• 8.226.707 stemmen

Met onder meer: Ed Harris, Viggo Mortensen en Renée Zellweger

Releasedatum: 7 mei 2009

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Appaloosa

"Feelings get you killed."

Appaloosa, New Mexico, 1882. De meedogenloze en machtige rancher Randall Bragg heeft er in toegestemd, dat zijn louche ranchhulpen flink huishouden in het mijnwerkersstadje Appaloosa. Wanneer marshal Jack Bell met zijn twee deputy-sheriffs de daders op Braggs ranch wil arresteren, wordt Bell met zijn beide metgezellen in koelen bloede door Bragg vermoord, De verontruste stadsbewoners huren Virgil Cole en zijn trouwe vriend Everett Hitch in om hen tegen Bragg en zijn bende te beschermen. Complex wordt het voor Cole en Hitch wanneer de roodharige pianiste en weduwe Allison 'Allie' French in Appaloosa arriveert. Allie blijkt een zwak voor sterke mannen te hebben. Daarnaast arriveert de gevreesde gunslinger Ring Shelton juist op het moment, dat Bragg voor de rechter moet verschijnen...

imageimage

DaMovieJudge schreef:

goed uitgewerkte nieuwe ouderwetse western movie,,,,,

goede cast,,,,

ik vond t heerlijk om te zien,,, deed me denken aan de western films die ik wel es zag op tv,,,er zat egt een goede sfeer in,,,,en de de gunfights waren ook verrassend realistish,,, daar mag hollywood een voorbeeld aan nemen,,,

aanrader,,,cker als je van western sfeer houdt,,

Waar is deze dan ingeblikt, in polen misschien?

avatar van mixmaster

mixmaster

nou ik vond het een matige western , die niks nieuws brengt en met vlagen gewoon saai is.

avatar van hannes64

hannes64

Ik vond em wel goed.

Harris is altijd goed.....maar Mortensen vond ik de betere speler.

Goeie , harde western.

En zoals eerder vermeldde ...ja, een beetje alla Open range ( Die ikzelf iets beter vond ).

Toch nog 3***

avatar van martenaria

martenaria

goeie acteurs in een zeer zoetsappig verhaaltje. alsof een revolverheld zomaar valt voor zo'n opgedirkt huppelkutje. pfff geef mij maar clint eastwood of john wayne

avatar van hwb

hwb

Matige western. Saai. Je zit de hele tijd te wachten op het moment dat het echt van start gaat, maar dat gebeurt niet. Renee Zellweger was weer behoorlijk irritant.

avatar van vranque

vranque

fraaie ingetogen prent. kabbelt lekker voort en blijft boeien. mooi geschoten ook. interessant was om een middelmatig gegeven genoeg kracht te geven om het alsnog aantrekkelijk te maken.

avatar van Maphesta

Maphesta

mixmaster schreef:

3 : 10 to yuma is vele malen beter.

Mee eens. 3 : 10 to Yuma is veel beter.

Stomme van deze film is dat ik hem zéér goed en boeiend vond tot op het moment dat Alli wordt gered uit de handen van die indiaan achtige mannetjes. Daarna is het bergafwaarts.

Ik had de film makkelijk en met plezier 4 sterren gegeven als de tweede helft van de film net zo goed was geweest als de eerste. De tweede helft geef ik echter net 1,5e ster. Ik heb naar beneden afgerond betreffende het gemiddelde.

2,5 ster. Heel jammer dat de film van zo sterk naar zo zwak kon gaan na de 1ste helft.

mixmaster schreef:

3 : 10 to yuma is vele malen beter.

Inderdaad,op alle gebied matig!

avatar van miwaja

miwaja

redelijke western goed geacteerd beetje standaard maar toch 3 sterren

avatar van martenaria

martenaria

en vergelijk deze nou niet met open range, want die is van een heel ander niveau

crack1

True, open range is van een ander kaliber.

Gewoon niet te vergelijken met deze.

avatar van Roel-

Roel-

• 1978 berichten

Best aardig verhaaltje en leuk gespeeld, meer ook niet.

Een kleine onvoldoende: 2,5*

avatar van APPEL68

APPEL68

• 1931 stemmen

Aardige western, en een stuk beter dan 3:10 waar het verhaal een beetje ontbrak, en waar het wel was werd het maar door 1 gestuurd.

Het licht verrassende einde was aangenaam.

avatar van christophel

christophel

Aardige film, goed gespeeld: 3.0

avatar van FilmBlik

FilmBlik

Een film waar je graag meer achter zoekt, maar wat helaas niet het geval is. Hoewel de Western uit beeld dreigt te geraken, was het toch leuk om te zien dat Harris een poging heeft gewaagd om die sfeer weer terug in beeld te brengen. Toch leek het alsof de figuranten op waren en werden de personages véél te oppervlakkig gehouden. De verhaallijn schreeuwt om meer, maar men is om de een of andere reden vergeten daar aandacht aan te schenken. Jammer...

avatar van FilmBlik

FilmBlik

APPEL68 schreef:

Het licht verrassende einde was aangenaam.

Verrassend einde???

avatar van Drekskiebel

Drekskiebel

FilmBlik schreef:

Leuke western met een vleugje psychologie (gevoelens, gevoelloos, op zoek naar gevoelens)

Geen Topper.

Verder sluit ik me aan bij de woorden van FilmBlik

ninoboy1

Ik vond hem niet slecht !!

avatar van arcobaas

arcobaas

Matige film in een echte western setting. Ik heb zelf betere westerns gezien. De film op zich boeide wel het verhaal is naar mijn mening iets te voorspelbaar. Een vrouw in een western heeft weinig meerwaarde. Ik hoef hem niet nog een keer te zien.

avatar van markel66

markel66

Ik moet me bij de meeste aansluiten, de film lijkt in het begin een steengoede western te worden, maar uiteindelijk wordt het een middelmatig drama.

toch zeker de moeite om te kijken.

van mij 3,5 ster dus een voldoende.

avatar van tukker1966

tukker1966

Ook niet echt onder de indruk,vond Ed Harris (toch een van mn favorieten) niet echt overtuigend spelen.

Kortom..begint redelijk...eindigt teleurstellend. 2,5 ster

avatar van Naduah

Naduah

Voor mij ook een matig western gehalte...verhaal pakte me niet echt, weinig diepgang/verhaal...beetje voortkabbelend filmpje

avatar van Toontje35

Toontje35

Beetje traag en in het begin lijkt men om een verhaal verlegen te zitten.

Doorsnee western. Heb betere gezien

avatar van Bramha Bull

Bramha Bull

zeer matige western.

saai verhaal, zelwegger zeer zwak en te weinig actie voor een lekkere western.

2* voor harris en mortensen..

avatar van schillies

schillies

Ik vond het een redelijke western. Het was maar een zwak verhaal, beetje traag vooruitkabbelend met momenten.

Verder wel een sterke cast met als uitschieter Viggo Mortensen.

3 sterren

avatar van peter74

peter74

Vond het een redelijke film maar had er meer van verwacht.

Kwam niet echt uit de verf.

avatar van finitio

finitio

( jezus die gast lijkt veel op daniel craig ) is deze film ongeveer net zo goed als 3:10 to yuma ?

avatar van peter74

peter74

Als je die film goed vind, dan denk ik dat je deze minder zult vinden.

avatar van swollenaer68

swollenaer68

Tempo was te langzaam en dat is jammer want zeker geen slechte film. Werkt wel bij Once upon a time in the West, maar daar is de spanning heel anders. Toch aardige film.

avatar van willemfilm

willemfilm

Weer eens een echte western. Tempo was idd niet snel maar wel passend. Lekkere film.