Tropic Thunder (2008)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Komedie / Actie
107 minuten / 121 minuten (unrated director's cut)

geregisseerd door Ben Stiller
met Ben Stiller, Jack Black en Robert Downey Jr.

Door een serie van uitzonderlijke voorvallen wordt een groep acteurs die een oorlogsfilm aan het opnemen zijn, gedwongen om hun rollen in het echte leven over te nemen. Dit, omdat ze in contact komen met een plaatselijke drugsbende op de locatie waar de film wordt opgenomen.

avatar van deLeeuw
Leuke film, in tijden heb ik niet zó gelachen om een black- of stiller film.

Verwacht geen ratelende drukke film met flauwe grappen(wat ik daarvoor wél dacht) Na veel positiefs te hebben gehoord ging ik hem tóch kijken, en maar goed ook!
Een film die het vooral moet hebben van de komische sfeer en hyperventilerende acteurs met af en toe een ''hele goede'' grap.

Helaas zwakt hij het laatste deel wat af, maar het slot maakte dat deels weer goed.

avatar van Macmanus
Netjes Stiller.

Zeer leuke komedie. Vooral mooi hoe er lekker veel in de zeik wordt genomen Een groot ensemble aan acteurs. Cruise, Stiller, Black Downey. Maar allemaal weten ze welke film ze aan het maken zijn. En het loopt perfect. Het begon extreem sterk, was effe bang dat wanneer ze in de jungle kwamen het minder zou worden. Maar toch blijft het vrij leuk de hele film door. Vooral de overschakeling naar Cruise helpt daar bij, eindelijk weer een bad ass rol van hem. Ben bang dat hij het met het vreselijk serieuze Valkyrie weer niks zal zijn. Misschien moet die toch een wat vaker komedie doen, zijn beste performance in Magnolia was ook vrij komisch eigenlijk.

Waar het even leek dat de Apetow producties alleen aan kop gingen, maakt Stiller met veel geld (wat bij een komedie als deze misschien wel lastiger is) een voltreffer.

4 sterren. Danny McBride is trouwens ook weer meesterlijk.

deTuinman
Hoe heet het bekende nummer die op laastst in die drama slo-motion scene wordt gedraaid?

avatar van Slynkin
Tom cruise steelt de show. Wel een aardige film, maar de humor had van mij nog net iets droger en flauwer mogen wezen.

avatar van balosa
ik vond er werkelijk geen zak aan, normaal is Stiller nog wel te pruimen maar dit was niet om aan te zien, de andere grote namen konden de film ook al niet redden, in het kort ; langdradig, saai, humor waar ik niet om moest lachen en slaapverwekkend

0,5 voor de film, 1 voor de poster die me verleidde dit gedrocht te kijken

avatar van RickZ
Enkele leuke scenes (vooral de eerste 10 minuten, daarna wat minder en afzakkend tot simpele humor/actie

avatar van Charlie Cheese
Pff..echt weer zon flauwe Ben Stiller film. Vond de acteurs etc wel goed acteren maarja..

avatar van Pistons
Ben Stiller laat zien ook als regisseur talent te hebben in deze (ook visueel) fraaie, succesvolle oorlogsfilmparodie.

Begint al meteen heerlijk met die neppe trailers en stelt nooit teleur. Toch vind ik dit geen top, waar dat aan ligt? Kan er niet echt de vinger op leggen, zal het op me in laten werken.

3,5*, met kans op verhoging.

avatar van Betamax
Aardig met en paar leuke momenten.
Voor Ben Stiller een topper voor mij niet.
Tom Cruise was inderdaad top!

Adrenal
Je vraagt er echt wel om als je met zo'n nickname dit soort berichten neerpent .

zeer matig

De eerste tien minuten zijn vreselijk, wat een b-film. Daarna begon er iets meer verhaal in te komen maar het blijft een erg zwakke film.
Dus ondanks de waanzinnige cast, een zeer matige film. 1,5*

avatar van APPEL68
Gelachen? Ik heb geen moment een glimlach gehad?
een 0.5 voor de moeite want ik heb niet vaak dat ik een film wil afzetten.

Hier helaas ook weinig gelachen. Wat een slechte film zeg. De acteerprestatie van Robert D. Junior vind ik nog aardig sterk, maar verder heb ik geen lichtpuntjes kunnen ontdekken...

Reinbo schreef:
Downey verdient een oscarnominatie. 4*

Inderdaad

What do you mean, you people?

Er spelen zeer veel bekende acteurs in mee en op sommige momenten is de film ook wel leuk maar grotendeels stelt de film erg teleur. Het was mij een te typische Amerikaanse film. Het meest grappige vond ik nog Tom Cruise in deze film (dat zegt eigenlijk al genoeg over deze film) en Robert Downey Jr viel ook nog wel mee. Jack Black echter stelde erg teleur en was op 1 moment na totaal niet grappig.

De neptrailers zijn overigens leuker dan de echte film. Dankzij de prima rol van Tom Cruise (ik herkende hem in het begin nog niet) krijgt de film nog een 2.

Reinbo
Verbaas me zeer over al die negatieve reacties. Hoe kun je hier nu niet om lachen? Hollywood wordt keihard op de hak genomen, ontgaat dat jullie?

Reinbo schreef:

Smaken verschillen, zeker bij humor films. Hollywood wordt zeker op de hak genomen maar om nu te zeggen dat ik er keihard om heb moeten lachen ? Deze film was gewoon leuk om eens te zien maar meer ook niet. Ik hoef hem in ieder geval geen 2e keer meer te zien. Het leuke van de film is eigenlijk de eerste 45 minuten en de Tom Cruise momenten. Daarna zakt de film naar een erg laag niveau. Zeker het laatste gedeelte in dat dorp vond ik bijna niet om aan te zien.

avatar van eppy
lekkere 'er met de beuk erin film' vooral de rol van cruise erg goed gedaan, ik had 'm niet herkend....

avatar van Ant
Ant
Ik vond de film zwaar grappig. Vooral Cruise was in zijn relatief kleine rol vet grappig. Ik herkende hem trouwens ook niet. Als je cast met eind resultaat vergelijkt is de film wel aan de magere kant, maar voor mij wel een 7, dus 3.5 sterren.

Bij de film was trouwens naar alle bioscopen een brief gestuurd. "Gelieve de trailers voor de film niet te verwijderen, deze horen bij de hoofdfilm." En er zijn mensen die nog vragen wanneer die Jake film uitkomt. Echt te erg.

avatar van N_SANE
Ik had waarschijnlijk hoge verwachtingen alhoewel ik mijn verstand toch op 0 zette en een leuke comedy verwachtte, maar wat viel het flink tegen zeg! Het had wat simpele momentjes die er redelijk mee door konden, maar nergens werd het echt leuk of grappig. En ik maar hopen dat het wel beter zou worden, maar helaas.

1,5* voor de moeite en de paar momentjes die er wel mee door konden.

avatar van FunkStarr
Slappe film, heb maar 1 keer echt moeten lachen en ik irriteerde me aan die irritante bolle Jack Black met z'n rotkop die grappig probeert te doen maar het in de verste verte niet is.
Echt een b-acteur, en inderdaad zoals al eerder gezegd kwam de meeste "humor" nog van Tom Cruise, dat geeft al aan hoe zwak het wel niet is allemaal.
Het enige pluspuntje is het verhaal zelf, maar meer dan 2* kan ik hier echt niet van maken.

avatar van brabusRUS
Geweldige film. Typisch Ben Stiller. Dat betekent voor mij super vermaak. Van mij krijgt deze film dus 5*. Ik vond 'm perfect! Naast Stiller, waren de andere acteurs ook geweldig. Super.

avatar van Livefree70
Goed verhaal in een film die helaas nooit echt grappig wordt. Enkel Tom Cruise was echt grappig. De hele film door wacht je tot er echt iets gaat gebeuren, helaas is dit wachten tevergeefs. Jammer!

avatar van Jt*
Jt*
leuke spottende humor! Maar gebeurd verder vrij weinig verrassends in de film.

avatar van Knisper
Gemiddelde dreigt onder de 3,00 te vallen en dat terwijl van de 15 recensies er maar eentje onder de 3 zit.

Ik had verwacht dat het een hele leuke film was maar hij viel mij toch wel erg tegen. Ben Stiller maakte hem wel weer iets leuker met zijn grappige opmerkingen. Er zitten ook wel hele mooie special effects in. Alleen ik vond het verhaal in het begin best wel lastig te volgen maar daarna wordt alles uitgelegd. 1,5 voor de special effects!

Ben Stiller kan velen alleen al met zijn kop aan het lachen brengen. Deze momenten zijn erg schaars in deze film wat mij betreft. Een aantal hilarische momenten daargelaten is de film erg flauw, saai en rommelig.

De cast is van blockbusterformaat en ver daarboven, maar dat is nog geen garantie voor een leuke film. Alleen Tom Cruise blinkt uit als de onbeschofte, nietsontziende filmmagnaat. De rest is allemaal erg mager. Toch zal deze film vele centjes in het laadje brengen, en dat was waarschijnlijk de belangrijkste reden om 'm te maken.

Eerste half uur was het leuk maar toen werd het saai en veel dialogen die ik niet echt grappig vond.

Had veel beter gekund met zo´n topcast.

Ja en die Tom Cruise was wel lachen, wie had dat verwacht...

avatar van Woltertjes
Er zaten zeker wel grappige momenten bij in deze film.
Het was alleen niet constant.
Sommige momenten waren ook gewoon niet zo grappig.

Al die vele 1,5jes voor deze film vind ik wat overdreven.
Ben Stiller is nog altijd een goede acteur en de anderen waren ook wel grappig. De minste vond ik jack black.
Al met al een redelijke film.
Gewoon leuk voor wat vermaak maar niet geweldig.