Shutter (2008)

Horror

geregisseerd door Masayuki Ochiai
met Joshua Jackson, Rachael Taylor en James Kyson Lee

Een jong Amerikaans koppel reist voor hun huwelijksreis af naar Tokio. De reis wordt al snel een nachtmerrie wanneer ze op de foto's die ze maken geestachtige verschijningen waarnemen. Verschijningen die na een tijdje niet alleen op de foto's te zien zijn.

Dit is een film die het NIET is. Zwakke auteurs, labiel verhaal en zeker geen horror. En nergens, nergens is het spannend of boeiend. Was blij dat ie maar 85 min. duurde. De maker wist er klaarblijkelijk ook geen raad mee.

Vanuatu schreef:
Korte film van 75 min. Stevige schrikmomenten met wederom een ongelukkige, langharige Japanse als in The Ring 1 & 2. Zeker de moeite van het bekijken waard. Een 2,5.

Hahhaha de moeite waard om te kijken en je geeft 2,5 ster....

Veraveertje schreef:
Echt een rip-off van de japanse versie. Belachelijk

Thaise versie.....

avatar van IH88
“GET OFF ME!!”

Niet slecht. Dat komt vooral door de sfeervolle Japanse setting en het spel van Rachael Taylor en sommige Japanse actrices. Want Joshua Jackson vond ik behoorlijk miscast en het duurt lang voordat de film echt op gang komt. Shutter heeft ook nog een aantal aardige schrikmomenten en het einde is goed, maar dat kan de film als geheel niet redden.

avatar van Romero Asselt
een mooie film. hij is wel aan de korte kant, maar zeker de moeite waard. Er zitten een aantal behoorlijke schrik momenten in. mooie verhaallijn en de film duurt niet lang om opgang te komen. Het einde was overigens ook heel sterk. echte goede pluspunten.

Oké, ik moet je dit zeggen. De film viel in mijn ogen meer onder een thriller met een paar redelijke Jumpscare’s als een horror. Bij horror verwacht je meer die spanning die continu aanwezig is, en dat ontbreekt hier. Op het eind was Megumi niet creepy meer. Want je wist waar zij achter aan zat, en het was tè voorspel baar. Vanaf het punt dat het duidelijk was wie die meid was, was het al niet creepy meer. Maar als je het bekijkt zoals je een thriller bekeken zou hebben, is dit een redelijke film. In het horror genre zou deze film een 2* hebben gekregen, maar in het thriller genre toch wel een 3.

avatar van Shadowed
Zwak.

Matige horror als je het mij betreft, want er zit eigenlijk gewoon veel te weinig sfeer, spanning en creepy gedoe in. Ik heb de originele Thaise versie nog niet gezien, dus daar kan ik ze niet mee vergelijken, maar als ik dit zo zie verwacht ik niet al te veel.

Taylor speelt wel goed, maar ze is daarmee ook de enige die wat charme met haar rol weet te brengen. Jackson lijkt het Engels maar moeilijk uit zijn mond te krijgen soms, maar Okina als het spook is al helemaal niet eng. Ze komt soms te lang in beeld waarmee het gewoon komisch wordt.

De schrikmomenten werken ook gewoon niet, slechts richting het einde krijgt de film een beetje sfeer. Alles daarvoor is vrij dom gedaan, niet eng en het spook is gewoon niet eng genoeg om echt bang van te worden om spanning erin te pompen.

Een gefaalde poging op horror dus, Ochiai hoeft dit genre niet snel meer te maken, want zo te zien snapt hij het gewoon niet. Dit is gewoon een gefaalde poging tot sfeervolle horror. Jammer.