilm kan geven.
schram101
-
- 16441 berichten
- 2017 stemmen
@madmax1
Zou kunnen, mischien ben ik dat zelf ook wel, maar deze film is echt bijzonder goed! De wansmaak waar hij je mee achter laat is echt bizar.
Fortune
-
- 4088 berichten
- 2536 stemmen
Deze recensie beschrijft precies hoe ik me voel over deze film, ik kan me helemaal vinden in de mening van Phoenix. Het gevoel dat deze film me na liet was in dermate kut en negatief, dat ik niet in staat ben objectief naar de film te kijken en enkele pluspunten die de film wellicht heeft te erkennen. Nee, ook van mijn kant een 0.5*
Als de film tegen het einde een wraakslasher zou zijn geworden zou hij lang niet zo realistisch zijn, maar dan had ik er wel enige genoegdoening uit kunnen halen. Films hoeven van mij heus niet altijd een happy end te hebben, integendeel, maar dit is toch wel een dieptepunt.
Slaat nergens op dat je door het negatieve gevoel wat je eraan over houd de film een 0,5 geeft.
Dat is nu juist de hele bedoeling van deze film en wil dus zeggen dat het goed gelukt is, erg goed zelfs.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Ben geen fan van horror, ik heb er al gezien daar geef je nog geen 0 voor.
Als je deze met een 0,5 geeft keek ik nooit meer naar een horror.
Dan hoef je je ook niet te mengen in mening verschillen.
Lexcoaster
-
- 1268 berichten
- 1222 stemmen
Ik verbaas me nog altijd hoe closed-minded mensen op fora soms kunnen reageren.
Mee eens,
Die Lexcoaster valt puur op commerciële films.
Nou, van alle opmerkingen over mijn mening over Eden Lake, vind ik deze nog het meest kort door de bocht, simpelweg omdat die nergens op slaat. (Ik heb mijn top 10 in geen tijden meer aangepast, maar moet ik eigenlijk wel weer eens doen want die is namelijk geensinds meer representatief voor mijn filmsmaak.)
Hoe dan ook, feit blijft dat ik mijn filmsmaak zeker probeer te verbreden dan alleen gemiddelde Hollywood producties. Ik snap dus ook totaal niet waar je insinuatie vandaan komt.
Slaat nergens op dat je door het negatieve gevoel wat je eraan over houd de film een 0,5 geeft.
Dat is nu juist de hele bedoeling van deze film en wil dus zeggen dat het goed gelukt is, erg goed zelfs.
Ik haal geen voldoening uit films die mij met een afschuwelijk naar gevoel achterlaten, maar dat is geen argument om deze film slecht te beoordelen omdat het juist de intentie van de film is om mensen met een naar gevoel achter te laten? Ga toch weg. Films kijken is voor mij een gevoelskwestie, en als een film mij met een dergelijk naar gevoel achterlaat dat ik moeite heb de film in een positief daglicht te zien, dan schroom ik het niet de film slecht te beoordelen.
Ik snap waarom voor velen dit een hele goede film is, maar om diezelfde redenen vind ik dit een slechte film. Men kan objectief en subjectief naar films kijken, soms overheerst de subjectiviteit en soms de objectiviteit. Bij mij is het eerste gewoon het geval.
Fortune
-
- 4088 berichten
- 2536 stemmen
Ik haal geen voldoening uit films die mij met een afschuwelijk naar gevoel achterlaten, maar dat is geen argument om deze film slecht te beoordelen omdat het juist de intentie van de film is om mensen met een naar gevoel achter te laten? Ga toch weg. Films kijken is voor mij een gevoelskwestie, en als een film mij met een dergelijk naar gevoel achterlaat dat ik moeite heb de film in een positief daglicht te zien, dan schroom ik het niet de film slecht te beoordelen.
Ik snap waarom voor velen dit een hele goede film is, maar om diezelfde redenen vind ik dit een slechte film. Men kan objectief en subjectief naar films kijken, soms overheerst de subjectiviteit en soms de objectiviteit. Bij mij is het eerste gewoon het geval.
Ik vind het gewoon raar om een film heel slecht te beoordelen omdat de film je met een afschuwelijk gevoel achterlaat. Ik vind het persoonlijk wel meevallen in deze film. Maar als de film je met een minder afschuwelijk gevoel had achtergelaten dan had je deze een 2.5 gegeven. Ik snap wel wat je bedoelt maar snap ook niet wat je van zo'n film verwacht, het gaat namelijk over terroriseren. Het is sowieso geen vrolijk onderwerp en dan om de film af te gaan kraken omdat hij je met een naar gevoel achterlaat vind ik geen goede reden. Maar goed komen we toch niet uit.
schram101
-
- 16441 berichten
- 2017 stemmen
Ik begrijp helemaal wat je bedoeld Lexcoaster, maar het is niet per se het gruwelijke om het gruwelijk waarom ik, en veel andere, deze film goed vind.
Ook ik kijk films omdat ze mij moeten behagen, en persoonlijk zie ik films zelfs vooral als amusement en kijk dan ook het liefst niet te diepzinnige films. Een film als Requim for a Dream is bijvoorbeeld ook erg shockerend, maar dan in een heel andere zin van het woord, en dat vond ik persoonlijk helemaal niets. Maar in Eden Lake werd ik toch door iets vreemds gegrepen wat ik eigenlijk niet kan beschrijven. De film is naar mijn idee ontzettend realistisch, keihard en bruut. Ook horror is niet echt aan mij besteed, maar zoals gezegd, Eden Lake gaat verder. Het hele sfeertje, het gelukkige stelletje, de irritante jeugd, de film past precies in het tijdbeeld van nu en laat zien waar veel mensen eigenlijk een beetje bang voor zijn.
Mischien dat dat nu wel juist zo beangstigend is en de reden waarom er ook een groep kijkers de film afschuwelijk vind.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Lexcoaster is in een huis vol met pony's en regenboogjes opgegroeid zonder contact met de buitenwereld
Leuk om te zien dat mensen dit nog als schokkend kunnen ervaren, terwijl het echt heel erg neigt naar hap-slik-weg.
The Oceanic Six
-
- 59141 berichten
- 3918 stemmen
Wat is iedereen toch positief over deze simpele film zeg..
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
@ jeroentjuhhhhh
Inderdaad, van mij had het nog veel harder mogen zijn. De echte wereld is ook keihard, dan mag men dat ook in films laten zien, vooral als het op zo een realistische manier wordt neergezet als hier.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Het is sowieso geen vrolijk onderwerp en dan om de film af te gaan kraken omdat hij je met een naar gevoel achterlaat vind ik geen goede reden. Maar goed komen we toch niet uit.
Vind ik wel een goede reden. Je kan natuurlijk een goed naar gevoel overhouden of een vervelend naar gevoel. Bij de meeste mensen valt het blijkbaar goed, bij sommigen niet.
Lexcoaster
-
- 1268 berichten
- 1222 stemmen
The Mist is ook niet bepaald een vrolijke film, met al helemaal geen happy end, maar die film heb ik 4,5* gegeven. Ook die film liet mij met een naar gevoel achter, maar wel anders dan deze film, op een manier waarop ik die film zeer positief heb beoordeeld. Ik kan niet precies uitleggen waar voor mij het verschil nou precies zit, het is vooral iets subjectiefs denk ik..
Hoe dan ook, ik zie heus wel waarom men zo lyrisch doet over deze film, het is gewoon niet my cup of tea... En dat ligt an sich niet aan het horror genre hoor.
schram101
-
- 16441 berichten
- 2017 stemmen
Leuk om te zien dat mensen dit nog als schokkend kunnen ervaren, terwijl het echt heel erg neigt naar hap-slik-weg.
Haha, ik ben niets gewend dat klopt, maar ik ben ook niet van plan veel verder te gaan dan dit hoor.
Ik kan niet precies uitleggen waar voor mij het verschil nou precies zit, het is vooral iets subjectiefs denk ik..
Dat uitleggen is lastig inderdaad. Heb ik ook moeite mee
erik1677
-
- 1787 berichten
- 0 stemmen
The Mist is ook niet bepaald een vrolijke film, met al helemaal geen happy end, maar die film heb ik 4,5* gegeven. Ook die film liet mij met een naar gevoel achter, maar wel anders dan deze film, op een manier waarop ik die film zeer positief heb beoordeeld. Ik kan niet precies uitleggen waar voor mij het verschil nou precies zit, het is vooral iets subjectiefs denk ik..
Hoe dan ook, ik zie heus wel waarom men zo lyrisch doet over deze film, het is gewoon niet my cup of tea... En dat ligt an sich niet aan het horror genre hoor.
hehehehehehe the mist is ook een commerciele film,ok geen slechte maar wel een commerciele.
Lexcoaster
-
- 1268 berichten
- 1222 stemmen
Ik vind het gewoon raar om een film heel slecht te beoordelen omdat de film je met een afschuwelijk gevoel achterlaat. Ik vind het persoonlijk wel meevallen in deze film. Maar als de film je met een minder afschuwelijk gevoel had achtergelaten dan had je deze een 2.5 gegeven. Ik snap wel wat je bedoelt maar snap ook niet wat je van zo'n film verwacht, het gaat namelijk over terroriseren. Het is sowieso geen vrolijk onderwerp en dan om de film af te gaan kraken omdat hij je met een naar gevoel achterlaat vind ik geen goede reden. Maar goed komen we toch niet uit.
Doorgaans kijk ik geen films waarvan ik weet dat ze me emotioneel totaal kunnen verwoesten. Films als Irréversible of bijvoorbeeld recentelijk The Road kijk ik dan gewoonweg niet, of kijk ik met enige mentale voorbereiding. Ik heb dat bij deze film gewoon onderschat, het bleek een hele nare film te zijn, doorgaans het type film wat ik vermijd.
Ik kijk heus niet alleen vrolijke Disney films hoor, maar ik heb zo m'n comfort grenzen, sinds het zien van de ''brainwash scène'' in A Clockwork Orange. Sterker nog, die film heeft van mij zelfs een Pacifist gemaakt.
hehehehehehe the mist is ook een commerciele film,ok geen slechte maar wel een commerciele.
Het gaat niet zo zeer om commercieel of niet. Eden Lake en The Mist zijn allebei naargeestige films met ellebei een roteinde. Toch kan ik de één wel waarderen en de ander totaal niet. Raar maar waar.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Best gruwelijk filmpje was dit.
Zat wel tot het einde erg geboeid zitten kijken en heb van het einde wel een brok in me keel.
De film is echt gigantisch spannend en best wel rauw en bruut.
Erg dat zulke dingen ook echt kunnen gebeuren.
Acteurs waren wel wat minder maar de sfeer hierin is zo goed dat het eigenlijk niks meer uit maakt.
Na het gruwelijk einde moest ik gelijk maar eens een vrolijk filmpje zien anders kon ik niet goed slapen .
Een van de engste Horror/Thrillers die ik in tijden heb gezien
4,0
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ Lexcoaster,
De mist is een horror SF-Mistery en voor een deel puur commerciél , en voor een heel ander kijk publiek,.namelijk niet voor mij.
Zulke film's vermijd ik,want dan heb ik het zelfde probleem , wat jij nu heb.
Eden Lake heeft geen monsters nodig, en dit kan je gewoon nu!!!! ,gebeuren.
yeyo
-
- 6308 berichten
- 4460 stemmen
Eden Lake is toch ook maar een simpel commercieel filmpje? Vermakelijk en goed gemaakt, maar of de film reële en alledaagse gebeurtenissen uitbeeld? Ik vond het nogal overdreven en 'tabloid' bij momenten. (bij The Sun en The Daily Mail vinden ze dit vast een schitterende film)
Ik kan overigens best begrijpen dat iemand liever geen deprimerende films kijkt. Een geldig argument is het niet, maar wel begrijpelijk.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Het is in iederegeval een filmpje die ik maar 1 keer kijk.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@yeyo
Kom vanavond naar Maastricht, en ook al is het Carnaval ,je bekijk iemand van de jeugd verkeerd, ik heb het met je te doen, zo erg is het.
yeyo
-
- 6308 berichten
- 4460 stemmen
Er is inderdaad veel agressie onder jongeren maar je kan moeilijk ontkennen dat het geweld in deze film nogal buiten proportie is. Ik vind dat niet eens echt een zwakte van de film zelf, tenzij het voor sommigen een soort reflectie van de werkelijkheid moet voorstellen.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Ook mee eens, maar het gebeuren met zoo''n zooitje met een hond erbij, ga ik liever na een beschermde camping.,maarja het is film.
schram101
-
- 16441 berichten
- 2017 stemmen
Het is in iederegeval een filmpje die ik maar 1 keer kijk.
Ik heb de film wel een herziening gegeven, bijna een jaar later althans en vond hem toen nog beter! Gewoon eens proberen dus over een tijdje!
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Ga hem van de week eens kopen want ligt voor 2 eu bij de boekenvoordeel.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Spot goedkoop, nu het er iedereen over heeft, ik wil hem ook nog eens zien, maar hij zwerft al zoo'n jaar ,in vrienden en bekenden kring ,en moet er eens achter aan.
hedrick
-
- 126 berichten
- 107 stemmen
Zeker geen slecht filmpje en voor de verandering eens geen dom blondje, die alleen maar schreeuwt
bij dit soort films, maar een vrouw met ballen, zoals de scene waarin ze een ijzeren speertje door haar voet probeert te krijgen. Koelbloedig en die Brett doet het absoluut niet onaardig als bad guy/boy. Aan het einde hoopte ik eigenlijk dat Jenny die Brett achterna zou gaan, maar helaas bleef dat uit en was Brett de lachende derde!
Al met al zeer origineel gevonden film en leuk wegkijkertje
Glacius
-
- 4249 berichten
- 2845 stemmen
Ligt voor 1,80 bij de Blokker en als je 5 films koopt krijg je em voor 1 euro.
Gerelateerd nieuws
Vijf goede horrorfilms zonder paranormale aspecten
Vijf goed beoordeelde horrorfilms/thrillers met kinderen in de hoofdrol
Bekijk ook
Felon
Drama / Misdaad, 2008
602 reacties
La Cara Oculta
Thriller / Mystery, 2011
118 reacties
El Orfanato
Horror / Mystery, 2007
507 reacties
Pusher 3
Drama / Misdaad, 2005
76 reacties
An American Crime
Biografie / Misdaad, 2007
183 reacties
Martyrs
Drama / Horror, 2008
2.810 reacties
Gerelateerde tags
strandman vrouw relatiemeerkamperenrottweiler sadismewoudwraakoverlevingangstgeweldkoppelgang violenceteenage killer
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.