Surfer, Dude (2008)

geregisseerd door S.R. Bindler
met Matthew McConaughey, Woody Harrelson en Alexie Gilmore

Steve Addington (Matthew McConaughey) is een getalenteerd en beroemd surfer. Maar wanneer hij na een wereldtour terugkomt in zijn thuishaven Malibu, hoort hij van zijn manager (Woody Harrelson) dat hij blut is. Zijn sponsorcontract is gekocht door gladde zakenman Eddie Zarno (Jeffrey Nordling). Die wil Steve’s surfer moves opnemen voor een virtueel reality game. Maar Steve wil alleen maar het echte surfersleven leiden: blowen, luieren op het strand, en …surfen. Hij is vastbesloten om zichzelf niet te verloochenen voor het grote geld. Maar Zarno schuwt geen enkele streek om Steve over te halen…

avatar van stkolaf
Duurde nog best een tijdje voordat jullie erachter kwamen, was al benieuwd is wel de eerste en enige keer dat ik corrigerend heb gestemd btw. nieuwe verdict is 3,5* acteerprestaties waren niet 'je van het' en hij werd soms wat saai, maar de rest van mijn mening behoud ik

Ik heb de film ondertussen nog een 4-tal keer bekeken ofzo
is mijn 4 sterren dus echt wel waard

avatar van jjwebaline
Deze film surft echt nergens naartoe... verbaasd mij dat het zo'n hoge score krijgt. Ik ben wel fan van McConaughey, maar dit vind ik één van zijn slechtste films!

avatar van kuk
kuk
Bwaaah, deze film wil helemaal niks zijn. En dat is het dan ook niet. Stiekem maakt het dan in een stonede bui nog wel geinig om te kijken ook, maar belachelijk slecht is het natuurlijk wel

Even niet over de inhoud maar: waarom is de titel op MM en ook op IMDB Surfer, Dude. Met een komma dus. Op de hoes staat gewoon Surfer Dude. ??

"I'm a surfer, dude." is een citaat uit de film dacht ik.
Ook op de hoes staat duidelijk die komma toch?

avatar van Cole-
leuke film voor een slome zomermiddag, maar ook niet meer dan dit.
de film heeft geen enkele keer emotie in me los gemaakt en het verhaal sprak me ook niet aan.
mijn 2 sterren heeft het maar krap verdient.

avatar van daxclusive
Een redelijke komedie van Matthew McConaughey, ik zie hem liever in een andere rol spelen (Denk aan Two for the Money bijvoorbeeld) Wilde bijna deze film meenemen uit de 5 voor 5 bak vandaag, maar wist dat deze me wederom weer opnieuw zou teleurstellen. Het verhaal is simpel en niet speciaal, McConaughey kwam op sommige momenten klungelig over. Geen top film, maar ook niet slecht. Camerawerk was prima. 2.5*

avatar van john mcclane 2
eigenlijk had ik gehoopt dat al die berichten er naast zitten
normaal kan ik stoner films wel waarderen,met of zonder hippies
but this movies SUCKS
leuk geprobeerd maar een zware onvoldoende.

avatar van DragQueen
Aardige Komedie, met leuke rollen van McConaughey en Harrelson. Het verhaal is weinig verheffend, maar leuk uitgevoerd. 3 Sterren.

Perfect om bij weg te dromen. Een verhaal dat heerlijk nergens naartoe gaat, ondersteund met die zwevende soundtrack van Xavier Rudd