• 8.251.760 stemmen

Met onder meer: Ed Harris, Viggo Mortensen en Renée Zellweger

Releasedatum: 7 mei 2009

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Appaloosa

"Feelings get you killed."

Appaloosa, New Mexico, 1882. De meedogenloze en machtige rancher Randall Bragg heeft er in toegestemd, dat zijn louche ranchhulpen flink huishouden in het mijnwerkersstadje Appaloosa. Wanneer marshal Jack Bell met zijn twee deputy-sheriffs de daders op Braggs ranch wil arresteren, wordt Bell met zijn beide metgezellen in koelen bloede door Bragg vermoord, De verontruste stadsbewoners huren Virgil Cole en zijn trouwe vriend Everett Hitch in om hen tegen Bragg en zijn bende te beschermen. Complex wordt het voor Cole en Hitch wanneer de roodharige pianiste en weduwe Allison 'Allie' French in Appaloosa arriveert. Allie blijkt een zwak voor sterke mannen te hebben. Daarnaast arriveert de gevreesde gunslinger Ring Shelton juist op het moment, dat Bragg voor de rechter moet verschijnen...

imageimage

Dogie Hogan

De trailer is veelbelovend: link.

Leuke cast.

avatar van Nohands

Nohands

Ben blij dat er weer westerns komen, 3:10 to yuma was ook steengoed, deze lijkt mij ook veelbelovend!!

@Dogie_Hogan, als je Viggo Mortensen en Ed Harris niet kent dan zal ik mijn filmkennis maar eens een beetje bij gaan schaven...

avatar van Ricky Roma

Ricky Roma

Hier kijk ik echt naar uit. Western is mijn favoriete genre, maar het recente 3:10 to Yuma kon mij toch niet echt bekoren. Ik hoop dat deze daar verandering in gaat brengen. Heb de trailer ondertussen al gezien en het ziet er goed uit!

gotti

Al plannen om hem hier uit te brengen? Of is het weer net als 3:10 dat ie meer dan een jaar later komt (al maanden op dvd in de states en hier pas in okbtober - meen ik - in de bios).

avatar van Ricky Roma

Ricky Roma

Ziet er ook weer slecht uit voor deze denk ik.

Country Date

Canada September 2008 (Toronto Film Festival)

USA 19 September 2008 (limited)

Singapore 25 September 2008

France 1 October 2008

Norway 3 October 2008

USA 3 October 2008

Argentina 6 November 2008

Van IMDb.. gelukkig maar dat de Oscars dan in aantocht zijn, dan zijn er heel vlug goede screeners uit voor te als we het toch niet in de bios kunnen zien.

avatar van Al DeNiro

Al DeNiro

3:10 was een western van formaat.

Ik ben ook hoopvol over deze remake van 1966, waarin wijlen Marlon Brando in speelde.

Vooral de cast is uitstekend (Ed Harris, Viggo Mortenson, Rene Zellweger en Jeremy Irons).

In deze (voorlopig) magere filmjaar zou het wel eens een outsider kunnen zijn voor de Oscar.

Maar eerst zien, dan pas oordelen.

avatar van The Last

The Last

Plot doet mij erg veel denken aan Open Range.

avatar van Prudh

Prudh

Wel een leuke recensie op NYTimes.com. Had nog niet van deze western gehoord, maar ben er wel benieuwd naar. Jammer van Zellweger, dat dan weer wel.

HIER nog enige stills.

* Plot:

'In the small mining community of Appaloosa, the ruthless, powerful rancher Randall Bragg has allowed his band of outlaws to run roughshod over the town. After the cold-blooded murder of Appaloosa's city marshal Jack Bell, Virgil Cole and Everett Hitch are hired to bring the murderer to justice.'

(Bron: Warner Bros.)

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 1901 stemmen

Al DeNiro schreef:

De plot van deze film is wel compleet anders dan die van The Appaloosa. Is het wel een remake?!

gotti

Een vriendin van me zag hem al in Frankrijk. Zijn er nog plannen om hem hier uit te brengen?

gotti schreef:

Geen idee. Westerns en NL, hmmm... (zie '3:10 to Yuma' (2007).

Meteen maar ff gekeken op Amazon.com, daar staan al wel 7 hoopvolle reviews qua film.

Alhoewel IMDB score van 8,1/10 nu gezakt is naar 7,3/10.

gotti

Ga vanavond naar 3:10, voordat ie uit de bioscoop verdwijnt. Behoorlijk schandalig eigenlijk, dat films als deze hier niet draaien.

Nogmaals een erg leuke cast trouwens. Buiten de drie hier boven genoemde ook nog Jeremy Irons, Timothy Spall én Lance Henriksen!

avatar van crack1

crack1

The Last schreef:

Plot doet mij erg veel denken aan Open Range.

Ik zie de vergelijking niet,toch heel ander verhaal.

avatar van Gummiebear

Gummiebear

Homepage for Appaloosa (2008)

avatar van crack1

crack1

Wat een rol van Harris,ik kan gewoon niet wachten!

Dogie Hogan

DVD + Blu-ray release: 13 jan. 2009.

avatar van subder

subder

Heb de film net gezien,niet echt mijn genre ,verhaal redelijk,veel drama.

Acteerprestaties echt goed,maar ja wat verwacht je anders van Mortensen en Harris en niet te vergeten Lance Henriksen

Voor western fans zeker de moeite waard.

avatar van dieterverhaeghe

dieterverhaeghe

Zonet 10minuten bekeken ziet er heel belovend uit! Dit weekend bekijk ik hem helemaal, eindelijk weer eens een goeie shoot'em up western!

En nee dit is geen re-make van de film 'appaloosa' met marlin brando

avatar van Tomsheep

Tomsheep

Film viel mij tegen. Een typisch geval van een net nietje.

Het rollenspel is goed en de settings zijn erg mooi, maar dit wordt overschaduwd door een verhaal wat na een uurtje nogal flauwtjes wordt, gevolgd door een zeer vreemde en wat slappe ``climax``.

Wel de moeite waard om te zien. Maar geen topper

avatar van DaMovieJudge

DaMovieJudge

goed uitgewerkte nieuwe ouderwetse western movie,,,,,

goede cast,,,,

ik vond t heerlijk om te zien,,, deed me denken aan de western films die ik wel es zag op tv,,,er zat egt een goede sfeer in,,,,en de de gunfights waren ook verrassend realistish,,, daar mag hollywood een voorbeeld aan nemen,,,

aanrader,,,cker als je van western sfeer houdt,,

avatar van el padrino

el padrino

ik heb hem net gezien met een kameraad.

net zo vet als 3:10 to yuma.

5 sterren.

absoluut een aanrader.

gotti

Toch nog in de bioscoop. Goed te horen.

avatar van grid8400

grid8400

Dogie Hogan schreef:

Maar op Zeilweger na, zeggen de acteurs mij niets.

eeeh... Viggo Mortensen en Ed Harris zeggen je niets?

gotti

En Jeremy Irons, Timothy Spall & Lance Henriksen?

Ik kan niet wachten...

avatar van eppy

eppy

pindakaas 'm op het moment en ben benieuwd.....ga ik morgen kijken!!

avatar van fasca

fasca

Dogie Hogan schreef:

De trailer is veelbelovend: link.

Maar op Zeilweger na, zeggen de acteurs mij niets.

Hoezo geen bekende acteurs? Nog nooit gehoord van een Viggo Mortensen (o.a. hoofdrolspeler Lord of the rings en Ed Harris (iets minder bekend).

Oh ik zie nu net dat deze conclusie vandaag al is geplaatst maar beter tweekeer dan geen...

avatar van rtt

rtt

Zeer matige western. Slap verhaal en weinig spanning en/of actie.

Iemand vergeleek deze film met 3:10 to yuma. Maar bij deze film vergeleken is 3:10 to yuma een topper.

Nee deze film mist de sfeer van een echte western. Een western zoals ze die vroeger konden maken met Clint Eastwood.

Ik kom niet verder dan een twee.

avatar van johnrambo

johnrambo

Mooie western met een zeer sterk acterende Viggo Mortensen, Ed Harris en Renée Zellweger.