Ace Ventura Jr: Pet Detective (2009)

Alternatieve titel: Ace Ventura 3

Avontuur / Komedie

geregisseerd door David Mickey Evans
met Josh Flitter, Emma Lockhart en Austin Rogers

De twaalfjarige Ace (Josh Flitter) woont sinds het vertrek van zijn vader alleen met zijn moeder. Ace houdt zich in zijn vrije tijd bezig met het opsporen van huisdieren van zijn klasgenoten en hier is hij dan ook aardig goed in. Als in de plaatselijke dierentuin een panda wordt gestolen door een dief en zijn moeder de schuld in haar schoenen krijgt gestoken wordt het tijd voor Ace om in actie te komen. Met behulp van zijn vrienden Laura en A-Plus hoopt hij de dief te pakken te krijgen.

Ja dat zal waarschijnlijk een echte kaskraker gaan worden in de bioscoop. Alleen de cover al met dat jochie erop is al hilarisch

Nee zonder gekheid, welke idioot bedenkt zoiets Dan heb je toch echt een pan af of dacht de regisseur soms "hey dit kan wel eens een enorm succes gaan worden". Als hij dat dacht dan is hij echt rijp voor het gesticht.

ga toch fietsen,

avatar van doodah
Ace Ventura Jr.?! Het ziet er verschrikkelijk uit. Er is maar 1 ace ventura, en dat is die met Jim Carry.

Net de trailer gezien welke hannes64 hierboven geplaatst heeft. Ik kan maar 1 dingen zeggen "your worst nightmare".

Normaal stoppen ze in trailers de beste momenten van een film. Als dit dus de beste momenten moeten voorstellen dan verwacht ik dat deze film binnen de kortste keren in de top 10 van de floplijst zal komen te staan.

Ace Ventura Jr: Pet Detective

Wat een verschrikkelijke flop leek te worden komt hoog boven mijn verwachtingen uit.

Josh Filter speelt opzich niet zo slecht, maar wanneer hij de Detective word en het erop aankomt is hij behoorlijk irritant en zet hij zich zelf aardig voor schut.

Even wat dingen Vaststellen :
Melissa (zie deel 1) is de moeder van Ace Jr.
Het is niet dezelfde actrice.
Een nieuw personage is Opa Ventura, één van de leukste in de film.
Ook met het typische Ventura kapsel.

En hier antwoord op een veel gestelde vraag :
Wat is er gebeurd met Ace Ventura Sr?
Die is dood. Hij is met een vliegtuig vertrokken en voor altijd van de radars verdwenen in de Bermuda Driehoek. In mijn ogen echt een achterlijke oplossing

Er waren een paar grappige scénes, zoals: wanneer hij keihard op zijn buik in het water donderd en er een ontzettende rode plek op zijn buik zit.
Maar ook onnodige stukjes zoals de Dino.

Al met al een film die boven mijn verwachtingen uitstak maar toch niet zo veel waard is. Imago van Ventura is zeker wel omlaag.
Maar ik was wel verrast. En het was een leuk einde.

3***

72 hours.... thats like 2 weeks!

avatar van bauwens
een van de slechtste films die ik ooit gezien heb, maar misschien voor kleine kinderen wel vermakelijk

avatar van Falcon103
tja zoals de titel al zegt, jr, is het echt een kinder versie van ace ventura.
al moet ik zeggen dat ik hier en daar wel gelachen heb.

avatar van Xen0n
Ik moet zeggen dat er wel grappige stukken in zaten, heel droog, maar op sommige punten zeker grappig. Weinig interessants of zo, maar dat is ook niet de bedoeling, gewoon een simpele leuke komedie...

avatar van Staaajn_
kan mij iemand zeggen wat dit is ?
is die foto van als hij jong was?
komt Jim Carrey er nog in voor ?

@Staaajn.

Nee, dit is niet een foto van zijn jonge versie maar van zijn zoon.
En nee, geen Jim Carrey dit keer.

avatar van BlueJudaskiss

Dit is het soort dikkige domme jongetje dat ze in Amerika blijkbaar superschattig vinden...het is om te janken. Geef mij dan maar Pietje Bell en Kruimeltje...

avatar van jumpstylemovie
Daar zit wel wat verschil tussen, BlueJudaskiss.
Maar hij speelt wel minder irritant dan je zou verwachten, of in ieder geval minder vaak.

al die ''...Jr.'' of ''Son of'' films zijn gewoon gedoemd te mislukken... waarom proberen ze het steeds weer?!

Ace Ventura 3..

Aangezien ik altijd een groot Jim Carrey fan ben geweest schrok ik erg toen ik dit hoorde, na flops als Son of The Mask en Dumb and Dumberer moest ook Ace Ventura eraan geloven. (Dit liet ik ook al vaker merken met berichten bij deze film) Totaal onverwacht, viel het wel mee. Het begin was leuk en Josh Flitter acteert nog redelijk. Maar dan....

Moet hij de 'kinder-versie' van Jim Carrey neer gaan zetten. Nu wil ik niet beweren dat ik het beter kan, want het lijkt me ontzettend moeilijk. Maar op dat gebied kan hij er bij lange na niet aan tippen.. irritante schijnbewegingen en irritante loop passen deed hij zowat om de 8 secondes. Ook zette hij zich een beetje voor schut, vooral als hij de 'coole gozer' moet gaan uithangen : in het echt zou hij waarschijnlijk vierkantig uitgelachen zijn. Nou doet hij het misschien wel nog leuk voor de kleinere-kijkers dus zijn prestatie is ook niet echt super slecht te noemen (ook met name omdat hij het eerste deel van de film opzicht toch wel erg leuk speelde)

De film heeft me wel vaker aan het lachen gekregen, desondanks is inderdaad de oplossing voor Ace Ventura Senior heel erg slecht. Of Jim Carrey dit goed gekeurd zou hebben ? ik weet het niet maar als ik hem was zou ik me er aan ergeren want het is wel zijn personage.

Moeilijk te beoordelen is deze film : de grappige scenes gemengd met de matige Ventura-prestatie zorgen niet echt voor een topper, maar ik moet dan wel nog nageven dat Opa Ventura hilarisch is.. leuk dat hij wel meespeelde en ja.. kinderen van 7-9 zullen dit wel helemaal te gek vinden als ze de eerste 2 delen niet hebben gezien.

Come to me, my jungle frends!

tommykonijn schreef:
Come to me, my jungle frends!

Geweldige uitspraak, maar in deze film vond ik het verschrikkelijk. In Deel 1 en 2 vond ik het mooi.

jumpstylemovie schreef:

Inderdaad, en dan nog het gezicht wat hij erbij trekt . Ik typte het ook in de zin dat Jim Carrey het zei .

Dan is het goed.

avatar van Justinw
Het is een geen flop want deze film is voor kinderen gemaakt. de Ace V met jim carry is gemaakt voor volwassenen deze niet dus pas je mening aan.

Je moet het dus ook niet zien als een Ace Ventura 3. maar gewoon een kinderfilm

avatar van jumpstylemovie
Haha Justinw, beetje onzin vind je niet?
Ace Ventura 1&2 is voor elke leeftijdsgroep.

avatar van Justinw
1 en 2 zijn ook wel voor elke leeftijdsgroep maar deel 3 neigt veel meer de ''kinder" kant op.

Justinw schreef:

Je moet het dus ook niet zien als een Ace Ventura 3. maar gewoon een kinderfilm

'mening aanpassen' heb je dat tegen mij of tegen Jumpstylemovie ?

avatar van The_Game
Deze sla ik toch heel graag over...

tommykonijn schreef:

'mening aanpassen' heb je dat tegen mij of tegen Jumpstylemovie ?

Nee, ik had het tegen Justin. Aangezien hij Jim Carrey in Ace Ventura als een volwassenen film zag...

jumpstylemovie schreef:

Oké.

avatar van biosmovie
jimcarrey gek schreef:
ja oke MAAR... ik heb nieuws ze zeggen dat de moeder (inderdaad melissa) er in speelt en de opa ook van ace jr maar de vader niet dus geen jim carrey wat heel vals is want melissa kwam alleen in deel 1 voor ed de opa dus de vader van de goeie ventura komt helemaal niet in deel 1 of 2 voor en jim carrey speelt de hoofdrol in 1 en 2 dan vind ik het nog goed dat de zoon van ventura er de hoofdrol inspeeld maar dan moet carrey ook een rol heb maar ook niet een rol van een zin of zo maar wel dat hij een beetje meedoet

Naar mijn mening de slechtse film die ik ooit heb gezien. De grappen zijn flauw, de verhaallijn is véél te oppervlakkig, om nog maar te zwijgen van het overdreven acteerwerk. Deze film is echt een grote blunder

biosmovie schreef:

Wat is er aan de hand?

avatar van latrat
uiteraard is dit geen goeie film,en uiteraard is de verhaal lijn filterdun. Maar het is verrassend vermakelijk om toch echt Jim Carrey te ontdekken in dat mannetje. Er worden ook voldoende verwijzingen naar andere films gemaakt, zodat ook volwassenen er wel iets aan hebben.

Ace Ventura is niet compleet zonder Jim Carrey.
De uitspraken blijven daarintegen wel geniaal en het verhaal is net zo doelloos als voorgaande films. Humor niveau is ongewijzigd waardoor ik mij alsnog heb weten te vermaken bij deze film.
Met negatieve voor vermoeden ging ik deze film kijken maar ben uiteindelijk nog best positief. Vond de film minder dan voorgaande en Jim Carrey miste. Vandaar 3*