Mission of Justice (1992)

Alternatieve titel: Martial Law III

Actie

geregisseerd door Steve Barnett
met Brigitte Nielsen, Jeff Wincott en Luca Bercovici

Eastgate, een stad waar de misdaad regeert. Kurt Harris(Jeff Wincott) en zijn partner Lynn Steel (Karen Sheperd) zijn twee bikkelharde smerissen in hun strijd tegen de onderwereld. Een nieuwe organisatie bemoeit zich echter steeds vaker met het politiewerk. Deze 'Mission of Justice' bestrijdt onder leiding van doctor Larkin (Brigitte Nielsen) op meedogenloze wijze de criminaliteit. Ze noemen zichzelf de 'Death Force'.

avatar van Ralfke
Gewoon een leuke standaard actiefilm. Onderhoudend met enkele goede scenes. ***.

jazeker leuke standaard films, echt weer zo'n type film die ik vroeger keek toen ik jaar of 12 was.
Zitten best wel harde scenes.
Kijkt lekker weg deze ***

damon
dit is best wel een harde martial arts film 3*

ook wel bekend als Martial Law III
Martial Law - Martial Law II: Undercover

heb me hier best mee kunnen vermaken.
verhaal stelt niet veel voor, de vecht scennes zijn wel goed.

Dat deze film het subkopje 'Martial Law III' draagt kan ik me goed voorstellen. 'Martial arts agent met vrouwelijke partner slaat boeven neer' is immers een plotlijn die ook al overeen kwam met deze twee films, helemaal als je jezelf bedenkt dat Wincott in deel 2 een hoofdrol had. Dat maakt Mission Of Justice ook precies wat je zou verwachten als je een van de deze films gezien hebt: standaard jaren '90 soundtrack, acteurs met verschrikkelijke kapsels en kleding en enkele best aangename martial arts scenes die vooral laten zien dat Wincott een capabel acteur voor dit soort zaken is.

Het acteerwerk van het gros van de cast viel me overigens best mee, al blijf ik erbij dat iemand als Nielsen gewoon eigenlijk geen actrice genoemd zou mogen worden. Wincott beviel me prima, evenals Karen Sheperd en Matthias Hues als enge Duitser met paardenstaart (was dat zo populair in de jaren '90?) Verder ook nergens bijzonder, want het verhaal is verschrikkelijk, de dialogen zeer houterig en het verloop van de film is pijnlijk cliché. Gewoon leuk voor een keer.