The Shack (2017)

Drama / Fantasy

geregisseerd door Stuart Hazeldine
met Sam Worthington, Octavia Spencer en Tim McGraw

In de nasleep van een vreselijke, persoonlijke tragedie ontvangt Mackenzie Allen Philips een mysterieuze brief met een uitnodiging voor 'de hut'. De uitnodiging is ondertekend door 'Papa', de bijnaam voor God van zijn vrouw. Mackenzie gaat op de uitnodiging in en bevindt zich vervolgens op een ingrijpende reis op zoek naar de waarheid, vergeving en acceptatie.

avatar van limelight73
nou... wat moeten we hiermee dan? :/ Iemand al gekeken?

avatar van fred1946
Een beetje geestelijke voedsel kan geen kwaad lol

avatar van joshua1988
Als je van Sam Worthington en vertolkingen van God en Jezus houdt dan kijk je aandachtig mee. Pracht rol weer van hem in een film met een 100% EO- en Zwarte Piet-gehalte. Moet je tegen kunnen anders niet te moeite nemen om te kijken, laat staan hier over uit te gaan wijden. Lijkt me wel helend voor mensen die een kind hebben verloren of opvoedend voor zij die andere goden liefhebben en/of hoogachten -;)

Ik heb de film zojuist tot het einde toe gekeken, en ik vind het een zeer goede film die totaal niet verveelt. Wel een hoog Christelijke gehalte, maar dat merk je niet echt vind ik.

Een topfilm met een van mijn favoriete acteurs, Sam Worthington.

avatar van Pazmaster
"Deze film werd mede mogelijk gemaakt door de EO"

Een prima cast is de reden dat ik de film heb uitgekeken, het verhaal echter is veel te braaf iets te veel met een boodschap. Er wordt getracht middels allerlei metaforen om Gods wegen te doorgronden, waarom God doet wat God doet, of juist niet. Heel veel wijzer wordt je er niet van, het is veelal dezelfde boodschap zoals we die al kennen. Dit sprookje kon ik dus al, hetzij in een ander jasje. 2,5 voor de cast.

Een bizar mooie film, prachtig en aangrijpend verhaal en een eyeopener als je zelf nog sceptisch bent over het geloof. Erg goed acteerwerk door zeer goede acteurs en schitterende beelden.
Echt een #1 aanrader!

avatar van jaapjan Zandbergen
Raar dat mensen ,als het over christenen gaat altijd afgeven
Zijn de zelfde mensen als alle andere mensen
Jammer dat we gewoon niet met elkaar kunnen leven en altijd op elkaar moeten afgeven ( hier mee bedoel ik dus iedereen)
Daarom doet de film mijn goed, zou willen en wensen dat we zo met elkaar om konden omgaan

avatar van fritsje
Wat een EO kwijlfilm bah !god is een gezellige black mama en ze bedoelen het allemaal zo goed en zijn zo gezellig.op een gegeven moment gaat de vader nog de sadistische moordenaar van zijn dochterje vergeven,ja hoor.....kortom domme sentimentele kul !!!

avatar van Huig Kuijt
Wie is hier dom? Ik wel, jij niet?
Film om over na te denken. Die zijn er niet veel.

avatar van Edwin Van Der Pol
Wat een mooi verhaal, we maken zo Veel mee en vaak hebben we geen idee wat het met ons of de mensen om ons heen doet. We houden vaak vast aan wat we meemaken en hebben onze visie, ons oordeel over anderen en vaak niet wetend oordelen we ongegrond. Inzicht, vergevingen, niet oordelen maar lief hebben is Deel van de film en dat is gewoon grandioos. Prachtige boodschap!

Ja het is waar dat we het verhaal allemaal al kennen. Ondanks de vele bewijzen die we rondom ons zien en de bewijzen die God zelf ons al gegeven heeft, zijn er velen die geloven dat het universum met dat uitzonderlijke leven op aarde : puur toeval is. Maak dat aub een ander wijs en onderzoek de bewijzen. Deze film zit super mooi in mekaar en geeft een erg uitzonderlijke kijk op de dingen. Eens begonnen met kijken wil je de ganse film gans uitkijken. Super goed gevonden metaforen. Fijn om de dingen zo eens te zien en te horen. De film kan ik echt iedereen aanbevelen! Het brengt echt wel wat teweeg als je ervoor open staat. En ja er gaan ook tranen vloeien. Meestal is dat dan van puur geluk ! GOD wat zijt U ONEINDIG MOOI !

avatar van T.A.
Een hele goede film. Ik was bang voor een verhaal waar veel clichés in zaten, maar dat kwam gelukkig niet uit. Hij zit heel goed in elkaar.

De film laat zien hoe ook Christenen kunnen worstelen met het geloof. Het geeft ook heel goed weer de boodschap en het antwoord van de Bijbel daarop. En ook dat dat niet zo makkelijk toe te passen is in het dagelijkse leven.

Voor Christenen, anders-gelovigen en niet-gelovigen de moeite waard om te kijken.

avatar van john mcclane 2
lucgoyens17@gmail.com schreef:
Ja het is waar dat we het verhaal allemaal al kennen. Ondanks de vele bewijzen die we rondom ons zien en de bewijzen die God zelf ons al gegeven heeft, zijn er velen die geloven dat het universum met dat uitzonderlijke leven op aarde : puur toeval is. Maak dat aub een ander wijs en onderzoek de bewijzen. De film kan ik echt iedereen aanbevelen! Het brengt echt wel wat teweeg als je ervoor open staat. En ja er gaan ook tranen vloeien. Meestal is dat dan van puur geluk ! GOD wat zijt U ONEINDIG MOOI !

Hier word ik heel naar van , ik heb mij eindeloos verdiept in het atheïsme en religie .O.a op YouTube .
Zelf zien ? Kijk is naar het kanaal van dark matter . En zie hij de bijbel tegenstrijdig is , en van geen kanten klopt .
Momenteel lees ik het boek homo sapiens van de schrijver harari .
Een aanrader !

Maar ik vrees dat u oogkleppen op heeft en totaal niet open staat voor Anders denkende .
En alles wat het geloof beweerd kan worden weerlegd met feiten ! ALLES !
Ik heb respect voor uw geloof , mijn opa mijn vader , en al zijn voorouders waren religieus .
Maar als je je er echt in verdiept , weet je wel beter .

avatar van keimpeS
Mooi drama, de film begint ook met het vertellen dat het beetje fantasie is maar dat dat niet wil zeggen dat het niet helemaal waar is. Mooie introductie, het is toch wel wat meer dan een eo film, wat mij betreft. Door een verschrikkelijke gebeurtenis zit Mack vast in het leven, dan krijgt hij een brief vanuit het niets en komt hij in een reis waarin geloof, acceptatie & vergeving centraal staan. Het is bijna qua verhaal op z’n Dickens vertelt. (Het verhaal van Scrooge, maar dan met geheel ander achtergrond etc.).
Het is gewoon een heel mooi verhaal, soms erg zoet, christelijk, te lief, vergezocht maar is dat erg?
Ik heb zelf de stempel christelijk vanuit huis mee gekregen, maar doe weinig met het geloof, toch geloof ik wel in meer, niet zo zeer het bijbelverhaal of een God, maar bv liefde is toch wel een heel mooi iets om in te geloven & daarvan weet je dat het echt bestaat!

avatar van SmackItUp
Lijkt visueel nog wel de moeite?

avatar van Pollypeachum1
Nee, dit was helemaal niks. 2 sterren, omdat ik Octavia Spencer zo leuk vind, maar Sam Worthington is een prut acteur of hij had hier zijn jaar niet. Ongeloofwaardig en zelfs vervelend personage.
Een hoog EO-gehalte kan nooit kwaad, mits je een traantje weg kunt pinken. Maar dat kun je in dit geval wel schudden.

Hele mooie fantasie film, met een bijbelse boodschap.

Geen film voor het brede publiek. Toch vond ik het wel een interessant verhaal. Een beetje het moraal van "Bruce Almighty" maar dan in een serieuze context. Ik kon het wel waarderen, alhoewel ik het wel een flinke zit vond. Had wel wat korter gemogen naar mijn mening.

Gisteravond deze film bekeken en vond hem heel mooi. Sam Worthington is een goede acteur en draagt deze film als het ware in zijn eentje en dat is knap. Ook een leuke rol van Octavia Spencer trouwens. Of je nu wel of niet gelooft, het is prachtig en vroeg of laat komen we er allemaal achter of er inderdaad meer is tussen hemel en aarde. Zeer genoten van deze mooie film.

avatar van mikey
deze film is een lange saaie discussie tussen god en een man wiens kind door een seriemoordenaar is vermoord en die niet begrijpt dat god zoiets toelaat. Diezelfde eeuwige discussie dus. Na 15 minuten was ik het ook meer dan zat. Het fantasy aspect lijkt wat op een peter jackson universum maar dan veel goedkoper.

avatar van keukenzout
Gelukkig kwam ik er op tijd achter dat dit een reli film is. Gauw afgezet en een zwarte haan geofferd.

fritsje schreef:

Hhahah na een half uur af gezet, en wilde hetzelfde als jij schrijven..

Het begint met gewauwel over God, o nee, PAPA, dan komt er een kul Indianen verhaal, vervolgens is Missy missie, en toen was het de 34e minuut en heb hem af gezet.EO film voor EO jongerenhuildag, over het vrolijk lijden van Gristenen en de hele mensheid......Film met een Bijbelse boodschap, floppen altijd. Mag ik een teiltje?? Als zelf benoemde intellectueel, stel ik dat God van de mens komt en niet andersom.....Breng daar maar eens iets tegen in O...op dit moment zijn er 100 oorlogen waar de kern Geloof/Religie is.

avatar van mikey
frans123 schreef:
het is natuurlijk wel zo dat pappie in deze film bijzonder tegen een gewelddadige uitleg van geloof is. Een mens mag niet zelf oordelen maar moet vertrouwen hebben in de liefdevolle boodschap. Door het vertrouwen in papsie ontdek je, ondanks alles, het geluk.

De ergste oorlogsmisdaden. Misdaden tegen de menselijkheid zijn gedaan door de goddelozen als hitler en stalin.

mikey schreef:

frans123 schreef:

VOC?? IS??.....Vind je IS een ondeugend padvinderscubje?? Kruisvaarders ?Katholieke Portugezen en Spanjaarden in Z Amerika die hele samenlevingen uit roeiden??? Apartheid..?? Brandstapels voor ongelovigen/twijfelaars in de Middeleeuwen??Religieuze oorlogen in Afrika? En nog wel meer........Ja Stalin wint met minstens 40 miljoen doden......maar onder "" Geloof is er ook heel veel ellende aangericht. Door 21 eeuwen heen halen ze Stalin wel in......Of je nu doodt uit naam van Nazisme, Communisme, of Geloof maakt niet uit....

Tja hierboven kun je precies lezen waar een ieder staat in zn ontwikkeling. De film gaat dus over oordelen. En wat doen we hier? Fijn weekend allemaal