The Shack (2017)

Drama / Fantasy

geregisseerd door Stuart Hazeldine
met Sam Worthington, Octavia Spencer en Tim McGraw

In de nasleep van een vreselijke, persoonlijke tragedie ontvangt Mackenzie Allen Philips een mysterieuze brief met een uitnodiging voor 'de hut'. De uitnodiging is ondertekend door 'Papa', de bijnaam voor God van zijn vrouw. Mackenzie gaat op de uitnodiging in en bevindt zich vervolgens op een ingrijpende reis op zoek naar de waarheid, vergeving en acceptatie.

avatar van limelight73
nou... wat moeten we hiermee dan? :/ Iemand al gekeken?

avatar van fred1946
Een beetje geestelijke voedsel kan geen kwaad lol

avatar van joshua1988
Als je van Sam Worthington en vertolkingen van God en Jezus houdt dan kijk je aandachtig mee. Pracht rol weer van hem in een film met een 100% EO- en Zwarte Piet-gehalte. Moet je tegen kunnen anders niet te moeite nemen om te kijken, laat staan hier over uit te gaan wijden. Lijkt me wel helend voor mensen die een kind hebben verloren of opvoedend voor zij die andere goden liefhebben en/of hoogachten -;)

Ik heb de film zojuist tot het einde toe gekeken, en ik vind het een zeer goede film die totaal niet verveelt. Wel een hoog Christelijke gehalte, maar dat merk je niet echt vind ik.

Een topfilm met een van mijn favoriete acteurs, Sam Worthington.

avatar van Pazmaster
"Deze film werd mede mogelijk gemaakt door de EO"

Een prima cast is de reden dat ik de film heb uitgekeken, het verhaal echter is veel te braaf iets te veel met een boodschap. Er wordt getracht middels allerlei metaforen om Gods wegen te doorgronden, waarom God doet wat God doet, of juist niet. Heel veel wijzer wordt je er niet van, het is veelal dezelfde boodschap zoals we die al kennen. Dit sprookje kon ik dus al, hetzij in een ander jasje. 2,5 voor de cast.

Een bizar mooie film, prachtig en aangrijpend verhaal en een eyeopener als je zelf nog sceptisch bent over het geloof. Erg goed acteerwerk door zeer goede acteurs en schitterende beelden.
Echt een #1 aanrader!

avatar van jaapjan Zandbergen
Raar dat mensen ,als het over christenen gaat altijd afgeven
Zijn de zelfde mensen als alle andere mensen
Jammer dat we gewoon niet met elkaar kunnen leven en altijd op elkaar moeten afgeven ( hier mee bedoel ik dus iedereen)
Daarom doet de film mijn goed, zou willen en wensen dat we zo met elkaar om konden omgaan

avatar van fritsje
Wat een EO kwijlfilm bah !god is een gezellige black mama en ze bedoelen het allemaal zo goed en zijn zo gezellig.op een gegeven moment gaat de vader nog de sadistische moordenaar van zijn dochterje vergeven,ja hoor.....kortom domme sentimentele kul !!!

avatar van Huig Kuijt
Wie is hier dom? Ik wel, jij niet?
Film om over na te denken. Die zijn er niet veel.

avatar van Edwin Van Der Pol
Wat een mooi verhaal, we maken zo Veel mee en vaak hebben we geen idee wat het met ons of de mensen om ons heen doet. We houden vaak vast aan wat we meemaken en hebben onze visie, ons oordeel over anderen en vaak niet wetend oordelen we ongegrond. Inzicht, vergevingen, niet oordelen maar lief hebben is Deel van de film en dat is gewoon grandioos. Prachtige boodschap!

Ja het is waar dat we het verhaal allemaal al kennen. Ondanks de vele bewijzen die we rondom ons zien en de bewijzen die God zelf ons al gegeven heeft, zijn er velen die geloven dat het universum met dat uitzonderlijke leven op aarde : puur toeval is. Maak dat aub een ander wijs en onderzoek de bewijzen. Deze film zit super mooi in mekaar en geeft een erg uitzonderlijke kijk op de dingen. Eens begonnen met kijken wil je de ganse film gans uitkijken. Super goed gevonden metaforen. Fijn om de dingen zo eens te zien en te horen. De film kan ik echt iedereen aanbevelen! Het brengt echt wel wat teweeg als je ervoor open staat. En ja er gaan ook tranen vloeien. Meestal is dat dan van puur geluk ! GOD wat zijt U ONEINDIG MOOI !

avatar van T.A.
Een hele goede film. Ik was bang voor een verhaal waar veel clichés in zaten, maar dat kwam gelukkig niet uit. Hij zit heel goed in elkaar.

De film laat zien hoe ook Christenen kunnen worstelen met het geloof. Het geeft ook heel goed weer de boodschap en het antwoord van de Bijbel daarop. En ook dat dat niet zo makkelijk toe te passen is in het dagelijkse leven.

Voor Christenen, anders-gelovigen en niet-gelovigen de moeite waard om te kijken.