Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

G.I. Joe: The Rise of Cobra (2009)

Verenigde Staten / Tsjechië
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Stephen Sommers
met Channing Tatum, Sienna Miller en Marlon Wayans

Tien jaar in de toekomst moet het elitekorps dat bekend staat als G.I. Joe het opnemen tegen de kwaadaardige organisatie Cobra, onder leiding van de Schotse wapenhandelaar Destro. Het elite G.I. Joe-team gaat met futuristische spionage- en militaire apparatuur de strijd aan met de corrupte Destro en de steeds gevaarlijker wordende organisatie Cobra om de wereld te redden van totale chaos...

avatar van korenbloem02
cool. ben hier wel benieuwd naar.

avatar van DVD-T
JacoBaco schreef:
Moet wel zeggen dat ik totaal niet gecharmeerd ben van de Mummy films en Van Helsing.

Ik vind de Mummy films en Van Helsing toch wel een hoog vermaak gehalte hebben, alhoewel Sommers bij die laatste toch wel erg veel op visual effects leunt. De trailer ziet er inderdaad een beetje overdreven uit, nu maar hopen dat dit ook de bedoeling is van de makers. Als dit als serieuze film bedoeld is zou het helemaal niet goed uit de verf kunnen komen. We zullen zien. Sommers is als het om vermaak gaat iig. geen slechte keuze.

avatar van Al DeNiro
Sienna Miller als Barones.

Wat ziet ze er sexy uit met zwarte haar, strakke pak, bril en wapens.

Dat word een genot om naar te kijken.

DVD-T schreef:

Nee geen slechte keuze die Sommers. Met Deep Rising laat hij zien ook nog iets anders te kunnen dan alleen de Mummy films en Van Helsing. Mijn probleem met de mummy enzo vind ik de geforceerde humor. Dat is bij Van Helsing zelfs nog veel erger. Ik hoef Frankenstein niet als een kinderlijk gedrocht aan een touw te zien slingeren. Als de humor je bevalt dat is dat natuurlijk fijn. Maar bij een film als Van Helsing wat over vampieren, weerwolven enz. gaat, wil ik het graag een beetje serieus zien en dus vooral niet te kinderachtig. (met de nadruk op "te" )

Destijds was ik onder de indruk van de Van Helsing trailer, maar de trailer is beter dan de film. Ik hoop dat G.I.Joe anders uitpakt, want tot nu toe spreekt de trailer mij aan.

avatar van Iron Maiden
Gruwlijke poster!

avatar van Ajax&Litmanen1
Zag een tijdje terug in de bios de trailer en naar mijn idee wordt dit een 13 in een dozijn actiefilmpje. Leek me ondanks dat de effecten niet verkeerd waren geen film om je geld voor in de bioscoop aan uit te geven. Daarvoor was het allemaal toch de nietszeggend.

Ik kijk hem wel een keertje thuis als ik zin heb tegen die tijd.

avatar van Quentin
Our pal (and recent podcast guest) George "El Guapo" Roush from Latino Review dug up a post on producer Don Murphy's message boards claiming that Stephen Sommers, director of GI JOE, was fired from the movie after a test screening returned the worst numbers in the history of Paramount. Now normally I wouldn't put much stock into what a guy on a message board has to say but Guapo says he was able to confirm through various sources that the story is true (and I trust his sources). Here's some of what the original story claims:

Stephen Sommers, the super hack director of the film fired. Removed. Locked out of the editing room. Stuart Baird, a renowned "fixer" editor was brought it to try to see if it could be made releasable. Sommers was then forced by his William Morris agents to pretend that he was working on Tarzan over at Warner Brothers doing design work, even though that film doesn't even have a good script yet. When word of the firing started to be whispered about in Hollywood, Sommers was summoned back to the editing room- but only to save appearances, Baird is still editing the movie with studio input.

It all doesn't bode well for a movie that was already struggling to gain any kind of buzz or traction among young males, the very audience it needs to make any kind of impact. There's obviously much more to the story (including how the project was rushed through pre-production because of the writer's strike)

News: *Update From Producer Lorenzo di Bonaventura* Sommers Fired From G.I. Joe. Half The Battle Has Been Salvaging The Project. | Latino Review - latinoreview.com

avatar van sinterklaas
Lijkt mij toch weer een mooie stripverfilming na de trailer gezien te hebben.

avatar van Pimro
Lijkt mij een goeie film. Ik ben Benieuwd

avatar van Jaxxx
Ik schrok wel van de trailer. De tekenfilms waren van een heel ander soort. Die zijn zo in ieder geval niet te overtreffen. Ik denk dat dit een flop wordt.

avatar van sinterklaas
Meestal zijn nieuwerwetse verfilmingen van bv strips of tekenfilms van vroeger een stuk serieuzer. Dat zie je ook bij Batman Begins en The Dark Knight.

avatar van JacoBaco
Zie ook Transformers, want die heeft laten zien dat het nog kinderachtiger dan de Tekenfilm kan.

avatar van sinterklaas
Moet Transformers zelf nog zien.

avatar van Ajax&Litmanen1
JacoBaco schreef:

Dan raad ik je van harte Thunderbirds uit 2004 af. Zelden zon flauwe, kinderlijke verfilming van een toffe serie gezien.

Ik ga ook liever voor de serieuze, rauwe versies zoals in de nieuwe Batmans.

avatar van sinterklaas
In mijn ogen worden de nieuwerwetse comic-verfilmingen of erg explosief of natuurlijk rauwer. Maar het worden iig geen: "de stad is in nood en ik ga iemand redden" films meer. Beter toch?

avatar van jumpstylemovie
Ik zag de Trailer in de bioscoop. Zag er gewoon slecht uit. Film lijkt me ook 10 keer niks.

avatar van Chuck Taylor
Ben hier toch wel benieuwd naar, trailer ziet er best leuk uit en Byung-hung Lee is present.

avatar van eltorro
KIjk hier wel naar uit. Trailer ziet er echt vet uit.

Hankieh
Ik heb toch m'n twijfels over de cast...

avatar van trainercoach
Ik denk dat de film kinderachtig wordt! Kijk maar YouTube - G.I. Joe The Rise Of Cobra – Trailer 2 in HD

avatar van JacoBaco
Tja,.. er zit weer een komische noot in de film. De neger. Maar zo kiddy als Transformers kan en mag het gewoon niet worden.

Ik vond de trailer wel goed, hopelijk de film ook .

Ik gruwelde toen ik in de cinema de trailer zag. Dit wordt een film van clichés:

- gladde jongens en meisjes met de perfecte lichamelijke vormen maar zonder enig acteertalent.
- een verhaallijn om van te huilen.
- een aaneenschakeling van op testosteron gedreven masochistische oneliners.
- totaal ongeloofwaardige actiescenes.
- inclusief een vleugje van de pot gerukte romantiek en cliché flauwe grappen om een zo groot mogelijk publiek te bereiken (kassa kassa).
- overdreven veel special effects die de boel moeten redden.
- dit alles in een wereldstad (meestal NYC, maar ditmaal Parijs) die half in puin wordt geschoten of in enkele minuten vernietigd wordt door een of ander supersonisch wapen.
- een volledig voorspelbaar einde (goed wint van slecht).
- een groepje geamerikaniseerde spierhompen "die de wereld gaan redden".

Nu beginnen jullie wellicht te schreeuwen dat ik moet zwijgen tot ik de film gezien heb en me niet op vooroordelen mag baseren, MAAR, ten eerste, een trailer geeft meestal een goed beeld weer van hoe de film zal worden en dus heb ik het recht om al een mening te geven. En ten tweede, nog geen enkele film heeft me, na het bekijken van de film, ervoor gezorgd dat ik mening moest herzien. Integendeel, alle vooroordelen van bij de trailer werden alleen maar bevestigd. Een voorbeeld hiervan is Transformers (2); een walgelijk gedrocht van een film die enkel maar overeind blijft door de spektakelwaarde van de special effects.

avatar van Iron Maiden
Laten we het hopen!

AMD
Hier kijk ik wel naar uit, Hopen dat het een redelijke film is.

dit heeft het in zich om of GRUWELIJK te zuigen a la street fighter of zo

OF

mits de cliches goed zijn uitgevoerd op een of andere Campy manier toch lollig te zijn.

het is een film over actie speelgoed mannetjes. daar moet je geen verkenning van existentiële psychologie van verwachten. Dan ben je dommer dan de characters die deze films bevolken.

goed uitgevoerde camp zoals transformers kan prima vertier opleveren...

avatar van eppo349
Meer dan waarschijnlijk net zo`n zenuwachtige film als Van Helsing.
Veel lawaai en over de top actie.

Reinbo
Trailer zag er zo slecht en over the top uit dat het best wel eens een leuke film kan worden.... Maar net zo goed ook helemaal niet. Ben als liefhebber van camp in ieder geval wel benieuwd. Alhoewel, Sommers CV voorspelt weinig goeds....

avatar van misterwhite
This gonna be so bad!

avatar van Tomate
The special effects in de trailer zien er echt niet zo goed uit... Benieuwd hoe ze zijn in de film