Hotel for Dogs (2009)

Alternatieve titel: Hondenhotel

Komedie / Familie

geregisseerd door Thor Freudenthal
met Emma Roberts, Jake T. Austin en Don Cheadle

Wanneer de energieke broer en zus Andi en Bruce terechtkomen in een pleeggezin waar een streng 'geen huisdieren'-beleid wordt gevoerd, moet de bijdehante Andi snel een nieuw thuis voor hun hond Friday zoeken. Ondanks waarschuwingen van de sympathieke maatschappelijk werker Bernie om uit de problemen te blijven, gaan de kinderen op zoek en ontdekken een vervallen hotel. Vervolgens maken ze er een een perfect thuis van voor Friday en nog een aantal zwerfhonden, waarbij ze het risico lopen gescheiden te worden als ze gesnapt worden. In een mum van tijd hebben de kinderen het oude hotel omgetoverd tot iets magisch: een thuis voor de honden én voor henzelf.

Viel toch een klein beetje tegen. Ik had mijn verwachtingen niet te hoog gelegd. Het is een tipsy cliché verhaal. Soms nogal naar de belachelijke kant. Verhaal kan er wel met door.

avatar van Kuwiel
Leuke familie film voor ff tussen door . goed gespeeld. Heb mij goed vermaakt !!

leuk bedacht ik vindthet altijd zo knap met de honden

avatar van soom
Friday..

Nog een beetje nasniffend vanwege Pinocchio, die ik eerder op de zondag gezien had, (13 december), ging ik Hotel for Dogs kijken. Een typisch Amerikaanse film, natuurlijk, dus ook lekker sentimenteel en één ongepaste Amerikaanse grap er tussendoor, maar toch ging ik ook hier weer plat, ik kon er gewoon niets aan doen dat ik aan het einde weer tranen uit m'n ogen moest wrijven.

Emma Roberts was leuker met Alex Pettyfer in Wild Child, al is het niet moeilijk om de vergelijking te trekken met tante Julia. Al heeft ze nooit de tandpasta glimlach in petto voor ons die tante Julia wel had, ik zie het eigenlijk een beetje somber in voor miss Roberts, en ik kan duidelijk een leven in de eeuwige romcom hoek zien, voor haar. Waar niets mis mee is, maar misschien is Emma wel een goede tegenspeelster voor een actieheld. Ik ben benieuwd of ze naar me luistert, het zal wel niet.

avatar van domuslucis
De kinderen hebben er van genoten. Een gezellige film met veel actie

avatar van kanjertje
Hele leuke familiefilm

avatar van Fran
Wat een leuke kinderfilm is dit. Lekker overdreven en sentimenteel zoals het hoort bij een kinderfilm. We hebben eigenlijk met het hele gezin (inclusief de honden) gespannen zitten te kijken hoe deze film af zou lopen.

Al die schattige honden is al een genot om naar te kijken (ik ben bijvoorbeeld helemaal verliefd op die grote hond die moest janken toen het gordijn dicht was) maar je leeft ook helemaal mee met broer en zus. En wat een leuk happy end. Dit is echt een aanrader voor het hele gezin !

avatar van james_cameron
Vermakelijke maar nogal vergezochte en qua sentiment dik aangezette jeugdfilm. Leuk vormgegeven, met een aantrekkelijke cast en een enorme verscheidenheid aan onweerstaanbare honden. Leuk zolang het duurt, maar naar het einde toe wordt alles wel heel erg zoet en voorspelbaar. Lisa Kudrow en Kevin Dillon zijn vermakelijk als foute pleegouders.

pumpking
I think we're in deep shit.. Allemaal leuke grappen voor kinderen de film opzich valt wel mee.

avatar van Freckles
Morgen avond op Prime Family.

avatar van Decec
Ik vond een leuke familie honden film...
Heel grappig over honden....
Wel bekende actrice Emma Roberts speelt goed...
Goed verhaal...
Prima acteerwerk...

puckb96
Leuke film voor dierenliefhebbende kijkers. Heel wat leuke humor en ook schattige honden

avatar van rep_robert
Het aanstekelijke acteerwerk van de jonge cast, de leuke gadgets, de goed getrainde, schattige, en leuke honden verhullen erg makkelijk dat we hier eigenlijk te maken hebben met een erg simpel kinderfilmpje en een welbekend einde van de film.

avatar van Noodless
sluit me volledig aan bij rep_robert 6/10

avatar van Spetie
Redelijke film dit.

Ik houd zelf niet zo van dit soort films, maar aangezien de ander gezinsleden er wel erg gek op zijn, zie ik dit soort films ook wel eens.

Tja en hoewel de film natuurlijk van begin tot eind precies zo loopt als te verwachten valt, is deze film nog wel te doen. De cast is redelijk, maar vooral de diverse soorten honden zijn alleraardigst. Ook de uitvindingen voor de honden zijn, hoe ongeloofwaardig ook, op zich best leuk verzonnen.

Al met al is het uiteindelijk dus een redelijke film. Mierzoet en voorspelbaar, maar wel met enthousiasme gemaakt, al levert dat uiteindelijk nog geen goede film op.

avatar van ibendb
Matige kinderfilm.

Laat ik het zo zeggen: De honden acteerden beter dan de twee kids.
Maar ik heb me toch vermaakt en sommige scenes waren nog eenbeetje ontroerend / hartverwarmend. Maar toch is er weer een amerikaans zoetsappig einde. Oké het is voor kinderen, maar konden ze er niet voor zorgen dat de film ook leuk is voor het oudere kind?
Niet zo goed. 2.5*

avatar van pieterTk
Matig, matig, verschrikkelijk.... Zeer teleurstellend, maar dat weet je zogauw dieren gaan praten...

Dick2008
Ik had hem al eens gezien. Maar hij was weer op Duitsland. Maar eigenlijk gewoon een film om één te keer te zien meer niet. Het wemelt van de hondenfilms, maar er zijn er toch maar een aantal die ik echt leuk vind. Honden zijn wat gemakkelijker te trainen. Misschien dat ze een Nederlandse versie kunnen maken en dan hier opnemen, alleen dan met katten, want die lopen hier volop rond.

Ik vind dit niet echt een familiefilm maar eerder een avontuurlijke jeugdfilm. Het begint als een soort Benji-film, wat dan wordt uitgebreid met meerdere honden en nog wat jongelui. De honden-opnamen zijn in het begin nog wel aardig om te zien maar richting het eind wordt het al te erg met al die rennende honden. Verder toch eerder een dramafilm dan komische film. Al die uitvindingen vond ik ook wel wat overdreven. De film is er niet veel slechter of beter op geworden dan de vorige keer. De jeugd zal het wel leuk vinden en je mag hopen alle honden in de film ook. Kleine 3.0

avatar van Shadowed
Mwa.

Niet een al te beste kinderfilm dit. Alleen gekeken vanwege het verhaal dat me wel lag en Emma Roberts, die toch wel weer redelijk acteert hier. Het verhaal zelf is ook duidelijk naar kinderen gericht, maar met wat thema's erin geplaatst.

Het hondenhotel is best leuk gebracht, en best leuk ingericht. De dinerscene van de honden is bijvoorbeeld best een leuke scene. Helaas weet de film niet echt te boeien en blijft het kinderlijke hieraan wat vervelen. Ook het einde voelt een beetje misplaatst aan.

Simpele film met wel een leuk idee, maar wat zeker wat beter uitgewerkt had kunnen worden. Als je met iets origineels kan komen, moet je er volledig voor gaan. En deze film lijkt er maar half voor te gaan.