Genre: Drama / Sport
Speelduur: 109 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten / Frankrijk
Geregisseerd door: Darren Aronofsky
Met onder meer: Mickey Rourke, Marisa Tomei en Evan Rachel Wood
IMDb beoordeling:
7,9 (329.975)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 12 februari 2009
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Prime Video
Bekijk via Film1
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Donderdag om 22:10 uur op Filmbox.nl
Zaterdag om 11:50 uur op Film1 Drama
Plot The Wrestler
"Love. Pain. Glory."
In de jaren 80 was Randy "The Ram" Robinson een beroemd professioneel worstelaar. Nu, twintig jaar later, moet hij het doen met een handjevol liefhebbers bij shows in gymzalen en buurthuizen. Hij geeft zich echter nog altijd voor de volle 100%, maar dat komt hem duur te staan; hij zal zijn leven ingrijpend moeten gaan veranderen...
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,9 / 329975)
- Trailer (YouTube)
- Kijk op Film1
- Pathé Thuis: vanaf € 5,99 / huur € 2,99
- Kijk op Amazon Prime
Social Media
Acteurs en actrices
Randy 'The Ram' Robinson
Stephanie
Cassidy
Lenny
Wayne
Nick Volpe
Scott Brumberg
Adam
The Ayatollah
Necro Butcher
Reviews & comments
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Ach, je hebt in ieder geval weer even laten zien dat je op Avi 9 niveau kan lezen.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Ik spreek gewoon de waarheid hoor.
Dat het niet jouw waarheid is zal mij verder worst wezen.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1887 stemmen
Ondanks dat ik het ook niet met maxcomthrilla eens ben, geeft hij tenminste wel een goede onderbouwing waarom hij het niets vindt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wansmakelijk!
Ik ga zeker niet beweren dat ik ontgoocheld ben na het zien van deze film, het is immers niet voor niets dat deze film zich nu pas aan mij voorbij trok. Toch sta ik enigzins perplex, hoe Aranofsky het in zijn botte hoofd haalt om zijn talent te verkwanselen en zijn ziel te verkopen aan een hoop mainstreamfans, die graag standaardmeuk slikken.
Ik zie niet hoe je denkt dat die film zich op mensen die mainstream meuk slikken richt. Het is juist een hele kleine persoonlijke film. Het budget was nog geen 6 miljoen en Rourke had al 20 jaar geen behoorlijke film meer gemaakt. Niet echt een recept om de mainstream kijker enthousiast te maken.
Maar goed, er is blijkbaar een groot publiek voor. Prima hoor, daar niet van.
De film heeft nog geen 30 mjn opgehaald?
http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=wrestler.htm
Hoe kom je er eigenlijk bij? Werkelijk, waar haal je die kolder vandaan?
Dat de film enige bekendheid heeft verworven komt puur door de performance van Rourke met zijn (terechte) Oscarnominatie en dat de film zelf opviel tijdens het (arthouse) festival van Venetië. Nee, met Mainstream heeft deze film helemaal niets van doen.
Je hebt de film IMO met een compleet verkeerde bril op gekeken. Het gaat ook nauwelijks over zijn relatie met zin dochter, dat is slechts een bijhangend subplot.
Waar de film wel over gaat, is vergane glorie, de triestigheid van vergeten roem. (De vergelijking met Rocky gaat daarom ook totaal niet op.) En dat maakt de film op fantastische wijze voelbaar. Zeker als je ze bezig ziet hoe ze op hun oude dag de ring weer induiken. Zelfverminking blijkt de enige manier om nog een beetje aandacht te krijgen. Inderdaad wansmakelijk.
AddictedToMovies
-
- 1780 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij was het gemaakt met slechts één miljoen (hoorde ik op de 2e disc met extra info en een leuk interview met Aronofsky en Rourke). Verder mooi bericht Reinbo, al vind ik de relatie met zijn dochter ook belangrijk als schets van de man.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Op boxofficemojo staat 6mjn. Wat zijn dochter betreft is het een extra sidestory die hem verder uittekend, maar niet de hoofdzaak zoal maxomthrilla het ziet. De film gaat over iemand die alles kwijt is, iets totaal anders dan Rocky die niets heeft maar een kans krijgt. Rocky gaat over the American Dream, deze toont het tegenovergestelde, de aftermath.
Rebel80
-
- 294 berichten
- 186 stemmen
Ben het niet vaak eens met de verwoording van me voorganger maar in dit geval, mooi verwoord.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Ik zie niet hoe je denkt dat die film zich op mensen die mainstream meuk slikken richt. Het is juist een hele kleine persoonlijke film.
Ja, dáááág!
Doe je niet zo onnozel voor, ik heb nog geen eens de box office in acht genomen, altijd weer van die domme veronderstellingen die erbij gehaald worden. De film heeft alle ingrediënten in zich om een Oscar te winnen. Daarbij staat de film toch gewoon in de IMDB Top 250 en scoort hij ook hier goed, de film is zelfs al opgenomen in het boek 1.001 films die je moet zien! Er is dus wel degelijk publiek voor deze prent. Daarbij heb ik al duidelijk gemaakt dat het verhaal en zeker dè uitwerking ervan weinig opzienbarend is, zeker als je de film tegen Aranofsky `s andere werk afsteekt.
Dit belachelijke zijplot heeft anders wel genoeg invloed op de rest van de film hoor. Daarbij barst de film van de cliches om geloofwaardig over te komen als kleine, persoonlijke film. Daarnaast zijn Rocky en The Ram gewoon allebei zielige personages, ook al zitten ze in een ander stadium van hun leven. Verder heb ik weinig zin om nog meer woorden vuil te maken aan alle fanboys. Alles rechtpraten wat krom is......Ik ben er wel klaar mee nu.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
:? Dat is toch allemaal achteraf. Zal niet ontkennen dat de film veel meer succes heeft gehad dan iemand ooit verwacht had, maar jij doet alsof het hier een goed gemarkete blockbuster betreft.
Niemand had dit succes voorzien, anders hadden ze wel wat meer budget vrijgemaakt. Feit blijft dat dit van oorsprong een kleine arthouse film was en eigenlijk gewoon nog steeds is.
Kan je nog zo veel a's tussen je d en je g zetten. je zit er gewoon vreselijk naast. Je schrijft kolder.
Verder ben ik geen fanboy, geef deze film een 4*
Toch sta ik enigzins perplex, hoe Aranofsky het in zijn botte hoofd haalt om zijn talent te verkwanselen en zijn ziel te verkopen aan een hoop mainstreamfans, die graag standaardmeuk slikken.
Als Arronofsky daadwerkelijk de mainstreamfans op het oog had, had hij Nicolas Cage wel als hoofdrolspeler aangehouden. Had toch zeker 100 keer meer mainstream boxoffice power dan Rourke op dat moment. Maar verder is de schamele 26 mjn boxoffice opbrengst genoeg bewijs dat het hem ook niet gelukt is. Wel veel prijzen en hoge noteringen in lijstjes, maar het main stream publiek heeft hij nooit bereikt, met geen enkele film trouwens....
mikey
-
- 28993 berichten
- 5144 stemmen
de film is zelfs al opgenomen in het boek 1.001 films die je moet zien!
Als dat zo is dan mag de schrijver van dat boek nodig in theprapie. De film is uberhaupt geen blijvertje.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Dat is toch allemaal achteraf. Zal niet ontkennen dat de film veel meer succes heeft gehad dan iemand ooit verwacht had, maar jij doet alsof het hier een goed gemarkete blockbuster betreft. Als je mijn recensie nou eens even fatsoenlijk gelezen had, zou je kunnen zien dat ik de film ook pas 2 jaar nadat hij uitkwam ben gaan kijken. Dan lijkt het mij logisch dat ik niet ga liggen beppen over wat er zich allemaal ten tijden van de release van de film afspeelde!
Onzin, een afgekloven verhaal over een zwoeger noem ik niet in een naam met een kleine arthousefilm. Ammehoela!
Ja, het is natuurlijk ook zo dat Aranofsky met deze film op visueel vlak de hemeltoppen van het paradijs beloopt, zijn vorige films zijn er helemaal niets bij en de soundtrack is ook zo hemeltergend origineel, daarbij komt Mickey Rourke helaas wel erg weinig in beeld als hoofdpersonage en is het helemaal geen cliche dat iemand zijn afspraak vergeet als het er op aankomt.
Kortom, je lult maar een eind weg, wat is er nou leuker om een heel verhaal in zijn algemeenheid te marginaliseren tot een hoop kul. Maar goed, je zult wel weer eens gefrustreerd zijn omdat Feyenoord verloren heeft.
Oh, nee. Jij was een nostalgische jaren `80 fan. Mickey Rourke zal ook wel weer de enige reden zijn waarom je deze film weet te waarderen.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Als dat zo is dan mag de schrijver van dat boek nodig in theprapie. De film is uberhaupt geen blijvertje.
Wauw! Gelukkig nog iemand die er kijk op heeft! 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar goed, je zult wel weer eens gefrustreerd zijn omdat Feyenoord verloren heeft.
Treurig mannetje ben jij, zeg. Je praat nog steeds kolder en het feit dat je dit erbij haalt geeft wel aan dat je geen goede argumenten hebt.
[edit kapp: gescheld verwijderd]
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Als Arronofsky daadwerkelijk de mainstreamfans op het oog had, had hij Nicolas Cage wel als hoofdrolspeler aangehouden. Had toch zeker 100 keer meer mainstream boxoffice power dan Rourke op dat moment.
Ja en Nicholas Cage is geloofwaardig als worstelaar? Nogmaals, vanuit het oogpunt van de casting is het logisch dat Rourke gecast is. Ze hadden hem alleen geen dramatische scenes moeten geven. Die 100 keren zijn trouwens ook schromelijk overdreven.
mikey
-
- 28993 berichten
- 5144 stemmen
Om het even allemaal, maar de film is een hele flauwe opeenstapeling van cliche op cliche op cliche.. en dat het publiek dat anders vind om wat voor redenen dan ook. Het zal wel. Maar dat een malloot dit in het bekende boek van de 1000 films die je moet zien (of zo) gaat plaatsen is natuurlijk ook een blijk van een lawine naar de voet van de culturele berg.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja en Nicholas Cage is geloofwaardig als worstelaar? Nogmaals, vanuit het oogpunt van de casting is het logisch dat Rourke gecast is.
Dus Arronofski koos voor een geloofwaardige en overtuigende acteur ipv boxoffice appeal.
I rest my case. 
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1702 stemmen
Eens met Reinbo.
Je haalt niet echt valide argumenten aan, en je opmerking over mainstream raakt kant noch wal.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Treurig mannetje ben jij, zeg. Je praat nog steeds kolder en het feit dat je dit erbij haalt geeft wel aan dat je geen goede argumenten hebt.
Loser.
En nu moet ik mij zeker ook verlagen tot jouw niveau?
Nee, niks!
Ik wil nu ook eens antwoord! Lekker makkelijk om weer met smilies en krachttermen etc. aan te komen zetten!
Jij stelt zomaar dat ik kolder praat, nou dan weet ik nu dat jij:
* het geen cliche vindt als iemand een afspraak vergeet als het erop aankomt, dat jij The Wrestler op visueel vlak 1.000 keer zo mooi vindt als Pi, dat Mickey Rourke nauwelijks screentime heeft, dat The Wrestler geen plotgedreven film is, maar laten wij voor het gemak zeggen een science fiction film is.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Eens met Reinbo.
Je haalt niet echt valide argumenten aan, en je opmerking over mainstream raakt kant noch wal.
Ajuus! Ik ga geen tijd meer besteden aan dit soort onzin. Voor fans zijn argumenten soms nooit valide. Neem een voorbeeld aan Thorak, die is het ook niet eens met mij, maar op een normale manier zeg maar.
Kom zeg, ik laat mij hier door volwassen geachte kerels even woorden als loser ( notabene een scheldwoord uit de jaren `90 ) naar mijn kop slingeren.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Jij stelt zomaar dat ik kolder praat, nou dan weet ik nu dat jij:
* het geen cliche vindt als iemand een afspraak vergeet als het erop aankomt, dat jij The Wrestler op visueel vlak 1.000 keer zo mooi vindt als Pi, dat Mickey Rourke nauwelijks screentime heeft, dat The Wrestler geen plotgedreven film is, maar laten wij voor het gemak zeggen een science fiction film is.

Je hebt gelijk dat het vergeten van de afspraak cliche is. (Ontken ik ook nergens)
Nee, ik vind the Wrestler op visueel vlak niet mooier dan Pi. (Vind The Wresteler op visuel vlak ook niet bepaald mooi.
Ik heb ook nooit ontkend dat The Wrestler geen plot gedreven film is.
Whats your point? [edit kapp: gescheld verwijderd]
Ik bestreed enkel je opmerking dat Arronofski zich met The Wrestler op het main stream publiek richtte. Hij heeft gewoon een kleine film over vergane glorie willen maken. Nou krijgt hij nog een verwijt naar zijn kop van jou omdat hij het waagt een kleine redelijk succesvolle film af te leveren.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Waar het mij om gaat is dat je gemakzuchtig schrijft dat alles kolder is wat ik hier heb neergeschreven. Ik zou zeggen lees mijn mening eerst eens voordat je zoiets neerpent. Uiteraard hoef je het niet overal mee eens te zijn, maar dat zou mij worst wezen, val mij er in het vervolg alleen niet meer zo mee lastig! Ik ga ook niet liggen tornen aan jouw mening.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1702 stemmen
Ajuus! Ik ga geen tijd meer besteden aan dit soort onzin. Voor fans zijn argumenten soms nooit valide. Neem een voorbeeld aan Thorak, die is het ook niet eens met mij, maar op een normale manier zeg maar.
Kom zeg, ik laat mij hier door volwassen geachte kerels even woorden als loser ( notabene een scheldwoord uit de jaren `90 ) naar mijn kop slingeren.
Je bent nogal snel op je pik getrapt zo blijkt. [edit kapp: gescheld verwijderd]
Ik ben absoluut geen fan van deze film, maar mocht ik deze film een onvoldoende geven zou ik alsnog niet eens zijn met je 'mainstream-gelul argument'
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Waar het mij om gaat is dat je gemakzuchtig schrijft dat alles kolder is wat ik hier heb neergeschreven. Ik zou zeggen lees mijn mening eerst eens voordat je zoiets neerpent. Uiteraard hoef je het niet overal mee eens te zijn, maar dat zou mij worst wezen, val mij er in het vervolg alleen niet meer zo mee lastig! Ik ga ook niet liggen tornen aan jouw mening.
Je argumentatie dat de film zich op een mainstream publiek richt was kolder (ik heb het nergens over alles). Dat is het enige waar ik je op aansprak.....
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Je bent nogal snel op je pik getrapt zo blijkt. [edit kapp: gescheld verwijder]
Ik ben vooral klaar met dit soort eeuwig gemiauw!
Want wat voor een uitzonderlijk verhaal wordt er hier toch gebracht zeg! Poeh! Poeh!
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Je argumentatie dat de film zich op een mainstream publiek richt was kolder (ik heb het nergens over alles). Dat is het enige waar ik je op aansprak.....
Dan moet je in het vervolg leren wat duidelijker te formuleren en wat meer inlevingsvermogen tonen kan ook geen kwaad. Als je gewoon een normale reactie geeft, sta ik overal open voor. Dat scheelt je op een middag trouwens ook weer een hoop gevloek en getier.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Kom op zeg, dit was mijn eerste reactie.
Ik zie niet hoe je denkt dat die film zich op mensen die mainstream meuk slikken richt. Het is juist een hele kleine persoonlijke film. Het budget was nog geen 6 miljoen en Rourke had al 20 jaar geen behoorlijke film meer gemaakt. Niet echt een recept om de mainstream kijker enthousiast te maken.
Lijkt me toch wel duidelijk...
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Het woord kolder gebruik je echter ergens anders!
Daarbij is deze film mainstream omdat het verhaal wel heel erg Hollywoodiaans ingekleedt is qua manier van vertellen op het einde na, maar dat heb ik inmiddels al meerdere keren gezegd. Nou, toch nog maar een keer voor de duidelijkheid dan maar!
Rizz
-
- 302 berichten
- 1780 stemmen
Deze film Hollywoodiaans??
Ik was blij dat deze film nu eens een keertje niet zo Hollywood was maar gewoon de rauwe werkelijkheid laat zien.
Recht voor je raap, hard en realistisch. Dat zie ik eerlijk gezegd niet vaak bij Hollywood films. Daarbij is het acteerwerk subliem.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het ook veel meer een persoonlijke film. De onderwerpkeuze, dedocumentaire achtige benadering, het ongepolijste camerawerk. Nee, staat wat mij betreft vrij ver van Main stream Hollywood. Ik vind de film eerder vergelijkbaar met films als Leavin Las Vegas, Barfly en keane.
Het laatste nieuws

Netflix komt met 'Caught Stealing', maar Prime Video overtroeft met 'Roofman'

Videoland voegt de geprezen Zweedse film 'Så som i Himmelen' toe aan het aanbod

Tip voor fans van de 'Outlander'-spin-off: de fantasyhitserie 'A Discovery of Witches' op Netflix

'All The Money in The World' van Ridley Scott dinsdag te zien op televisie
Bekijk ook

The Pianist
Drama / Oorlog, 2002
1.424 reacties

Cidade de Deus
Drama / Misdaad, 2002
1.084 reacties

Into the Wild
Biografie / Drama, 2007
2.368 reacties

Jagten
Drama, 2012
714 reacties

Snatch
Misdaad / Komedie, 2000
1.380 reacties

Requiem for a Dream
Drama, 2000
3.075 reacties
Gerelateerde tags
new jerseysupermarketheart attackambitiondochterworstelensportstrippersteroids famebarbed wireworstelaarverlossingprofessioneel worstelensuper 16mm16mmpro wrestlerspro wrestling movie
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








