Donkey Punch (2008)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Oliver Blackburn
met Julian Morris, Robert Boulter en Tom Burke

Een aantal feestvierende vakantiegangers besluiten hun feestje voort te zetten op een luxe jacht in de oceaan. Als één van de opvarenden op een ongelukkige manier de dood vindt, ontstaat er onenigheid onder de overige passagiers over wat ze met de situatie aanmoeten.

Waardeloze film. Een 2.5

avatar van jeroentjuhhhhh
Blackburn's Kristy is een stuk beter. Heeft wel te maken met gelijksoortige problemen, zeker richting het einde heeft hij er duidelijk moeite mee om er een lekker tempo in te houden en op logica te vertrouwen. Donkey Punch maakt het echter wel erg bont. Verschrikkelijk lelijk geschoten, maar met name gedomineerd door een groepje onuitstaanbare jongeren. Altijd pijnlijk als die Britten zo'n Amerikaans filmpje proberen te maken. Dat lukt ze gewoon niet.

Deze Britse low-budget productie Thriller film, heb ik puur en alleen bekeken vanwege het meespelen van Sian Breckin (van haar valt genoeg te genieten na circa 30 minuten), welke ik laatst zag in de Britse Drama film "Starred Up (2013)". De filmtitel refereert overigens aan een gewelddadig vrouwonvriendelijk seksstandje, waarbij de vrouw van achteren wordt genomen en op het moment dat de man gaat klaarkomen, slaat deze de vrouw hard op de achterkant van de hals (hierdoor ontstaat een onopzettelijke kramp in het lichaam van de vrouw).

Drie Noord-Engelse vriendinnen uit Leeds, te weten Tammi (Nichola Burley), Kim (Jaime Winstone) en Lisa (Sian Breckin), gaan tijdens een zuipvakantie op Mallorca in op de uitnodiging van vier brallerige landgenoten, te weten Sean (Robert Boulter), Bluey (Tom Burke), Josh (Julian Morris) en Marcus (Jay Taylor), om feest te vieren op een geleend jacht. Daar wordt flink gefeest en wordt er alcohol en drugs gebruikt en de daaropvolgende orgie (welke gefilmd wordt) loopt fiks uit de hand, nadat de goedgelovige maagd Josh (Julian Morris) een "Donkey Punch" uitvoert op Lisa die haar fataal wordt. Daardoor ontstaat er onenigheid onderling, over wat ze met de situatie aanmoeten.

De eerste 30 minuten van het verhaal zijn flauw, langdradig en saai, maar daarna valt er gedurende vijf minuten genoeg te genieten van de blote lichamen van Jaime Winstone en vooral Sian Breckin en nadat de laatste op een ongelukkige manier de dood vindt (door de slag breekt haar nek), wordt het zelfs wat boeiend en spannend.

De door drugs en alcohol bedwelmde jongeren maken weliswaar niet altijd de meest logische keuzes, maar dat zorgt wel voor enkele bloederige, en soms zelfs verrassende sterfscènes (met name die van Marcus door een vuurpijl en die van Sean met een buitenboordmotor, mochten er wel wezen). Maar echt eng, spannend of griezelig wordt het dan weer nergens. Het Is alleen de volgorde van het vallen van de slachtoffers (het eerst slachtoffer volgt na circa 65 minuten, die weliswaar niet gelijk doodgaat), waar eigenlijk geen peil op te trekken is, alhoewel !

Het einde onder het motto van "boontje komt om zijn loontje" en "met gelijke munt betalen", was best aardig en daarna is de film ook gelijk afgelopen. De cast bevat geen grote namen (daarvoor is het ook een low-budget productie), maar de zeven jonge acteurs doen het verdienstelijk (niemand steekt erbovenuit) en zij maken van de personages geloofwaardige karakters, die in een situatie terecht zijn gekomen die in een rap tempo ver boven hun hoofd is gegroeid.

Al met al een aardige vermakelijk Thriller film (duurt circa 95 minuten), welke zich lekker wegkijkt (met name vanaf de 30e minuut) en die zelfs een beetje spannend is.

avatar van xxERWINxx
Redelijk onderhoudende film, het is een beetje horror met wat drama erin, een aardig verhaal en je blijft toch kijken omdat je wilt weten hoe het afloopt.
Ik had wel een beetje verwacht wie er overbleven, de sex-scenes vielen mij nog wel mee, en daarna begint ook de spanning tot het einde aan toe.
Echt goed of spannend word hij nergens, maar zeker niet slecht, maar zoiets als dit heb ik al eens eerder gezien in films.