Burn after Reading (2008)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Ethan Coen en Joel Coen
met George Clooney, Frances McDormand en John Malkovich

Osbourne Cox is een voormalige CIA-agent die na zijn ontslag begint aan zijn memoires. Zijn inhalige en overspelige vrouw ziet de digitale versie daarvan aan voor hun financiële gegevens en gaat ermee aan de haal. Wanneer die gegevens vervolgens op straat komen te liggen, zien twee sportschoolmedewerkers het aan voor gevoelige CIA-informatie en proberen Osbourne te chanteren. Dat leidt tot meer problemen dan ze aankunnen.

avatar van boerenpummel
Wel, wel nog een Coen om naar uit te kijken. Leuke cast in elk geval.

Deze wil ik wel zien.

Artifact
Coen goes hollywood?

avatar van Clueless Dork
Nee. Brad Pitt goes Coen.

Wat een sterren cast! Het verhaal klinkt een beetje afgezaagd, maar de gebroeders Coen zullen er vast wel iets moois van hebben gemaakt. Ben benieuwd.

avatar van Nicolage Rico
Wat een cast! Ik moet "No country for old men" nog zien, maar ik kijk hier ook vast naar uit.

avatar van Phoenix
Brad Pitt kiest ook duidelijk een artistiekere weg. Eerst al Jesse James en nu achtereenvolgens in een Coen, een Aranovsky en een nieuwe Fincher.

avatar van Tribe
Blijkt maar weer dat Brad Pitt een acteur is Ik vond hem in Babel ook al vrij goed spelen. En dat was ook geen standaard Hollywood-film.

avatar van HarmJanStegenga
Tribe schreef:
Blijkt maar weer dat Brad Pitt een acteur is

Daar bestaat geen twijfel over

avatar van pascal83
Phoenix schreef:

Laten we het houden op regisseurs die de betere Hollywoodfilms maken. Overigens is hij ook gevraagd voor een film van Terrence Malick.

avatar van Pecore

pascal83 schreef:

pecore schreef:

No shit.

avatar van Co Jackso

Yup, maar toch anders dan Troy, Mr. & Mrs. Smith en de Oceans.

Brad Pitt wil af en toe ook veel geld verdienen. En de Oceans films zijn vooral vriendenprojecten. Verder denk ik dat Pitt vast een leuk persoon is om mee te werken, maar dat het vooral een zeer goed acteur is die een groot scala rollen kan spelen.

avatar van Pecore
pecore schreef:

No shit.[/quote]
Jup.. dus dat hij een artistiekere weg inslaat is niet helemaal waar, dat wou ik er alleen maar even mee zeggen.

avatar van thomzi50
Co Jackso schreef:

Mee eens, heb volledig vetrouwen in Pitt bij deze film, en overigens ook bij de rest van de (opvallend sterke) cast. Alle reden om hier naar uit te kijken dus.

avatar van rokkenjager
Vind het echter spijtig dat Coens niet verder gaan met de weg die ze hebben ingeslagen met No Country For Old Men.

avatar van wibro
Ik ben benieuwd.

Ik denk dat deze film pas in 2009 in Nederland in première gaat.

Ondanks sterrencast verwacht ik niet dat deze film het niveau zal halen van "No country for old men". Maar je weet natuurlijk nooit. De Coen Brothers zijn nu eenmaal top regisseurs.

klute89
Ik ben zeer benieuwd naar deze film Nog even afwachten.

avatar van N811

3 keer rotzooi op een rij

Maar, voor de rest heeft Pitt wel een leuk CV.

avatar van kinjutsu
Phoenix schreef:

Aronofsky? Welke dan, The Wrestler?

avatar van Phoenix
Nee, hij is (nog) verbonden aan The Fighter, een ander project van Aranofsky. Zie IMDB.

Oorspronkelijk was hij overigens ook van de partij bij The Fountain, dus het moge duidelijk zijn dat de man zeer graag met Aranofsky wilt werken.

N811 schreef:

3 keer rotzooi op een rij

Maar, voor de rest heeft Pitt wel een leuk CV.

Babel zat er ook nog tussen overigens.

avatar van Metalfist
Damn, Pitt zijn haar is hier echt te geweldig.

avatar van Phoenix
Ha, Brad Pitt neemt nog maar eens een keer zijn eigen uiterlijk in de zeik.

avatar van stephan73
Setfoto vervangen door still!

sju
Ziet er inderdaad schitterend uit als Fitnessinstructie-lul...

avatar van N811
Phoenix schreef:

Babel zat er ook nog tussen overigens.

Babel is okee.

avatar van AHWA
Leuke trailer. Grappig om Brad Pitt als fitnessfreak te zien

_dangerous_
AHWA schreef:
Grappig om Brad Pitt als fitnessfreak te zien

hoezo? zo bijzonder is dat niet hoor.