Traitor (2008)

Drama / Thriller

geregisseerd door Jeffrey Nachmanoff
met Don Cheadle, Guy Pearce en Saïd Taghmaoui

Wanneer de recht naar het doel werkende FBI-agent Roy Clayton de leiding neemt in een onderzoek naar internationale samenzweringen, lijken alle sporen naar de voormalige U.S. Special Operations-officier Samir Horn te leiden. Het 'inter-agency task force' kijkt in deze zaak uit naar een ontmoeting met Carter, een veteraan van de CIA die blijkbaar zijn eigen agenda heeft en naar Max Archer, een bevriende FBI-agent. De 'task force' linkt Horn met een gevangenisontsnapping in Jemen, een bomaanslag in Nice en een overval in Londen. Geobsedeerd door het vinden van de waarheid, zoekt Clayton Horn over de hele wereld en dit terwijl de illustere en onvatbare ex-CIA'er zich dieper en dieper ingraaft in een wereld van schaduwen en intriges.

avatar van Skrean
a real 'on the edge of your seat' thriller. 4 sterren

Goede film. Heb echt genoten van het begin tot het einde.

Jeauhan
Technisch redelijke film, evenals het acteerwerk. Film heeft alleen het probleem dat het geen eenduidige boodschap weet te brengen. De film probeert de hele tijd te vertellen dat achter elke boom en terrorist staat en onder elke stoel ligt een bom om vervolgens dat hele statement teniet te doen.

De hele film is te schijterig om een duidelijk statement te maken en het is natuurlijk een natte drom van de VS dat 'overal' ter wereld aanslagen plaatsvinden maar dat net in de VS zelf Allah iemand tot inkeer brengt en zodoende alle terroristen elkaar laat opblazen. 't Lijkt wel een sprookje. En Samir leefde nog lang en gelukkig.

Wat me ook mateloos irriteerde is dat de FBI de hele wereld over lijkt te vliegen om lokale autoriteiten te helpen om terroristen op te sporen. Alsof alleen maar in de VS bekwame mensen rondlopen.

Onevenwichtige film. Rijmelarij van het nivo 'lik me vessie'.

avatar van Oosie
Een hele goeie actiefilm , en HEEL GOED in elkaar gezet .
van mij krijgt ie 4****

whimp schreef:
Geen domme film, zie geen logica in dat een land die in een economische crisis is een smoes gaat gebruiken om geld te 'lozen' in een oorlogsmachine.

Op het moment dat deze film op de rol kwam (de plannen waren er al in 2002!) was er van de huidige crisis volgens mij nog geen sprake. Daarnaast zien een hoop Amerikanen hun oorlogsmachine absoluut niet als geldlozerij, en toen al helemaal niet.

Wil liever niet te politiek worden hier, maar zelfs Obama wil de oorlog in Afghanistan gaan intensiveren, ondanks de financiële crisis.

Best goede film goed verhaal enzo, net saw 5 gezien was ook wel weer goed kom je wat meer te weten . deel 6 23 oktober 2009 in USA make your choice

88Fabian

88Fabian schreef:

88Fabian schreef:
Deze film was echt saai.

Een film betichten van een gebrek aan 'iets' en dan zelf met een bericht komen waar ook nog al het 1 en ander aan ontbreekt. Komt goed over hoor...

avatar van Nohands
Ik vond het een goede thriller, goed verhaal en verveeld geen moment.

redelijke film, hij is wel wat traag en er gebeuren weinig spectaculaire zaken, maar het eea blijt toch wel boeiend om naar te kijken.

geen topper, maar zeker de moeite waard. 3 sterren

Raffael77
Niet zo goed als The Kingdom & Rendition, maar heeft toch wel een goede inhoud en een mooie rol van Cheadle.
De film mist wat diepgang en dat is jammer.

Voor de rest prima.

88Fabian
Jeauhan schreef:

Wat valt er nog aan toe te voegen,de film is saai,saai en nog eens saai,noem 1 ding op wat super was,het enigste goeie was dat het me inslaap liet vallen meer niet,dus niet zo op iemands reactie letten,het is toch de bedoeling om een cijfer te geven en daarop commentaar,nou dat heb gedaan,de film was saai.

Erg goede film met een verhaal wat me bleef boeien en ook de spanning er prima in hield. De plotwendingen zijn ook prima, waardoor je tot op het eind niet precies weet hoe het zal aflopen voor meerdere personen. Bijna 2 uur geboeid zitten kijken en dat heb ik toch niet heel vaak meer. 4*

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Persoonlijke aanvallen verwijderd.

avatar van the new guy
Geweldige film. Sterke plotwendingen.

Sterk gecast, vooral de twee FBI-agenten. En ook leuk om Jeff Daniels in deze rol te zien.

Goed verhaal, einde had sterker gekund, maar zeker een 4 waard.

avatar van the new guy
Jeauhan schreef:

Onevenwichtige film. Rijmelarij van het nivo 'lik me vessie'.

Als je een Spoiler in je bericht verwerkt, zorg dan ook echt dat je het niet spoilt!!!!

Ik ga je niet bekritiseren omdat je een 1,5 voor een goede film geeft, dat doen we allemaal weleens. Maar om nou te zeggen dat deze film geen boodschap brengt en daarom zo laag te stemmen vind ik wel achterlijk. Heerlijk om eens een Amerikaanse film te zien over terrorisme zonder een boodschap. Gewoon een goed verhaal vertellen, ipv de wereld proberen te verbeteren.

Jeauhan
Handig dan ook om de spoiler te quotten...

Daarnaast heb ik gezegd dat de film geen eenduidige boodschap weet te brengen, dat is wat anders dan helemaal geen boodschap. Daarnaast is dat, en dat heb ik ook uitgelegd, niet de enige reden voor mijn waardering. In de film kwam het op mij over alsof alleen de VS de capaciteiten heeft om terroristen op te sporen...

Ten derde zeg je zelf dat het einde beter had gekund...het was gewoon slecht. Ik citeer mezelf:

avatar van HarmJanStegenga
Leuke, redelijk boeiende film, maar nergens echt overtuigend. Don Cheadle doet het altijd wel goed en ook in deze film kan-ie zijn rol makkelijk aan. Het onderwerp van deze film is al zo vaak voorbijgekomen, maar het feit dat we alles nu van de ''andere'' kant zien is opzich wel leuk. Het heeft wel een beetje twee kanten, want wat de boodschap nou precies is ontgaat me eigenlijk. Daarnaast mis ik ook diepgang in het verhaal en slapte alles naar het einde toe wat af. Het eerste uur vond ik het beste eigenlijk.

Cheadle is eigenlijk de dragende kracht in deze toch wel 'brave' film. Een paar wendingen zijn weer goed gevonden en de locaties zijn mooi. Daarnaast is alles goed gefilmd en is de ondersteuning van de score ook een voldoende waard. Toch mis ik ''iets'' wat de film over de streep trekt.

avatar van usr14112
Hele sterke film met een goede rol van Cheadle. Realistisch en boeiend. Zaten geen zwakke momenten in eigenlijk. Vond hem zeker niet traag.

avatar van Zmrzlina
Zeer sterke film. Vanaf het begin tot het einde geboeid!

avatar van dikkop
Een goede film alleen jammer dat ie zo voorspelbaar was en dan duurt het ook nog eens lang voordat je gelijk krijgt. De boodschap is trouwens aan dat ontsporende mensen geen terroristen moeten worden en de vraag hoe ver mag een land gaan om ze op te sporen tot de bron.

avatar van Maico2006
Ja gewoon een geweldige film.

Eindelijk eens een film van waar je naar links en naar rechts gegooit word.

En een voor achter je oor te krabbelen van ja kan toch zomaar gebeuren.

avatar van RickZ
Actiethriller over held/verrader bomexpert, vanaf 2e helft gelukkig spannender en meer actie

Steengoeie film met een prima verhaal, zeer goed geacteerd!
Echt een aanrader......!

Verhaal doet heel erg denken aan de succesvolle serie "Sleeper Cell"..die praktisch de zelfde verhaallijn heeft.
Deze "Traitor "zit net als deze bovengenoemde serie goed inelkaar. Prima rol van Don Cheadle als infiltrant.

Schitterende film!
Valt weinig slecht over te vertellen.
Verhaal is spannend en blijft boeien tot op het einde.
Geweldig en grappig slot trouwens ook.

Ik begrijp het echt niet dat je op deze film kritiek kunt hebben. Geweldig geacteerd, prima verhaal en een heel erg verrassend slot. Echt een aanrader.

ach weer zo'n pro amerika film ,die weer eens laat zien hoe slecht de rest van de wereld is , een enorme bagger film ,zeer slecht verhaal en slechte acteur , een echte bedriegers film.

avatar van helleke
Hans68 schreef:

Ik kan best begrijpen dat ge het niet hebt voor zo'n films, maar dan gaan zeggen dat o.a. Cheadle slecht acteert is toch wel de reinste onzin!!!

En wat verstaat gij onder een "bedriegersfilm", dat moet ge me toch eens uitleggen?

Ik zou niet weten wie of wat er hier bedrogen wordt.